جذاب بودن بیشتر مربوط به شخصیت می‌شود تا ظاهر و نشان دادن یک شخصیت جذاب کلیدی برای پیدا کردن دوستان بیشتر و داشتن روابطی پایدارتر است. برای داشتن یک شخصیت جذاب، باید توانایی برقراری ارتباط با دیگران را در خودمان افزایش بدهیم و شوخ طبعی و اعتماد به نفسداشته باشیم. این صفات به شما توانایی مجذوب کردن دیگران را داده و در نتیجه دیگران بیشتر به سمت شما کشیده می‌شوند.

۱ ـ گوش کردن به دیگران

گوش دادن صفتی است که در جوامع امروزی به فراموشی سپرده شده است. بجای اینکه سریع جواب یک پیام را بدهید، توجه کنید که طرف مقابلتاندقیقاً چه چیزی را می‌خواسته به شما بگوید و چه منظوری داشته است. نشان بدهید که شما به صحبت‌های آنها گوش داده و با نظر دادن و سؤالپرسیدن راجع به موضوعی که درباره‌ی آن صحبت می‌کند،علاقه‌تان را به بحث و صحبت‌های وی نشان بدهید.

۲ ـ صادقانه صحبت کنید

هیچکس فریب خوردن را دوست ندارد. راستش را به مردم بگویید. اگر نمی‌توانید کاری را برای آنها انجام دهید بهتر است که راجع به آن صادق باشید تا اینکه دقیقه‌ی آخر به آنها نه بگویید! هنگامی که مردم نظر شما را می‌پرسند باید صادق باشید. نظر دادن صادقانه با نظر دادن بی ادبانه و بدون در نظر گرفتن احساسات طرف مقابل تفاوت دارد. مثلاً اگر از لباس دوستتان خوشتان نمی‌آید و او راجع به لباسش از شما سؤال می‌کند، بجای اینکه بگویید «خیلی زشته ازش متنفرم»، بگویید «آبی بیشتر بهت میاد!»

۳ ـ چگونه و چطور

اینکه چطور چیزی را بگویید مسلماً از خود چیزی که می گویید مهم‌تر است. اگر شما بخواهید واقعاً از کسی تعریف کنید ولی او فکر کند که دارید طعنهمی‌زنید یا تیکه می‌اندازید، تعریف شما ذره‌ای ارزش نخواهد داشت. به طرز بیان کردن مسائل اهمیت بدهید. اگر مردم اغلب چیزهای خوبی که میگویید را بد برداشت می‌کنند، پس فرصتی است که در نحوه‌ی بیانتان تغییر ایجاد کنید. از دوستتان بخواهید که شما را تصحیح کند و نکات منفی‌ای را که در صحبت کردنتان وجود دارد به شما بگوید تا دفعه‌ی بعد که با کسی صحبت کردید بهتر عمل کنید.

۴ ـ سعی کنید همه را دور هم جمع کنید

عده‌ای از دوستان یا خانواده‌تان را برای سرگرمی دورهم جمع کنید. مثلاً می‌توانید قرار پیک نیک بگذارید و در پارکی دورهم جمع شوید یا برای صرف شام به رستوران بروید. در هر صورت، این کار شما به آنها نشان می‌دهد که شما به آنها اهمیت می‌دهید و می‌خواهید وقت بیشتری را با آنها بگذرانید.

۵ ـ شوخ طبعی داشته باشید

به خودتان بخندید. اگر جایی اشتباهی یا کار احمقانه‌ای کردید بجای اینکه خجالت بکشید به خودتان بخندید. این کار اعتماد به نفس شمار ا نشانمی‌دهد. شوخ طبعی باعث می‌شود جذاب‌تر باشید و افراد بخواهند وقت بیشتری را با شما بگذرانند.

به یاد داشته باشید که شوخ طبعی جا و مکان دارد. شوخ طبعی باعث آب شدن یخ جمع و باعث از بین بردن استرس می‌شود، اما اگر بحث جدی است، سعی نکنید با شوخی‌های بی مورد آن را خراب کنید.

۶ ـ به همه چیز شور و شوق نشان بدهید

حتی اگرچیزی اندکی باعث ناراحتی شما می‌شود بالبخند، ذهنی باز و با شوخ طبعی با آن مقابله کنید. همه‌ی روزها برای ما روزهای عالی‌ای نیستند،امامشتاق بودن می‌تواند به شما در راحت‌تر سپری کردن این روزها کمک کند. وقتی شما اینطوری رفتار می‌کنید، مردم دوست دارند که بیشتر دور و بر شما باشند.

۷ ـ در صحبت‌ها و رفتارتان اعتماد به نفس داشته باشید

شما همیشه باید نظر واقعی‌تان را بگویید، ریسک پذیر باشید و بتوانید بدون فکر کردن به اینکه بقیه درمورد شما چه فکری می‌کنند به اشتباهاتتان اعتراف کنید. انجام این کارها نشان می‌دهد که شما اعتماد به نفس دارید و باعث ایجاد شخصیتی جذاب می‌شود چراکه نشان دهنده‌ی این است که شما با خودتان راحت هستید و متعاقباً باعث می‌شود که دور و بری‌های شما هم با شما راحت باشند.

وقتی بحث اعتماد به نفس پیش می‌آید سؤال پرسیدن مسئله‌ی مهمی تلقی می‌شود. هرچه بیشتر بدانید، در هنگام صحبت راجع به مسائل مختلف اعتماد به نفس بیشتری دارید. هیچگاه از سؤال پرسیدن نهراسید!

۸ ـ  نسبت به بدنتان اعتماد به نفس داشته باشید

پوشش و حرکات مناسب نشان دهنده‌ی اعتماد به نفس است. برای داشتن اعتماد نفس لازم نیست حتماً بدن بی نقصی داشته باشید. اگر خوب لباس بپوشید و به خودتان احترام بگذارید، افراد بیشتری جذب شما می‌شوند. نکات مثبت راجع به ظاهر و اندامتان را به خودتان یادآوری کنید تا در مورد بخش‌هایی از خودتان که ناراحتتان می‌کنند نگران نباشید.

۹ ـ فرق بین اعتماد به نفس و از دماغ فیل افتادن را بدانید!

اعتماد به نفس داشتن خیلی خوب است اما اگر به خودتان مغرور شوید اصلاً خوب نیست. اگر همواره به فکر خودتان باشید افراد از شما فاصله خواهند گرفت. برای جلوگیری از این مسئله به خودتان یادآوری کنید که از دیگران تعریف کنید. هر روز از ۵ نفر تعریف کنید. فرقی نمی‌کند غریبه باشند، دوست باشند یا همکار! این کار به تواضع و ثبات شما کمک می‌کند.

digiro

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *