پایان فیلم‌برداری سکانس‌های ساموئل جکسون در فیلم Glass

فیلم Glass قرار است دنباله‌ای بر فیلم Split باشد. فیلم Split هم در خفا، دنباله‌ای بر فیلم Unbreakable محصول سال 2000 بود. دلیل «در خفا» بودن این موضوع این است که تا قبل از اکران فیلم Split هیچکس نمیدانست قرار است دنباله‌ای بر Unbreakable باشد.

فیلم Glass قرار است پس از چیزی نزدیک به 20 سال، دنباله‌ای کامل و رسمی بر فیلم Unbreakable باشد. اما شاید بسیاری از شما اسم Unbreakable را هم نشنیده باشید. این فیلم یکی از آثار عجیب هالیوود به حساب می‌آید. وقتی Unbreakable در سال 2000 اکران شد، یکی از آثار خوب و امیدوار کننده هالیوود محسوب می‌شد. این فیلم جزو اولین فیلم‌هایی بود که توانست علی رغم داشتن تم ابرقهرمانانه، هم نظر بینندگان را به خود جلب کند و هم نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کند. اما هیچ‌وقت نتوانست در خارج از خاک آمریکا به اثر شناخته شده‌ای تبدیل شود و خیلی زود هم از خاطر همه پاک شد. حتی طرفداران این فیلم هم آن را فراموش کرده بودند و در میان بازسازی‌های بی‌شمار هالیوود از آثار قدیمی‌تر، ‌هیچکس حتی ایده بازسازی یا ادامه پیدا کردن این فیلم را هم مطرح نکرد. اما ظاهرا کارگردان آن، «ام نایت شایامالان» (M. Night Shyamalan) این فیلم را فراموش نکرده بود و در خفا در حال ساختن دنباله‌هایی بر آن بود. فیلم Split که در سال 2016 اکران شد، به صورت خیلی جزئی و خیلی غافلگیر‌ کننده، از «دیوید دان» (David Dunn) که در فیلم Unbreakable نقش اصلی را برعهده داشت و توسط «بروس ویلیس» (Bruce Willis) هم به تصویر کشیده شد، رونمایی کرد و بار دیگر Unbreakable و شخصیت‌های جالب آن را به یاد هالیوود انداخت.

پایان فیلم‌برداری سکانس‌های ساموئل جکسون در فیلم Glass

اما اگر فیلم Unbreakable را دیده باشید، مطمئنا دو شخصیت اصلی آن را می‌توانید به خاطر بیاورید. دو شخصیتی که یکی توسط بروس ویلیس به تصویر کشیده شد و دیگری توسط «ساموئل ال جکسون» (Samuel L. Jackson). دو شخصیتی که از همه نظر با همدیگر تفاوت داشتند. یکی از آن‌ها (بروس ویلیس) به هیچ عنوان آسیب نمی‌دید و «نشکستنی» (Unbreakable) بود و دیگری (سامول جکسون) توسط ساده‌ترین و ضعیف‌ترین ویروس‌ها و باکتری‌ها هم بیمار می‌شد و تا سرحد مرگ می‌رفت. اما نکته جالب اینجاست که در این فیلم قرار بوده شخصیت دیگری هم با نام «کوین وندل کرامب» (Kevin Wendell Crumb) حضور داشته باشد که به دلایل مختلف از داستان آن کنار گذاشته شد. اما هرگز فراموش نشد تا اینکه در سال 2016 در فیلم Split با بازی «جیمز مک‌آوُی» (James McAvoy) بالاخره پای به پرنده سینما گذاشت.

اما شخصیتی که زمانی از فیلم Unbreakable کنار گذاشته شده بود، نه تنها توانست بار دیگر دنیای Unbreakable را زنده کند، بلکه ام نایت شایامالان را هم به وضعیتی که در سال‌های نه چندان دور داشت، بازگرداند. کسانی که مدت بیشتری است سینما را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کنند یا از تاریخچه معاصر سینما با خبر هستند قطعا می‌دانند که روزگاری از ام نایت شایامالان به عنوان یکی از آینده‌دارترین فیلم‌سازان دنیا یاد می‌شد. کسی که توسط سه فیلم «حس ششم» (The Sixth Sense)، Signs و همین Unbreakable، در حالی که تنها در اوایل دهه سوم زندگیش قرار داشت، بر قله موفقیت و محبوبیت ایستاده بود ولی پس از آن و به مدت تقریبا یک دهه، با فیلم‌های ضعیفی که ساخت سقوط آزادی را از آن قله محبوبیت تجربه کرد که شاید نظیرش را به سختی بتوان در هالیوود پیدا کرد. کسی که زمانی نامزد دو جایزه اسکار شده بود، با فیلم‌هایی مانند Lady in the Water و The Last Airbender و After Earth تنها جایزه‌هایی که توانست به دست بیاورد، انواع و اقسام «تمشک‌های طلایی» در مراسم RAZZIE بود. به هر حال پس از چند سال خانه‌نشینی، شایامالان در یکی دو سال اخیر و توسط دو فیلم The Visit و مخصوصا Split توانسته تا حدودی به دوران سابقش برگردد و شاید با فیلم Glass که دنباله‌‌ای بر دو فیلم موفقش است، بتواند بار دیگر احترام از دست رفته‌اش را در دنیای هالیوود به دست آورد.

فیلم Split با بودجه 9 میلیون دلاری توانست 278 میلیون دلار در گیشه جهانی فروش داشته باشد و علاوه‌بر این، نظر مثبت منتقدان را هم به خود جلب کرد. تقریبا هرزمانی یک فیلم به چنین موفقیت‌های بزرگی دست پیدا می‌کند، بلافاصله پس از آن عوامل فیلم سراغ ساخت دنباله یا دنباله‌هایی از همان دنیا و با همان شخصیت‌ها می‌روند. به همین دلیل مراحل ساخت فیلم Glass که دنباله‌ای بر این فیلم است خیلی زود آغاز شد و همین امروز هم فیلم‌برداری سکانس‌های مرتبط با ساموئل جکسون به اتمام رسید. به احتمال بسیار زیاد پس از بروس ویلیس که در فیلم Unbreakable شخصیت اصلی بود و جیمز مک‌آوُی که در Split این وظیفه را برعهده داشت، این‌بار نوبت به ساموئل جکسون رسیده است تا پس از سال‌ها، حضور در نقش اول یک فیلم را تجربه کند. فراموش نکنیم که لقب شخصیتی که ساموئل جکسون در فیلم Unbreakable آن را به تصویر کشید، Mr. Glass بود و نام این فیلم جدید هم Glass است.

فیلم Glass

به گفته ام نایت شایامالان، فیلم Glass که در دی ماه سال آینده (ژانویه 2019) اکران می‌شود، هفته آینده مراحل فیلم‌برداریش به طور کامل به پایان می‌رسد و تنها مراحل پس از تولید آن باقی می‌ماند. شایامالان این موضوع را در توئیتر خودش اعلام کرد که در ادامه این توئیت او را نیز می‌توانید مشاهده کنید:

یک هفته دیگر فیلم‌بردای فیلم Glass به پایان می‌رسد و امروز هم مجبور شدیم با ساموئل جکسون خداحافظی کنیم. خداحافظی تلخی بود چون این فیلم‌ها برای من خیلی فراتر از صرفا یک «فیلم» هستند.

تانی کال

برگرفته از Screenrant

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *