آلمان همیشه مهد نوآوری و اختراعات صنعتی بوده است. هفته گذشته بود که پیشگامان فناوری با هدف دیجیتالی کردن صنعت از طریق پوشیدنی‌های صنعتی در نمایشگاه Hannover Messe گِرد هم آمدند تا دستاوردهای خود را در این زمینه به نمایش بگذراند.

یکی از نوآوری‌های اصلی که در این نمایشگاه به نمایش درآمد، تکنولوژی پوشیدنی‌های هوشمند صنعتی بود که برای محیط کار طراحی شده بودند.

نگاهی خواهیم داشت به جالب‌ترین پوشیدنی‌های تجاری و نرم افزارهای رونمایی شده در این نمایشگاه. با هات اپ نیوز همراه باشید.

پوشیدنی‌های صنعتی هوشمند در نمایشگاه Hannover Messe

پوشیدنی‌های Fraunhofer برای چیدن وسایل

پوشیدنی‌های صنعتی

Fraunhofer IIS با بهره‌گیری از محلی‌سازی میدان مغناطیسی، عملیات چیدن اجناس در انبار را پشتیبانی می‌کند. این عملیات با قرار دادن یک سیم‌پیچ در اطراف قفسه انجام می‌گیرد.

این سیستم از سیم‌پیچی دیگر که در یک پوشیدنی قرار گرفته، برای نمایش اطلاعات اجناس و محفظه‌های مخصوص هر کدام، به کارگر مسئول چیدن کمک می‌کند.

کلاه ایمنی هوشمند Daqri

پوشیدنی‌های صنعتی

این کلاه ایمنی هوشمند در حقیقت یک کلاه واقعیت افزوده است که برای استفاده از اینترنت اشیا در محیط‌های صنعتی طراحی شده است.

در این کلاه واقعیت افزوده، قدرت پردازش چند دوربین و سنسورهایی برای فعال کردن دید کامپیوتری و تجربه واقعیت افزوده باهم ترکیب شده‌اند.

این پوشیدنی تجاری برای بررسی ایمنی تجهیزات، مورد استفاده قرار می‌گیرد و به پردازنده M7 اینتل و آخرین تکنولوژی دوربین مجهز می‌باشد.

دوربین‌های حرارتی Thermographer و نقشه‌بردار حرارتی سه‎بُعدی در کلاه ایمنی هوشمند DAQRI به کار رفته‌اند.

صندلی‌ پوشیدنی Chairless

پوشیدنی‌های صنعتی

یکی از عجیب‌ترین پوشیدنی‌‌های صنعتی ارائه شده در نمایشگاه Hannover Messe، صندلی‌ Chairless بود که برای کارکنان بخش تولید در کارخانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این صندلی‌های پوشیدنی که توسط کارخانه سوئیسی Noone طراحی شده‌اند، کمتر از 4 کیلوگرم وزن دارند و شخص با استفاده از آن‌ها قادر خواهد بود، بدون صندلی هر کجا که خواست بنشیند.

یک راه حل ساده و هوشمندانه که امکان نشستن در هر نقطه‌ای را فقط با لمس یک دکمه فراهم می‌کند. این صندلی پوشیدنی بصورت هیدرولیکی توسط شخص قابل تنظیم می‌باشد که در نتیجه بهره‌وری را افزایش خواهد داد.

Noone یکی از فینالیست‌های جایزه MESSE International Technology Prize در این نمایشگاه بود. جالب است بدانید تکنولوژی مشابه صندلی‌های پوشیدنی در ژاپن برای کمک به جراحان در عمل جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پوشیدنی‌های مدیریت انبار Brochesia

پوشیدنی‌های صنعتی

کمپانی Brochesia سعی دارد با استفاده از عینک‌های هوشمند، استفاده از دست و میز را در فعالیت‌های صنعتی کاهش دهد. این کمپانی ایتالیایی به ساخت عینک‌های هوشمند برای مدیریت انبار می‌پردازد.

پلتفرم مخصوص این کمپانی که B Take نام دارد، با خواندن کُدها و دستورات صادر شده با حرکات اشاره، امکان مدیریت اجناس بدون استفاده از دست و انجام یک فرآیند سریع‌تر و بهینه‌سازی شده را برای کاهش خطاهای انسانی فراهم می‌کند.

کنترل اشاره با Kinemic

پوشیدنی‌های صنعتی

استارتاپ آلمانی Kinemic نرم افزاری را طراحی کرده است که با استفاده از اشاره و نوشتن کلمات و اعداد در هوا، امکان کنترل دستگاه‌ها را فراهم می‌کند.

با کمک این سیستم، یک عملیات، بدون دخالت دست و با کمک دستبندهای مجهز به سنسور یا اسمارت واچ‌هایی که حرکات دست و بازو را ثبت و ترجمه می‌کنند، انجام می‌گیرد.

تکنولوژی دیده‌بانی ارائه شده توسط کمپانی Motion Miners

پوشیدنی‌های صنعتی

کمپانی Motion Miners تکنولوژی دیده‌بانی را طراحی کرده است که با تشخیص حرکات دست، قادر به کنترل تعاملات انسان و ماشین می‌باشد، وسایل نقلیه را بصورت خودکار راهنمایی کرده یا سیستم جابه‌جایی توسط نور را فعال می‌کند که توسط اشاره قابل کنترل است.

Motion Mining با کمک به تجزیه و تحلیل و تعیین کمیت فرآیندهای دستی، آن‌ها را به فرآیندهای خودکار تبدیل می‌کند. این تجزیه و تحلیل در تشخیص نقاط ضعف، ارتقا فرآیندهای دستی و صرفه‌جویی در هزینه کمک خواهد کرد.

پوشیدنی‌های صنعتی

امنیت و ارگونومیک نقش مهمی در فرآیندهای دستی دارند و امنیت پایین و ارگونومیک ضعیف، بازخورد کارکنان را کاهش می‌دهند. به هنگام افتادن و برخورد، آلارم‌های هشدار به اتاق کنترل فرستاده خواهند شد.

پوشیدنی‌های صنعتی هوشمند برای افزایش اتوماسیون محیط کار و کاهش فرآیندهای دستی و افزایش رفاه و سلامت کارگران در صنایعی همچون تولید، معادن و بیمارستان‌ها، کاربردهای زیادی خواهند داشت.

هات اپ نیوز

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *