پول نگیرید و ضرر کنید تا در درازمدت پیروز باشید

اگر شما یک تعمیرکار لپ‌تاپ باشید و به شما بگویم که ویدیوهای آموزشی رایگان در مورد نحوه‌ی تعمیر قطعات لپ‌تاپ تولید کنید، ممکن است بگویید با این کار به کسب و کار خودم ضربه می‌زنم. احتمالا با خود می‌گویید: “چگونه آموزش رایگان به مشتریانم برای حل مشکلاتشان باعث خواهد شد مشتریان بیشتری جذب کنم؟” اما واقعیت این است: فروش شما بیشتر خواهد شد.

چیزی که خیلی‌ها در مورد محتوا درک نمی‌کنند این است که در درازمدت تاثیرگذار خواهد بود. این یک بازی طولانی‌ست. وقتی شما محتوای‌تان را عرضه می‌کنید، این کار را صرفا بخاطر محتوا انجام نمی‌دهید. این کار را برای شکار سریع مشتریان و پول به جیب زدن انجام نمی‌دهید. در واقع شما در حال ساختن اعتماد و قدرت نفوذ هستید. و این کار مقداری زمان می‌برد.

در نتیجه، اگر شما بعنوان تعمیرکار لپ‌تاپ، ویدیوهای ۱ دقیقه‌ای در مورد حل مشکلات رایج سخت افزاری روی اینستاگرام قرار دهید، و مردم بتوانند موارد جزئی را خودشان برطرف کنند، در درازمدت برای شما تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. قطعا مشکلات رایجی هستند که هر روز برایش مشتری دارید و حل کردن آن برای شما خیلی راحت است و حتی میتوانید ۵۰ هزار تومان بابت آن وجه دریافت کنید. بجای این کار، به مردم آموزش دهید. اعتبار و اعتماد کسب کنید. چرا که اعتبار و اعتماد همان چیزی‌ست که تبدیل به پول شده و حتی منجر به تجارتهای بزرگتر می‌شود.

من این موضوع را در یک وبسایت محتوایی انجام دادم و حجم زیادی از محتوا و دستورالعمل‌های رایگان را در آن گذاشتم. بعضی از آن مطالب در سطحی بود که ممکن است شخصی برای دادن آن به شما بصورت یک کلاس آموزشی یا کتاب الکترونیک (پی‌دی‌اف) بیش از چند ده هزار تومان دریافت کند. اما در نهایت کار درست همان بود که انجام دادم. من شما را به ضرر دادن دعوت نمی‌کنم، بلکه از شما می‌خواهم جلو جلو برای مشتری “ارزش” خلق کنید.

ممکن است من پول‌های خرد را از دست داده باشم و با عدم دریافت هزینه برای محتوا، ضرر کرده باشم. بعنوان مثال آیا می‌دانید چه تعداد در حال حاضر خدمات اینستاگرام می‌دهند؟ در عین حال، من از اولین اشخاصی بودم که خیلی از آنها را به استفاده و نحوه کار با اینستاگرام تشویق کردم. صادقانه بگویم: من ۱۰۰% در حال از دست دادن پول‌های کوچک بودم.

اما پیروزی از آنِ من بود.

من سعی نمی‌کردم در لحظه، اسکناس‌ها را بقاپم. بلکه سعی‌ام این بود که قدرت نفوذ ایجاد کنم. و نتیجه‌ی آن چه بود: در سایتها در مورد من نوشتند. توانستم یک کسب و کار چند ده میلیونی درست کنم. و سه محصول کسب و کارم، در بازار خود رکورد فروش را شکستند.

آیا از دست دادن اسکناس‌های کوچک اذیتم می‌کرد؟ قطعا. خیلی راحت میتوانستم دسترسی به محتوایم را با فروش حسابهای کاربری پولی، ممکن کنم. اما قرار گرفتن در سمت صحیح تاریخ، همیشه حس بهتری دارد. واقعا حس خوبی می‌گیرم وقتی ایمیل‌ها و نظرات کاربرانم را در مورد ارزشی که از طریق محتوای من برایشان ایجاد شده، می‌بینم.

شاید روزی راهی برای قاپیدن اسکناس‌های کوچک پیدا کنم. اما فعلا ترجیح میدهم بجای جنگیدن برای این رقم‌های کوچک، محتوا تولید کنم.

محتوای خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *