هوش کلامی همان توانایی کاربرد موثر زبان می‌باشد. افرادی که در این زمینه باهوش هستند، جذاب صحبت می‌کنند، لحن خوبی دارند، از جملات مناسب استفاده می‌کنند، معمولا به خوبی طنزپردازی می‌کنند و در چنین حیطه‌هایی مهارت فراوانی دارند. آنها از شنیدن صدای کلمات لذت می‌برند و کتابخوانانی حریص یا نویسندگانی شیرین‌قلم خواهند شد.

این همان هوشی است که نویسندگان را همراهی می‌کند تا مطالب را به خوبی با هم هماهنگ و معنادار کنند. هیچ کسی در دنیا نیست که از این هوش استفاده نکند. این قابلیت از بچگی در ما وجود دارد و کافی است تا آن را به خوبی شناسایی و درک کنیم.

تمام افرادی که از هوش کلامی‌ برخوردار هستند علاقه خاصی به یادگیری نام وسایل و اماکن دارند. این افراد قادر به بازی با کلمات و جملات هستند به نوعی که می‌توان گفت شما هیپنوتیزم کلامی ‌می‌شوید. همچنین به خاطر بهره‌گیری از این هوش، قدرت به خاطرسپاری اطلاعات را دارند.

بالا بودن هوش کلامی ‌به فرد این ویژگی را می‌دهد که با بهره‌گیری از حس شوخ طبعی در شرح وقایع بتواند افراد را مجذوب صحبت خودش کند و توانایی تحلیل کلام به این افراد کمک می‌کند تا در پاسخگویی و در سمینارها و کنفرانس‌ها و در کل در گفتگوها به راحتی قادر باشند فرد مقابل را متقاعد سازند.

کلامی

این افراد بیشتر به گوش دادن علاقه دارند تا به دیدن. هوش کلامی، ‌میل به گوش دادن به خبر، رادیو، موسیقی و ترانه را در فرد ایجاد می‌کند و در کل می‌توان گفت که افراد برخوردار از هوش کلامی ‌مهارت شنیداری بالایی دارند.

باید به این نکته توجه کنیم که یادگیری سایر مهارت‌ها در سایه‌ استفاده از زبان میسر می‌شود. ما با تقویت هوش کلامی‌در خودمان می‌توانیم راه پیشرفت در زمینه‌های دیگر هوش را در خودمان ایجاد کنیم.

wikiravan

insta-tanikal
  • ice-water

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟ هیچ چیزی همانند خوردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان ن…
  • قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

    قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما،…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • درمان خروپف

    روش های درمان خروپف

    روش های درمان خروپف خروپف کردن معمولا به عنوان منبع شوخی در فیلم‌های مختلفی مورد استفاده ق…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *