اهمیتی ندارد که کفش مورد علاقه شما، یک جفت کفش ورنی است، یا یک جفت چکمه چرم نرم و سبک. در هر حال، اگر این کفش‌ها عاری از لکه‌های متفاوت و خراشیدگی‌های مختلف باشند، قطعا از ظاهر بسیار بهتری برخوردار خواهند بود. در این مطلب، پنج راه هوشمندانه برای تازه و نو نگاه داشتن کفش‌های مورد علاقه‌تان به شما ارائه خواهد شد.

علائم خراشیدگی و سایش را با استفاده از وازلین از روی کفش‌های ورنی پاک کنید

بروز این علائم بر روی کفش‌های ورنی (کرم یا سیاه)، امری اجتناب ناپذیر به شمار می‌رود. یک راه ساده برای از بین بردن این مشکل این است که یک پارچه تمیز را به مقدار کمی وازلین آغشته نموده و آن را تا زمانی که علائم مورد نظر پاک شوند، به آرامی بر روی منطقه خراشیدگی مالش دهید. این کار، بهترین روش موجود برای حذف خاک و خراشیدگی از روی کفش‌های ورنی و براق نگاه داشتن آنها به شمار می‌رود.

چرم واقعی را با نرم کننده مو تمیز کنید

ممکن است چکمه‌های چرم شما هم به تدریج از ظاهر کهنه و فرسوده‌ای برخوردار شده باشند. اما شما می‌توانید به جای خرید جلادهنده کفش، از یک دستمال تمیز و مقدار کمی از نرم کننده موی خود کمک گرفته و دستمال آغشته به نرم کننده را به آرامی بر روی سطح چرم مالش دهید. به این ترتیب، موم موجود در نرم کننده به مرطوب نمودن چرم کمک خواهد کرد. این کار، بسیار شبیه به کاری است که نرم کننده شما برای آبرسانی موهایتان انجام می‌دهد.

کفش ورزشی یا کتانی خود را با یک پاک کن جادویی تمیز کنید

بله، شما می‌توانید از یک اسفنج ساده برای پاک کردن لکه‌ها و علائم خراشیدگی موجود بر روی کفش کتانی خود استفاده نمایید. برای این کار، ابتدا اسفنج جادویی را مرطوب کرده و سپس، به سادگی آن را تا زمان از بین رفتن لکه بر روی سطح کفش بکشید.

حذف لکه‌های روی کفش جیر با استفاده از یک مداد پاک کن

اگر شما متوجه وجود یک لکه یا علامت بر روی کفش جیر خود شدید، به یاد داشته باشید که یک راه ساده برای پاک کردن آن وجود دارد. برای این کار، از یک مداد پاک کن استفاده نشده (پاک کنی به رنگ سفید یا صورتی، نتیجه بهتری به دست خواهد داد) کمک گرفته و آن را بر روی لکه مورد نظر بکشید. اصطکاک به وجود آمده باعث می‌شود که آلودگی و لکه مورد نظر از بین رفته و همچنین، الیاف جیر نیز به طور همزمان نرم و کرک‌دار شوند.

احیای چکمه‌های لاستیکی مخصوص باران با استفاده از روغن زیتون

در این حالت، پوسته‌های سفید به وجود آمده بر روی چکمه‌ها، بدترین نوع لکه به شمار می‌روند. این لکه‌ها معمولا به علت وجود رطوبت و گرما ایجاد می‌شوند. برای حل این مشکل، مقداری (تا حد امکان کم) از روغن زیتون را بر روی یک پارچه تمیز بریزید، و سپس آن را در یک حرکت دایره ای بر روی سطح چکمه مالش دهید.

رومیس‌پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *