در سال ۱۹۹۹ بیل گیتس کتابی به نام “تجارت در سرعت اندیشه” نوشته است که در آن پیش بینی هایی کرده است که به واقعیت پیوسته اند.

پیش بینی های بیل گیتس

سایت های مقایسه قیمت ها

پیش بینی بیل گیتس: طبق پیش بینی بیل گیتس خدمات مقایسه قیمت ها افزایش پیدا می کند و به مردم این اجازه را می دهد تا قیمت های هر محصولی را در سایت های مختلف مشاهده کنند و به راحتی ارزان ترین قیمت را با کمترین تلاش بیابند.

آنچه اکنون می بینیم: هم اکنون همانطور که می دانید می توان در گوگل و آمازون هر محصولی را با قیمت های مختلف جستجو کرده و قیمت ها را با هم مقایسه کرد.

پیش بینی های بیل گیتس

ابزارهای موبایل

پیش بینی بیل گیتس: مردم ابزارهای کوچکی را در آینده با خود حمل می کنند که با آن ها دائما در تماس هستند و می توانند هر جا که هستند با آن ها تجارت های الکترونیک را انجام دهند. با این ابزارها به راحتی اخبار را بررسی می کنند، پروازها را چک می کنند و از بازارهای مالی اطلاعات می گیرند.

آنچه اکنون می بینیم: تلفن های هوشمند و ساعت های هوشمند که همین کارها را انجام می دهند.

پیش بینی های بیل گیتس

دستیار شخصی

پیش بینی بیل گیتس: دستیارهای شخصی گسترش پیدا می کنند و به روشی کاملا هوشمندانه به تمام وسایل شما متصل می شوند. این ابزارها می توانند ایمیل شما را چک کرده و اطلاعاتی که نیاز دارید را ارائه دهند. هنگامی که وارد فروشگاه می شوید می توانید به این ابزارها بگویید که چه چیزهایی می خواهید تا لیستی که می خواهید ایجاد کند.

آنچه اکنون می بینیم: Google Now یکی از دستیارهای هوشمندی است که در موبایل نصب و اجرا می شود. به علاوه ابزار دیگری به نام Nest اختراع شده است که به طور اتوماتیک دمای خانه را تنظیم می کند.

شبکه های اجتماعی

پیش بینی بیل گیتس: وب سایت های خصوصی برای خانواده و دوستان تان رایج می شود و قادر هستید در این وب سایت ها چت کرده و از اتفاقات روزانه آن ها مطلع شوید.

آنچه هم اکنون می بینیم: میلیون ها نفر هم اکنون در فیسبوک می توانند دوستانشان را ببینند و از اتفاقات روزانه آن ها مطلع شوند. علاوه بر فیسبوک شبکه های دیگری هم وجود دارند. اسنپ چت، اینستاگرام، واتساپ و خیلی برنامه های دیگر…

پیشنهادهای تبلیغاتی اتوماتیک

پیش بینی بیل گیتس: نرم افزارهایی طراحی می شوند که در سفر اطلاعات زیادی در رابطه با مکانی که سفر کرده اید می دهند. اطلاعاتی در رابطه با فعالیت ها، تخفیف ها و قیمت های ارزان و…

آنچه هم اکنون می بینیم: سایت های مسافرتی مثل Expedia و Kayak که در آن ها اطلاعاتی از قبیل انتخاب مقصد، تا رزرو بلیط و اجاره محل اقامت و پیدا کردن نقطه های گردشگری معروف در شهر مورد نظر تا مشاوره های آنلاین برای گردشگران وجود دارد.

پیش بینی های بیل گیتس

سایت های بحث های ورزشی زنده

پیش بینی بیل گیتس: هنگام تماشای مسابقات ورزشی در تلویزیون سایت هایی وجود دارند که می توانید در رابطه با اتفاق های ورزشی به طور زنده بحث کنید و وارد رقابت رای گیری برنده مسابقه شوید.

آنچه هم اکنون می بینیم: شبکه های اجتماعی به ما این امکان را می دهند و همچنین در سایت های ورزشی مثل ESPN می توان به طور زنده نظر داد.

تبلیغات هوشمند

پیش بینی بیل گیتس: ابزارهایی اختراع می شوند که تبلیغات هوشمند دارند. این ابزارها گرایش خرید شما را می شناسند و تبلیغاتی که در اولویت شما باشد نمایش می دهند.

آنچه هم اکنون می بینیم: به تبلیغات فیسبوک و گوگل نگاه کنید. اکثر تبلیغات آنلاین این ویژگی را دارند که بر اساس تاریخچه جستجو و تمایلات شخصی فرد تبلیغات به نمایش می گذارند.

پیش بینی های بیل گیتس

انجمن های گفتگوی آنلاین

پیش بینی بیل گیتس: مردم در تمام کشورهای دنیا می توانند در رابطه با مسائل مختلف (سیاسی، اقتصادی، برنامه ریزی های شهری و…)

آنچه هم اکنون می بینیم: برخی شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر بخش نظردهی دارند که کاربران می توانند پرسش و پاسخ در زمینه های مختلف داشته باشند. فیسبوک و توییتر نقش مهمی در انقلاب های سیاسی مصر، لیبی و تونس داشته اند.

پیش بینی های بیل گیتس

استخدام آنلاین

پیش بینی بیل گیتس: مردم با ذکر نیازها، علایق و مهارت های خود می توانند به صورت آنلاین فرصت های شغلی را پیدا کنند.

آنچه هم اکنون می بینیم: در سایت لینکدین مردم می توانند رزومه خود را آپلود کرده و بر اساس علایق و نیازهای خود شغل مورد نطرشان را پیدا کنند.

bedunim

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *