خانه ورزش اخبار ورزش گزارش تکان‌دهنده دیلی میل؛ المپیک لندن کثیف‌ترین المپیک تاریخ!

گزارش تکان‌دهنده دیلی میل؛ المپیک لندن کثیف‌ترین المپیک تاریخ!

0

روزنامه دیلی میل گزارش داد در سایه پرونده دوپینگ گسترده در روسیه گزارشگران این روزنامه موارد باقی‌مانده از المپیک لندن را یک بار دیگر آزمایش کرده‌اند که نتایج آن بسیار شوکه کننده است:
از بین ۶۵۶ فینالیست مواد مختلف دو و میدانی در المپیک لندن، ۸۷ نفر (۱۳ درصد) پیش از آن در حداقل یک پرونده دوپینگ جضور جدی داشته‌اند؛ تقریبا از هر ۷ نفر، یک نفر.
بین فینالیست‌های مواد مختلف رقابت‌های دو و میدانی المپیک لندن، ۱۳۸ نفر (۲۱ درصد) برای مدت‌ها با دوپینگ ارتباط داشته‌اند. این افراد یا از سرمربی یا از ایجنت یا از پزشک دخیل در پرونده‌های دوپینگ استفاده کرده‌اند. این گروه از افراد شامل کسانی که در دوران حرفه‌ای خود حداقل یک بار دوپینگ کرده‌اند یا حداقل یک بار از انجام آزمایش دوپینگ فرار کرده‌اند هم می‌شود؛ البته این افراد هرگز محروم نشده‌اند و دوپینگ آن‌ها توسط گروه هکر “فنسی بیرز” که سال گذشته پرونده‌های مخفی وادا را منتشر کرد، تایید شده است. به بیان دیگر ۳۴ درصد حاضران در رقابت‌های دو و میدانی المپیک لندن یا پیش از آن دوپینگ کرده بودند یا در تیم خود کسی را داشتند که در پرونده‌های دوپینگ حضور داشته است. تعجب برانگیز نیست که بدانیم روسیه بدترین وضعیت را در این رقابت‌ها داشته است. از بین ۵۳ ورزشکار روس حاضر در فینال مواد مختلف رقابت‌های دو و میدانی، ۲۹ نفر با دوپینگ ارتباط داشته‌اند؛ ۳ نفر از مدال آوران این کشور تا امروز مجبور شده‌اند مدال‌های خود را به دلیل مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش دوپینگ‌شان پس بدهند. البته این بحران به هیچ‌وجه مختص روسیه نیست و یک بحران بین‌المللی است. ۴ ورزشکار ترکیه‌ای حاضر در فینال مواد مختلف، با دوپینگ در ارتباط بوده‌اند. سهم جامائیکا ۲۱ نفر است. وضعیت برای بلاروس بسیار بدتر است؛ نیمی از ۱۴ ورزشکار این کشور که به فینال مواد مختلف آن رقابت‌ها رسیدند با دوپینگ در ارتباط بوده‌اند.
آلوده‌ترین رقابت المپیک لندن (و آلوده‌ترین رقابت تاریخ دو و میدانی المپیک)، رقابت ۱۵۰۰ متر زنان است. ۵ نفر از ۹ نفر برتر آن رقابت پیش از رقابت‌های المپیک لندن به دلیل انجام دوپینگ محرومیت داشته‌اند. دو نفر از آن‌ها در نهایت مدال‌های طلا و نقره این رقابت‌ را کسب کردند و بعد‌ها مجبور شدند به دلیل دوپینگ در این رقابت‌ها مدال‌هایشان را پس بدهند؛ هر دوی این ورزشکارها ترکیه‌ای هستند.

پیش از این رشته‌های وزنه‌برداری بوکس هم پرونده‌های مفصل دوپینگ ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها را بررسی کرده‌اند.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *