گروه تجاری هواوی به تازگی آمار و ارقام مورد انتظار عملکرد سالانه خود را در مورد درآمد این شرکت در سال 2016 به صورت عمومی منتشر کرده است. بر اساس این آمار هواوی در سال 2016 سودی برابر 178 میلیارد یوان داشته که نسبت به سال گذشته افزایشی 42 درصدی محسوب می‌شود. همچنین این شرکت توانسته 139 میلیون دستگاه از محصولات خود را به فروش برساند که در این زمینه نیز نسبت به سال 2015 رشدی 29 درصدی داشته است.

البته این شرکت چینی قصد دارد تا در سال جاری میلادی از این ارقام نیز فراتر برود. مدیر عامل هواوی، آقای ریچارد یو (Richard Yu)، در این باره گفته:

در سال 2017، ما (هواوی) قصد تقویت زنجیره تأمین، کانال‌ها، بخش تحقیق و توسعه، خدمات و هر زمینه دیگری که برای هموار کردن مسیر پیشرفتمان لازم است، بهبود بهره‌وری از تصمیم‌گیری و اجرا، پیشبرد استراتژی بین المللی‌مان و توسعه فعالانه ظرفیت‌‌های آینده، را داریم.

هواوی در سال 2016 دستاوردهای زیادی داشته است. نسخه سفارشی سیستم عامل اندروید این شرکت با نام EMUI اکنون بسیار بهینه‌تر از قبل شده و با پردازنده اختصاصی این کمپانی به نام کایرین (Kirin) بسیار یکپارچه شده است. گوشی‌های تولیدی این شرکت نیز به لطف همکاری آن با لایکا (Leica) در مدل‌های هواوی پی 9 (Huawei P9) و هواوی میت 9 (Huawei Mate 9)، از عملکرد بهتری در زمینه دوربین برخوردارند. این دو شرکت یک آزمایشگاه تحقیقاتی مشترک به نام آزمایشگاه نوآوری Max Berek تأسیس کردند که به توسعه و نوآوری در زمینه سیستم‌های نوری، الگوریتم تصویربرداری، و واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، تمرکز کرده است.

هواوی پی 9تمرکز هواوی بر روی هوش مصنوعی نیز به خوبی جواب داده و میت 9 اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که به دستیار هوشمند آمازون، یعنی الکسا (Alexa)، مجهز شده است.

هواوی پی 9 و هواوی میت 9 تنها گوشی‌های هوشمند هواوی هستند که توانسته‌اند از مرز فروش 10 میلیون واحدی عبور کنند، و حتی اگر میت 9 در پی تقاضای بالای خریداران با کمبود موجودی روبرو نمی‌شد، می‌توانست آمار فروش خود را بالاتر نیز ببرد. به علاوه، گوشی‌های سری آنر (Honor) نیز همچنان فروش خوبی دارند. گل سرسبد این سری در حال حاضر، گوشی آنر مجیک (Honor Magic) است که اواخر سال گذشته عرضه شد، و گوشی آنر 6 ایکس (Honor 6X) با دوربین دوگانه خود قصد پشت سر گذاشتن آنر 5 ایکس را دارد. دیگر گوشی مطرح این سری، یعنی آنر 8 هم با نقدهای خوبی همراه بوده و یکی از رقبای اصلی وان پلاس 3 به شمار می‌رود.

هواوی برای شناساندن بیشتر خود به کاربران سراسر جهان، حتی اقدام به عقد قرارداد با ستارگانی چون لیونل مسی و برخی چهره‌های سرشناس هالیوودی، جهت معرفی «هواوی پی 9» نموده است. این شرکت در حال حاضر توسط BrandZ به عنوان پنجاهمین برند معتبر شناخته شده و در لیست 100 برند معتبر Interbrand نیز در جایگاه هفتاد و دوم قرار دارد.

Digiro

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *