خانه ورزش اخبار ورزش گراف گل قدوس؛ اولین گل ملی سامان چطور زده شد؟

گراف گل قدوس؛ اولین گل ملی سامان چطور زده شد؟

0

گراف گل قدوس؛ اولین گل ملی سامان چطور زده شد؟

گل دوم ایران به پاناما، حاصل برنامه‌ای بود که کی‌روش در این بازی آن‌را جست‌وجو می‌کرد. بازی با شاید ضعیف‌ترین تیم حاضر در جام‌جهانی و تمرین برای کارهای ترکیبی و تهاجمی. تیم ملی در این بازی بارها تیکی‌تاکا را در دستور کار قرار داده بود. پاس‌های زیادی که باید سرانجام به موقعیت گل ختم می‌شد. ایران دو گل‌اش را هم در همان بیست دقیقه نخست زد. دقایقی که تیم ملی زیاد پاس می‌داد و هدف‌اش را از راه پاس‌کاری‌های متوالی جست‌وجو می‌کرد. ایران تا قبل از گلی که زد، چندین مرتبه تعداد پاس‌های متوالی‌اش دو رقمی شده بود و معمولا روی عددی بین ده تا دوازده متوقف می‌شد. تیم کی‌روش حتی در همان بیست دقیقه نخست در یک مرتبه تعداد پاس‌های پی‌درپی بازیکنانش به عدد چهارده هم رسید که در نهایت مهدی طارمی در کنار محوطه جریمه حریف توپ را لو داد.

گل ایران هم حاصل باز کردن دفاع حریف بود. مرتضی پورعلی‌گنجی شروع کننده گل بود. مرتضی از میانه زمین در ابتدا یک و دو با عزت‌اللهی داشت. سپس این کار را با روزبه چشمی تمرین کرد. بعد از آن وریا غفوری، مهدی طارمی و احمد عبدالله‌زاده در گوشه زمین یک مثلث ساختند و توپ را از آن منطقه درآوردند. عبدالله‌زاده توپ را به قدوس پاس داد. سامان قدوس هم با یک و دو با کریم انصاری‌فرد، خودش را در موقعیت گلزنی قرار داد.

از پاس مرتضی پورعلی‌گنجی تا لحظه‌ای که توپ وارد دروازه پاناما شد، فقط ۲۷ ثانیه طول کشید. در این ۲۷ ثانیه ده پاس بین بازیکنان تیم ملی رد و بدل شد. با توجه به حرکت پا به توپی که قدوس از روی خط محوطه جریمه تا محوطه شش قدم برای شون نهایی داشت، و اینکه کل زمان گراف در ۲۷ ثانیه شکل گرفته، مشخص است که سرعت پاس بازیکنان چقدر بالا بود. در این بین به‌غیر از مهدی طارمی، هیچ بازیکنی بیشتر از دو ضربه به توپ نزد. اکثر بازیکن‌ها پاسی تک ضرب می‌دادند و چند نفر هم تنها با یک کنترل توپ، سریعا توپ را پاس می‌دادند. شبه تیکی‌تاکایی که در نهایت یک گل را برای ایران به همراه داشت.

گراف گل قدوس؛ اولین گل ملی سامان چطور زده شد؟

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *