کاربران ایرانی این روزها اغلب از سرویس پیام رسان تلگرام استفاده می‌کنند. در واقع ایران یکی از پرکاربرترین کشورها برای تلگرام محسوب می‌شود و شایعات حاکی از آن است که شمار کاربران ایرانی تلگرام به ۴۰ میلیون نفر می‌رسد. اما در اکثر نقاط جهان، واتس‌اپ یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پیام رسان دانسته می‌شود. این پیام رسان در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و هر روز هم به تعداد کاربرانش اضافه می‌شود.

اکنون طبق گزارش‌هایی که به دست‌مان رسیده، واتس‌اپ در به روز رسانی اخیر خود در سیستم عامل iOS، از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند. از آنجا که برخی از کاربران ایرانی ترجیح می‌دهند از رابط کاربری نرم‌افزارها به زبان فارسی استفاده کنند، این خبر می‌تواند برای این دسته از کاربران خوشحال کننده باشد. لازم به ذکر است که مطابق آنچه کاربران ایرانی واتس‌اپ به ما منتقل کرده‌اند، این اپ قبل‌تر از این روی اندروید از زبان فارسی پشتیبانی می‌کرده ولی کاربران iOS به تازگی به این قابلیت دسترسی پیدا کرده‌اند.

واتس‌اپ فارسی تصویر ۲

برای آنکه واتس‌اپ را با زبان فارسی در اختیار داشته باشید، ابتدا باید آن را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید و سپس از طریق تنظیمات، زبان اصلی دیوایس را به فارسی تغییر دهید. حالا می‌توانید واتس‌اپ فارسی را تجربه کنید.

این در حالی است که رقیب اصلی واتس‌اپ در ایران یعنی همان تلگرام هنوز پشتیبانی از زبان فارسی را به اپ خود اضافه نکرده است و این با توجه به تعداد فراوان کاربران ایرانی تلگرام کمی تعجب برانگیز است. البته این نکته را هم نباید فراموش کنیم که واتس‌اپ قبلا توسط فیسبوک خریداری شده و چه از نظر مالی و چه نیروی انسانی، توانایی‌های بیشتری نسبت به تلگرام دارد. حالا سوالی که پیش می‌آید این است که آیا واتس‌اپ می‌تواند با این ویژگی دل کاربران ایرانی را به دست بیاورد و بازار پیام رسان‌های ایران را از تلگرام برباید و ازآن خودش کند یا اینکه ایرانی‌ها به این قابلیت اهمیتی نمی‌دهند و همچنان به تلگرام وفادار می‌مانند.

شما به عنوان یکی از کاربران تلگرام، آیا از این اقدام جدید واتس‌اپ استقبال می‌کنید یا اینکه فکر می‌کنید تلگرام هنوز پیام رسان بهتری برای شماست؟

 

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *