آیا در این زمستان می خواهید به وزن ایده آل خود برسید و چربی های شکمتان را آب کنید؟ با مجله سلامت همراه شوید تا با ۱۵ ماده غذایی عالی برای کاهش وزن در زمستان آشنا شوید:

  1. پستوی دانه کدوتنبل:

fall_food_weight_loss_pesto پستوی دانه کدوتنبل

شما می‌توانید دانه‌های کدو تنبل را با ریحان، پنیر پارمسان و سیر ترکیب کنید تا یک پستوی عالی داشته باشید. همچنین می‌توانید آن را تفت دهید و بر روی سالاد خود بریزید. برای اینکه بتوانید از مزایای آن بهترین استفاده را ببرید، در سوپ خود اضافه کنید.

  1. چای سبز داغ:

kelly-choi-tea چای سبز داغ

با فرا رسیدن فصل زمستان، اگر بتوانید روزانه ۴ الی ۵ فنجان چای سبز داغ بخورید نه تنها گرم خواهید شد بلکه سرعت متابولیسم بدن نیز افزایش پیدا می‌کند و کالری‌های بیشتری سوزانده می‌شود. در چنین شرایطی چربی‌های شکمی نیز آب خواهد شد. این موضوع به خاطر پلی فنولی است که در چای سبز یافت می‌شود. این پلی فنول با نام EGCC شناخته شده است. همچنین چای سبز حاوی آمینو اسید تیانین است که هوشیاری ذهنی و آرامش را برای شما به ارمغان می‌اورد و به شما کمک می‌کند تصمیمات منطقی و عاقلانه ای بگیرید. به همین خاطر به جای مصرف غذاهای پر چرب و پر کالری به غذاهای سالم روی خواهید اورد.

  1. کلم بروکسل تفت داده شده:

fall_food_weight_loss_sprouts کلم بروکسل

این گیاه با وجود مواد مغذی فراوانی که در خود دارد یکی از غذاهای عالی برای بدن محسوب می‌شود. شما می‌توانید کلم بروکسل را با ادویه‌های مختلف تفت دهید و مواد مغذی دیگری به آن بیفزایید. این ماده یکی از گیاهان ایده آل برای کاهش وزن است زیرا سرشار از فیبر است و می‌تواند سم زدای خوبی برای بدن باشد.

  1. حمص چغندر:

fall_food_weight_loss_beet_hummus حمص چغندر

برای اینکه رنگ صورتی به حمص خود بدهید، آن را با چغندر ترکیب کنید. زمانی که چغندر را می جوشانید، دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید تا بتواند رنگ زیبا و درخشان آن را حفظ کند. بعد از اینکه آن را به نخود، روغن زیتون و تاهینی اضافه کردید و حمص را ایجاد نمودید، رنگ صورتی زیبایی خواهید داشت. سعی کنید از دستور پخت‌های دیگری برای استفاده از چغندر در مواد غذایی استفاده کنید.

  1. آلو خشک:

fall_food_weight_loss_dried_plums آلو خشک

تابستان بهترین زمان برای تهیه میوه‌های خشک است. پاییز و زمستان نیز بهترین زمان برای اضافه کردن این مواد به رژیم غذایی است. آلوی خشک یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان یبوست است. خوردن چهار الی پنج عدد آلوی خشک در روز، سه گرم فیبر وارد بدن می کند. نیمی از فیبر موجود در آن نامحلول است و به سرعت غذا در روده کمک می‌کند. نیم دیگر آن فیبر محلول با سرعت پایین است که برای بهبود سیری بسیار مفید است و می‌تواند کلسترول خون را پایین بیاورد و سطح قند خون را تنظیم نماید. هر دو نوع فیبر به سلامت روده‌ها کمک می‌کند.

  1. کدو حلوایی و اسپاگتی:

fall_food_weight_loss_spaghetti_squash کدو حلوایی و اسپاگتی

زمانی که هوا سرد است، کدو حلوایی به همراه اسپاگتی یکی از بهترین جایگزین‌ها برای اسپاگتی تنهاست. این غذا یک وعده غذایی سالم است و تنها یک پیمانه از آن ۴۰ کالری دارد. این مقدار کالری حدود ۷۵ درصد کمتر از کالری دریافتی از یک پیمانه پاستای ساده است. همچنین این ماده سرشار از فیبر است. این موضوع بدین معناست که می‌تواند مدت زمان زیادی شما را سیر نگه ‌دارد و به کاهش چربی‌های شکمی کمک کند.

  1. کیوی:

kiwi-smoothie-bowl کیوی

این میوه ممکن است ظاهر کوچکی داشته باشد اما در برگیرنده اکتینیدین است. همانطور که می‌دانید اکتینیدین آنزیم منحصر به فردی است که در کیوی یافت می‌شود و با شکستن پروتئین در بدن به هضم غذا کمک می‌کند. کیوی همچنین سرشار از فیبر پربیوتیک است که به روده کمک می‌کند سلامت بهتر و بیشتری داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه کیوی به اجابت مزاج کمک می کند. به همین خاطر نصف پیمانه از آن می‌تواند بسیار مفید باشد.

  1. رازیانه:

fall_food_weight_loss_fennell رازیانه

تقریبا همه سبزیجات برای سلامت بدن مفید هستند زیرا به محرک‌هایی که باعث تحریک معده می‌شوند و نفخ را ایجاد می‌کنند کمک می‌کند از معده خارج شود. در این میان رازیانه قدرت شگفت انگیزی دارد. این ماده در پاییز و زمستان بسیار عالی است و به کاهش نفخ و گاز معده کمک می‌کند. رازیانه منبع خوبی از پتاسیم است و به بازسازی تعادل طبیعی سطح مایعات در بدن و بهبود نفخ کمک می‌کند. سعی کنید آن را به سالاد و غذاهای خود اضافه کنید.

  1. قارچ:

wild-mushrooms قارچ

اگر بدانید قارچ چه مزایای شگفت انگیزی برای بدن دارد حتما از آن در وعده‌های غذایی خود استفاده خواهید کرد. فصل پاییز بهترین زمان برای تهیه سس‌های مبتنی بر گوجه فرنگی و قارچ است. همچنین شما می‌توانید آن را تفت دهید و به سالاد و غذاهای خود بیفزایید. استفاده از قارچ به خاطر داشتن چربی و کالری اندک می‌تواند به کاهش چربی‌های شکمی و صاف شدن آن کمک کند.

  1. برنج قهوه ای:

cooked-brown-rice برنج قهوه ای

خوردن مواد غذایی سالم نیز ممکن است باعث ایجاد گاز و نفخ معده شود. برنج قهوه ای تنها غذای نشاسته داری است که باعث ایجاد گاز معده نمی‌شود.

  1. کدو حلوایی زمستانی:

fall_food_weight_loss_winter_squash کدو حلوایی زمستانی

بله شما می‌توانید کدو حلوایی را در پاییز نیز تهیه کنید. اما کدو حلوایی های زمستانی پوست ضخیم تری دارند و به زمان پخت بیشتری نیاز خواهند داشت. به همین خاطر یک غذای اصلی محسوب می‌شود.

  1. سیب:

superfoods-apples سیب

یکی از بهترین و طبیعی ترین مواد برای کاهش وزن سیب است. شما می‌توانید سیب را به صورت خام مصرف کنید، روی آن دارچینبپاشید یا با سایر مواد بپزید. از خوردن بیش از حد سیب خودداری کنید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که خوردن سیب قبل از وعده غذایی تعداد کالری دریافتی را کاهش می‌دهد.

  1. پسته:

whole-pistachios پسته

پسته نیز به خاطر داشتن مواد مغذی فراوان بهترین ماده برای آب کردن چربی‌های شکمی و کاهش وزن است. این ماده ترکیب جالبی از پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب سالم دارد و می‌تواند در طول روز شما را سیر نگه دارد. به خاطر پوستی که بر روی پسته وجود دارد ، به شما کمک می‌کند از خوردن بی پروا خودداری کنید. رنگ سبزی که در پسته مشاهده می‌کنید به خاطر آنتی اکسیدان‌هایی است که در آن یافت می‌شود. برخی از مواد غذایی باعث ایجاد گاز و نفخ در معده می‌شوند اما پسته چنین نیست.

  1. سبزیجاتی با برگ سبز:

raw-spinach سبزیجاتی با برگ سبز

این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف هستند و می‌توان از آن در تهیه سوپ و سایر مواد استفاده کرد. کلم پیچ خود را کمی ماساژ دهید تا فیبر موجود در آن کمی بشکند سپس ان را با سیر و روغن زیتون تفت دهید. اسفناج را در اسموتی‌های خود با موز ترکیب کنید تا یک ماده سبز رنگ قدرتمند برای صبحانه داشته باشید. برگ چغندر را به سوپ خود اضافه کنید. بافت این سوپ می‌تواند مدت زمان بیشتری سیر نگه دارد.

  1. فلفل تند:

fall_food_weight_loss_peppers فلفل تند

فلفل تند یکی از بهترین غذاها برای کاهش وزن محسوب می‌شود. کپسایسین فلفل متابولیسم بدن را تحریک می‌کند و به سوزاندن کالری‌ها کمک فراوانی خواهد کرد.

مجله سلامت

  • ice-water

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟ هیچ چیزی همانند خوردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان ن…
  • قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

    قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما،…
  • heartburn

    علت سوزش سر دل

    علت سوزش سر دل گاهی اوقات سوزش و ناراحتی قفسه سینه و گلو هیچ گونه ارتباطی به قلب شما نداره…
  • سیب زمینی

    چه قسمتی از سیب زمینی را نباید مصرف کنیم

    چه قسمتی از سیب زمینی را نباید مصرف کنیم سیب زمینی یکی از غذاهای محبوب و مورد استفاده مردم…
  • موز

    خواص درمانی موز

    خواص درمانی موز موز یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که سرشار از فیبر می باشد. این میوه دا…
  • شکم

    رژیم غذایی مناسب برای درمان ورم معده

    رژیم غذایی مناسب برای درمان ورم معده خیلی از افرادی که با گاستریت یا ورم معده دست و پنجه ن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *