در جدیدترین گفت و گوی هاجیمه تاباتا، وی از دلایل خود برای تغییر نام Final Fantasy Versus XIII به Final Fantasy XV سخن گفته است.

بازی Final Fantasy XV یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ میلادی بود که بالاخره پس از ۱۰ سال عرضه شد. این بازی از گذشته تا به امروز با فراز و نشیب‌های فراوانی دست و پنجه نرم کرده است. در ابتدا قرار بود این بازی با نام Final Fantasy Versus XIII به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 3 روانه بازار شود ولی پس از گذشت چند سال کمپانی اسکوئر انیکس، سازنده و ناشر بازی، اعلام کرد که فاینال فانتزی ورسس ۱۳ در نسل هشتم عرضه خواهد شد.

در همین راستا هاجیما تاباتا کارگردانی این بازی را به جای تتسویا نومورا بر عهده گرفت. یکی از کارهایی که وی در نقش کارگردانی انجام داد، تغییر نام این بازی به Final Fantasy XV بود. اخیرا گفت و گویی با هاجیما تاباتا صورت گرفته است و وی از تاثیرات این تغییر نام بر روی بازی سخن گفته است. هاجیمه تاباتا در این باره می‌گوید: (متن زیر حاوی اسپویل است)

داستان بازی فاینال فانتزی ورسس ۱۳ همانند فاینال فانتزی ۱۳ بر پایه الهه Fabula Nova Crystallis بود. از آن‌جایی که نام بازی به فاینال فانتزی ۱۵ تغییر پیدا کرد و در همان زمان کنسول‌های نسل بعدی در حال توسعه بودند، تصمیم گرفتیم تا تغییراتی اساسی را بر روی بازی اعمال کنیم. برای همین باید در بکارگیری محتویات بازی دقت بالایی را انجام می‌دادیم تا به خوبی بتوانیم بخش‌های مورد نظر را تغییر دهیم. یکی از این موارد تغییرات بخش داستانی بود که پس از بازنگری سناریو، تغییراتی در قهرمان بازی ایجاد کردیم و همچنین قهرمان لونا به بازی اضافه شد.

البته با تمام این تغییرات هسته و پایه‌های اصلی داستان یکسان ماند و به فاینال فانتزی ۱۵ انتقال منتقل شد. همچنین افسانه مربوط به Fabula Nova Crystallis (شخص منتخب شده توسط کریستال می‌بایست جان خود را فدا کند تا بتواند ماموریتی که به وی داده شده است به اتمام برساند) یکی دیگر از موارد مهمی بود که از ورسس ۱۳ با کمی تغییرات در فاینال فانتزی ۱۵ آن را قرار دادیم. با اینکه این بازی با تغییر نام مواجه شد ولی اگر به ریشه‌های فاینال فانتزی ۱۵ نگاه کنیم، می‌بینیم که نشانه‌های بسیاری از فاینال فانتزی ورسس ۱۳ به چشم می‌خورد.

منبع Zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *