با توجه به سرمایه گذاری سامسونگ در کمپانی Core Photonics که فعال در زمینه تکنولوژی مربوط به دوربین های دوگانه است، احتمال تجهیز نوت ۸ این برند به سیستم دوربین دوگانه بسیار بالا به نظر می رسد. اما هفته گذشته و در تصاویر افشا شده ای که به طراحیِ احتمالی این دستگاه پرداخته شده بود، هیچ اشاره ای به آنچه که در بدنه پشتی قرار خواهد داشت، نشده بود. اما امروز درخواست پتنتی توسط سامسونگ درکره پر شده است که بالاخره در آن به پروژه در حال بررسیِ این کمپانی در خصوص ماژول دوربین دوگانه پرداخته شده است.

در داکیومنت این پتنت، دو سنسور یا لنز تصویر شده که در بدنه ای باریک جای گرفته اند و در تشریح آنها آمده که می توان از این لنزها برای جمع آوری فوتون های (ذرات کوانتومی نور) هرچه بیشتر و در نتیجه بهبود عملکرد دوربین در شرایط محیطی کم نور، نگاشت سه بعدی و سنجش فاصله استفاده کرد. همچنین در فایل پی دی اف این پتنت به جزئیات فنی بسیاری در خصوص این لنزها پرداخته شده و احتمالا شامل لرزشگیر اپتیکال خواهد بود و حتی شاید شاهد برخی راه حل های جدید برای زوم در آنها باشیم.

پیش از این شایعات بسیاری مبنی بر تصمیم سامسونگ بر استفاده از ماژول دوربین دوگانه وجود داشت که در حال حاضر مشخص شده است که این کمپانی هنوز آمادگی لازم برای تولید انبوه چنین دوربین هایی را در مقیاس گوشی های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس نداشته و شاید شاهد چنین ماژول دوربینی در نوت ۸ این کمپانی باشیم.

Vitrino

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *