لنوو به عنوان بزرگ ترین کمپانی تولیدکننده ی PC در جهان – و دارنده ی رتبه ی برتر برند لپ تاپ – مجموعه ی گسترده ای از محصولات را ارائه می کند. از ThinkPad notebook های تولید-محور گرفته تا Yoga های ۲ در ۱ براق، و Ideapad هایی با قیمت مناسب؛ این کمپانی برای هر کسی محصولی دارد. اما کدام مدل لنوو مناسب نیازهای شما است؟

تینک پد (ThinkPad) : بهترین مدل برای فعالیت های تجاری و تولیدی

lenovo thinkpad t470

lenovo thinkpad t470

تینک پد های لنوو که به خاطر کیفیت برتر در ساخت، مجهز بودن به بهترین کیبوردها، و ترک پوینت های دقیق، و طول عمر باطری مشهور و محبوب هستند ،نیاز های کاربران را به خوبی تأمین می کنند. اگرچه برای بهره بردن از قابلیت های تولیدی یکی از این لپ تاپ ها نیاز نیست که حتماً Fortune 500 CTO یا حتی یک کارمند درآمدزا باشید.

لنوو ThinkPad ها را به دسته های مختلفی تقسیم می کند:

سری های T: این لپ تاپ ها عملکردی عالی دارند و طول عمر باطری آنها نیز فوق العاده است. محبوب ترین لپ تاپ سری T لپ تاپ ThinkPad T470 14 اینچی است که در یک بار شارژ همراه با باطری ارتقاء یافته ی آن تا ۱۷ ساعت شارژدهی دارد، و مجهز به مجموعه ی گسترده ای از پورت ها از جمله تاندربولت ۳ می باشد.

سری X: سری X کوچک ترین و سبک ترین لپ تاپ های لنوو هستند. می توانید آنها را به راحتی در کوله پشتی خود قرار داده و حمل کنید. X1 Carbon 14 اینچی با وزن ۲٫۵ پوند (۱٫۱۳کیلوگرم) و ضخامت ۰٫۶ اینچ نمونه ی بارز این لپ تاپ ها است. این لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش رنگی می باشد و تا ۱۲ ساعت شارژدهی دارد.

ThinkPad Yoga: این تینک پد های ۲ در۱ قابلیت خم شدن لولا دارند و از پشتیبانی قلم و همه ی لوازم جانبی لنوو های کلاسیک از جمله کیبورد عالی و طراحی های بادوام برخوردارند.

ThinkPad 13: این سری از لپ تاپ ها دو عضو دارند:  تینک پد ۱۳ با قیمت مناسب و عمر طولانی، و همتای کروم بوک آن.

سری P: اگر فعالیت هایی از جمله مدل سازی سه بعدی یا مهندسی انجام می دهید، یکی از این به روزترین و پیشرفته ترین ورک استیشن ها را مدنظر قرار دهید: آنها مجهز به پردازنده های قدرتمند Quad-core ( چهار هسته ای) و گرافیک Nvidia Quadro هستند.

سری های L و E: این لپ تاپ ها برای کاربران تجارت های کوچک و خریدارانی که می خواهند در هزینه های خود صرفه جویی کنند طراحی شده است. این مدل ها حقیقتاً عالی نیستند.

یوگا: پریمیوم های ۲ در۱ با قابلیت خم شدن

این سری از لپ تاپ ها جزو تبدیل شدنی های  با کیفیت و جذابی هستند که بین یوگاهای ۹۰۰ گران قیمت و سری یوگاهای ۷۰۰ باقیمت های مناسب تر قرار می گیرند. یوگا ۹۱۰ با قیمت پایه ی ۹۹۹ دلار یکی از محبوب ترین ۲ در ۱ ها محسوب می شود و دلیل آن طراحی بدون بزل، صفحه نمایش آپشنال ۴K، و لولای بند ساعتی جذاب آن است. یوگا ۷۲۰ ۱۳ اینچی با قیمت ۶۹۹ دلار و طراحی نسبتاً معمولی، از نظر قیمتی جایگزین مناسب تری است (فاقد لولای بند ساعتی می باشد).

Flex: دستگاه هایی ۲ در ۱ با قیمت مناسب

لپ تاپ های Flex لنوو به اندازه ی مدل های یوگا باریک، سبک، و جذاب نیستند اما نسبت به پولی که پرداخت می کنید لپ تاپ ۲ در ۱ خوبی خریداری خواهید کرد. این لپ تاپ در نمونه های ۱۴ و ۱۵ اینچی موجود است، و Flex 5 از ویژگی های فوق العاده ای مثل صفحه نمایش با رزولوشن ۴K، و گرافیک Nvidia بهره می برد در حالی که قیمت آن بسیار رقابتی است. برای مثال، Flex 5 15 اینچی مجهز به صفحه نمایش ۴K، رم ۱۶ گیگابایتی و درایو نیمه هادی ۵۱۲ گیگابایتی PCle تنها با قیمت ۱،۰۹۹ دلار به فروش می رسد. یک کروم بوک ۱۱ اینچی با قیمت پایه ی ۲۷۹ دلار خرید و فروش می شود.

Legion: دستگاهی مناسب برای بازی

لپ تاپ های تازه متولد شده ی لنوو در سری لپ تاپ های مخصوص بازی (گیمینگ ) شامل دو مجموعه از تجهیزات بازی های متحرک بودجه – محور هستند.

Legion Y720 مجهز به گرافیک متوسط Nvidia GeForce GTX 1060 است در حالی که Y520 مجهز به گرافیک بهتری از نوع GTX 1050 Ti می باشد و هر دوی آنها دارای طراحی های جذاب قرمز و مشکی و کیبورد های محکمی هستند. اگرچه هیچ کدام در صنعت لپ تاپ ها پیشرو و راهبر محسوب نمی شوند.

Ideapad: لپ تاپ های با قیمت مناسب برای عموم مصرف کنندگان

Ideapad های مصرف کننده – محور لنوو، طیف رنگ ها را در Ideapad 110 های فوق ارزان گرفته تا ۷۱۰S Plus های پیشرفته تر و البته ارزش محور اجرا می کنند. این سری از لپ تاپ ها نیز به چند زیر مجموعه ی کلی تقسیم می شوند:

سری ۱۰۰: بیشتر اعضای این سری از لپ تاپ های بودجه – محور مجهز به اینتل پنتیوم (Intel Pentium) معمولی یا تراشه های AMD A8 هستند اما قیمت پایه ی آنها کمتر از ۴۰۰ دلار است.

سری ۳۰۰: این لپ تاپ های ۱۵ اینچی با قیمت پایه ی ۳۴۹ دلار آغاز می شوند و دو آپشن لمسی و غیر لمسی آنها در بازار موجود است.

سری ۵۰۰: قیمت پایه ی آنها ۶۲۹ دلار است و همراه با آپشن گرافیک مجزای Radeon ارائه می شوند. این لپ تاپ های ۱۴ و ۱۵ اینچی مجهز به سی پی یو های Intel 7th Gen Core Series هستند و رزولوشن صفحه نمایش آنها تا ۱۰۸۰۰ پیکسل می رسد.

سری ۷۰۰: عالی ترین Ideapad 13.3 اینچی با قیمت پایه ی ۵۹۹ دلار که پورت های متعددی دارد و مجهز به حافظه ی (SSD) PCle و پنل صفحه نمایش با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل می باشد.

کروم بوک ها: مناسب برای تجارت، سرگرمی، یا مدرسه

اگر نت بوکی با مرورگر مرکزی Chrome OS فوق ساده ی گوگل احتیاج دارید، بهتر است یکی از آپشن های متعددی که کمپانی لنوو در سری های مختلف ارائه می کند را مدنظر قرار دهید. Lenovo N23 یا N23 Yoga برای مدارس مناسب هستند زیرا ساختار آنها به گونه ای است که شرایط سخت کلاس های درسی را به راحتی تحمل می کنند. Thinkpad 11e محصول نسبتاً گران قیمت تری در بازار مشابه است، اما از کیفیت ساخت افسانه ای سری Thinkpad برخوردار می باشد. Flex 11 مخصوص مصرف کنندگان معمولی است، در حالی که Thinkpad 13 Chromebook مخصوص کاربران تجاری می باشد.

سارا جعفری

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *