خانه سینما و تلویزیون اخبار دی کاپریو در پروژه جدید مارتین اسکورسیزی نقش آفرینی میکند

دی کاپریو در پروژه جدید مارتین اسکورسیزی نقش آفرینی میکند

0

بر اساس شنیده‌های اخیر، احتمالاً مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) دو فیلم جدید خود یعنی The Irishman «مرد ایرلندی» و Killers Of The Flower Moon «قاتلان ماه شب چهارده» را پشت سر هم بسازد. با وجود کهولت سن، اسکورسیزی همچنان اشتیاق فراوانی به ساخت فیلم‌های جدید دارد و قرار است که از ماه پستامبر سال جاری، تولید فیلم «مرد ایرلندی» را آغاز کند. وی در این فیلم گنگستری که بر اساس اتفاقاتی واقعی است، پس از زمانی طولانی با رابرت دنیرو (Robert DeNiro) و جو پشی (Joe Pesci) همکاری خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر سینما گیمفا همراه باشید.

از سوی دیگر، پروژه دیگر این کارگردان پیشرو یعنی «قاتلان ماه شب چهارده» نیز بر اساس حوادثی واقعی و جنایی/تاریخی است. این فیلم اقتباسی از کتاب «قاتلان ماه گلشب چهاردهقتل‌های اوسیج و تولد اف‌بی‌آی» اثر دیوید گران (David Grann) نویسنده The Lost City Of Z  «شهر گمشده زد» است. این کتاب به بررسی حوادثی واقعی که در دهه ۱۹۲۰ میلادی در ایالت اوسیجه اوکلاهاما و مدت کوتاهی پس از کشف نفت روی داده و منجر به قتل افراد زیادی شده است، می‌پردازد. پیش‌نویس اولیه فیلمنامه این فیلم توسط نویسنده برنده اسکار اریک راث (Eric Roth) به نگارش در آمده است.

دانته فرتی (Dante Ferretti) که به عنوان طراح تولید با اسکورسیزی در چندین پروژه‌اش همکاری کرده است در گفتگو با وب‌سایت «ورایتی» خبر داد که اسکورسیزی می‌خواهد تولید فیلم «قاتلان ماه شب چهارده» را از بهار سال آینده میلادی آغاز کند. وی افزود که احتمالاً اسکورسیزی مراحل پیش از تولید این پروژه را همزمان با مراحل فیلمبرداری فیلم «مرد ایرلندی» آغاز کند. در صورت تحقق این امر، اسکورسیزی به صورت پشت سر هم دو فیلم آینده خود را مقابل دوربین خواهد برد.

در صورت ساخت فیلم «قاتلان ماه شب چهارده»، این ششمین همکاری اسکورسیزی با لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) پس از فیلم The Wolf Of Wall Street «گرگ وال استریت» محصول سال ۲۰۱۳ میلادی خواهد بود. اسکورسیزی و دی کاپریو هر دو با داستان‌های جنایی و واقعی آشنایی دارند که همین مهم، این پروژه را به اثری بسیار مورد انتظار تبدیل کرده است.

فرتی در ادامه به وب‌سایت «ورایتی» اعلام کرد که اسکورسیزی خواهان بازسازی کامل مناطقی است که در دهه ۱۹۲۰ هندی‌ها در ایالت اوسیجه زندگی می‌کردند، بنابراین دلیل اصلی زود آغاز شدن مراحل پیش از تولید پروژه «قاتلان ماه شب چهارده» همین است.

از سوی دیگر، یکی از موضوعات مهمی که هنوز پاسخی برای آن دریافت نشده این است که آیا شبکه «نتفلیکس» که وظیفه تهیه و تولید فیلم «مرد ایرلندی» را بر عهده دارد این فیلم را تنها بر روی قاب‌های کوچک به نمایش در خواهد آورد و یا شاهد اکران آن در سینماها نیز خواهیم بود. فرتی در این زمینه ابراز داشت:

فکر نمی‌کنم که مارتین اسکورسیزی این واقعیت را بپذیرد که یکی از فیلم‌هایش در قاب‌های کوچک نمایش داده شود و به روی پرده‌های بزرگ سینماها نرود.

تابدین لحظه تاریخ اکران مشخص و دقیقی برای دو فیلم «مرد ایرلندی» و «قاتلان ماه گل» اعلام نشده است.

توسط مهرداد میرشاهی

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *