به نظر می‌رسد که اوضاع کاملا بر وقف مراد شرکت نینتندو است چرا که بر اساس آمار منتشر شده، نینتندو سوئیچ نه تنها پرفروش‌ترین کنسول ماه آوریل آمریکا لقب گرفته، بلکه بازی Mario Kart 8 Deluxe این کنسول نیز در رتبه پرفروش‌ترین بازی ماه گذشته آمریکا قرار گرفته است.

شرکت نینتندو با استناد بر گزارش گروه تحقیقاتی NPD (که فروش سخت افزارها و نرم افزارهای عرضه شده در کشور آمریکا را ثبت می‌کند) اعلام کرد که کنسول نینتندو سوئیچ با فروشی معادل 280 هزار دستگاه، موفق شده است در آمریکا، رتبه نخست پرفروش‌ترین سخت افزار گیمینگ ماه آوریل را از آن خود کند.

جالب است بدانید که پس از عرضه نینتندو سوئیچ در ماه مارس و رکوردی که بر جای گذاشت، این دومین ماه متوالی بوده که این کنسول هیبریدی موفق به کسب جایگاه نخست شده است. جالب‌تر آنکه با ترکیب میزان فروش ماه آوریل نینتندو سوئیچ با کنسول دستی 3DS (با فروشی معادل 68 هزار دستگاه) کنسول‌های شرکت ژاپنی نینتندو، 50% از کل فروش سخت افزارهای گیمینگ ماه گذشته آمریکا را تشکیل داده‌اند که در نوع خود بسیار شگفت انگیز است.

در بخش نرم افزاری نیز باز هم شرکت نینتندو را می‌بینیم که به جایگاه نخست چنگ زده، چرا که بازی Mario Kart 8 Deluxe در ماه گذشته بیش از 460 هزار نسخه فروش داشته است. برای درک بهتر این موضوع، باید به اطلاعتان برسانیم که این میزان فقط فروش فیزیکی بازی را نشان می‌دهند. با ترکیب فروش نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی این بازی، با رقم حیرت انگیز 550 هزار نسخه مواجه می‌شویم.

نینتندو سوئیچ

اگر به اندازه کافی تحت تاثیر قرار نگرفته‌اید، به این موضوع توجه کنید که بازی Mario Kart 8 Deluxe در تاریخ 28 آوریل منتشر شده و تنها فروش 2 روز اولیه آن در آمار NPD ثبت شده است. بنابراین، این بازی تنها در 2 روز به فروشی 550 هزار نسخه‌ای دست پیدا کرده است نه در یک ماه!

علاوه بر رتبه نخست، رتبه سوم پرفروش‌ترین بازی‌های ماه آوریل آمریکا نیز به لطف بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در اختیار شرکت ژاپنی نینتندو قرار گرفته است و باید از آن به عنوان برنده بلامنازع ماه آوریل از لحاظ فروش سخت افزاری و نرم افزاری در آمریکا یاد کنیم؛ همچنین این شرکت تاکید کرده است که بازی‌های 1-2-Switch و Snipperclips نیز فروش بسیار قدرتمندی را تجربه کرده‌اند.

اگر فکر می‌کنید که نینتندو قصد دارد اندکی به خود استراحت دهد، سخت در اشتباه هستید. نینتندو تصمیم گرفته است تا در تابستان نیز به سلطنت خود ادامه دهد. در فصل پیش رو بازی‌های Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia و Ever Oasis برای کنسول دستی 3DS و عناوین Ultra Street Fighter II: The Final Challengers from Capcom ،ARMS و Splatoon 2 نیز برای کنسول نینتندو سوئیچ منتشر خواهند شد.

علاوه بر این، بازی‌های Pikmin و Miitopia به همراه نسخه جدیدی از کنسول دستی 2DS XL در تاریخ 28 جولای (6 مرداد) امسال به بازار عرضه خواهند شد.

ناگفته نماند که فروش فزیکی بازی‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، از گزارش گروه تحقیقاتی NPD و فروش دیجیتالی بازی‌ها، از گزارش رسمی شرکت نینتندو استنباط شده‌اند. تمامی آمار منتشر شده تنها نشان دهنده میزان فروش سخت افزاری و نرم افزاری کشور آمریکا در ماه آوریل هستند. گزارش رسمی NPD فردا منتشر خواهد شد و به محض انتشار آن را به اطلاع شما همراهان گرامی خواهیم رساند.

گیم شات

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *