کارگردان Suicide Squad متاسف از اینکه چرا جوکر را بعنوان شرور اصلی فیلم انتخاب نکرد!

کارگردان Suicide Squad (جوخه انتحار) به وضوح و صادقانه اعتراف کرد متاسف است که جوکر را بعنوان شرور اصلی ایـن فیلم انتخاب نکرد. سومین فیلم از ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺗﻮﺳﻌﻪﯾﺎﻓﺘﻪ ﺩﯼﺳﯽ (DCEU) در آگوست سال ۲۰۱۶ پا به گیشه های آمریکای شمالی و چند کشور دیگر گذاشت و با وجود اینکه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت در نهایت ۷۴۵ میلیون دلار در گیشه بین المللی فروخت. بسیاری از طرفداران و منتقدین آن را بعنوان بدترین فیلم DCEU می شناسند، و شاید بهترین مثال باشد برای تعداد زیادی از مشکلاتی که این دنیای سینمایی را آزار می دهد. یکی از مهم ترین بخش های فیلم که خیلی مورد انتقاد قرار گرفت شرور اصلی فراموش نشدنی آن بود (شخصیتی به نام ﺍﻧﭽﻨﺘﺮﺱ با نقش آفرینی ﮐﺎﺭﺍ ﺩﻟﻮﯾﻦ)، و البته تدوین متلاطم، و هر دوی این مشکل ها نتیجه تغییرات نسنجیده ای بودند که طی فاز پس-تولید در پروژه ایجاد شد.اما جنجال برانگیزترین بخش فیلم برای طرفداران، کاهـش یافتن نقش جوکر (با نقش آفرینی جرد لتو) طی مرحله تدوین بـود که باعث دلخوری خیلی ها شد، از جمله خود لتو. تریلرهای فیلم اینطور صدا می زدند که جوکر یک نقش مهم در حوادث Suicide Squad دارد، امـا زمانی که اکران فیلم آغاز شد، معلوم شد نقش او به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است و واقعا یک ضدحال بزرگ برای طرفداران بـود. خود لتو بعدا تایید کرد تعدادی از صحنات او که ضبط شده بودند به طور کـامل از تدوین نهایی حذف شده اند. حال دیوید آیر به نظر می رسد اعتراف کرده است که واقعا از وقوع این اتفاق متاسف می باشد.

طی یک بحث توییتری، یکی از طرفدار درباره بهتر بودن “جوخه خودکشی” نسبت به “بتمن در مقابل سوپرمن” و اینکه جوکر لایق بود شرور اصلی فیلم باشد گفت: “این بهتر از BVS بود. جوکر باید شرور فیلم می بـود …” آیر در جواب بـه او گفت که: “باور کن، من برای این عذاب می کشم. بعله. جوکر باید شرور اصلی فیلم می بود …” دیوید آیر پیش از این هم اظهار داشته که از این قضیه به شدت متاسف است — ولی چه فایده. البته این نظر یکی از طرفداران است، بعضی از آنها نظر جالب تری دارند؛ آنها می گویند فیلم Suicide Squad درباره جوخه خودکشی بود، نه درباره جوکر و این فیلم او را به همه معرفی کرد و کمکی بود برای فیلم تا گذشته هارلی کویین و خاستگاه او را به نمایش بگذارد. از طرفی راه را باز گذاشت تا در آینده فیلم های بهتری برای این جنایتکار دوست داشتنی ساخته شود!!

کارگردان Suicide Squad متاسف از اینکه چرا جوکر را بعنوان شرور اصلی فیلم انتخاب نکرد!

البته خود آیر بیشتر پشیمان است که چـرا جوکر را بعنوان شرور اصلی فیلم انتخاب نکرد، او در اوایل سال با انتشار یک توییت فاش کرد که ای کاش یک ماشین زمان داشت تا می توانست به عقب بازگردد و داستان فیلم را تغییر دهد. البته واقعا حق دارد، شاید اگر جوکر شرور اصلی فیلم بود در گیشه با فروش بالاتری روبرو می شد و کم تر مورد انتقاد قرار می گرفت. کـارگردان فیلم Bright هیچ خجالتی ندارد از اینکه تاسف های خود نسبت به کم کاری در ساخت اولین فیلمش در DCEU را با مردم به اشتراک بگذارد. از طرفی تمام این ها ممکن است در نهایت به نفع این دنیای سینمایی تمام شود، شاید آیر از این درس عبرت کمک بگیرد و برای ساخت فیلم Gotham City Sirens بیشتر تلاش کند. شاید این تاسف ها منجر به یک اتفاق خوب شود!! البته ما مدتهاست درباره این پروژه که هارلی کویین هم در آن حضور دارد خبر تازه ای نشنیده ایم، اما ممکن است به زودی رنگ پیشرفت به خودش بییند و شاید هم مدتی را درون سایه ها بگذارند.

در نهایت بدون در نظر گرفتن اینکه آیا شما عاشق جوکر آقای جرد لتو هستید یا از آن تنفر دارید، شاهزاده دلقک جرم و جنایت بدون شک می توانست شرور بهتری برای فیلم Suicide Squad باشد. واقعا تیم جوخه خودکشی نباید با یک تهدید رستاخیزی روبرو می شد و از نظر خیلی ها این یک ایده خیلی بدِ بـد بوده است. اما اکنون پشیمانی چندان سودی ندارد و باید نگاه خودمان را به آینده بدوزیم …

تانی کال

مغناطیس نیوز

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *