پس از ماه‌ها انتظار هواداران و انتشار خیل عظیمی از شایعات و اطلاعات غیرموثق، بالاخره سامسونگ امروز گوشی هوشمند گلکسی اس 8 را طی یک رویداد اختصاصی در شهر نیویورک رونمایی کرد.

با توجه به اتفاقاتی که برای گلکسی نوت 7 پیش آمده بود، امروز بسیاری منتظر بودند تا ببینند سامسونگ پرچمدار جدید خود را با چه ویژگی‌ها و قابلایت‌هایی معرفی می‌کند. در یک کلام باید گفت، شرکت کره‌ای سبک طراحی خود را در گلکسی اس 8 تا حدود زیادی تغییر داده و این بار با محصولی جذاب‌تر از همیشه روبرو هستیم. طراحی ظاهری زیبا و حاشیه‌های بسیار کم در اطراف صفحه نمایش اولین چیزی است که در گلکسی اس 8 جلب توجه می‌کند. به علاوه، گلکسی اس 8 اولین گوشی هوشمند مجهز به چیپ پردازشی قدرتمند اسنپدراگون 835 می‌باشد.

صفحه نمایش گلکسی اس 8 که اندازه‌ای 5.8 اینچی داشته و به Infinity Display موسوم است، دارای وضوحی برابر با 1440 در 2960 پیکسل بوده و در نتیجه تراکم یپسکلی آن برابر 570 پیکسل در اینچ می‌باشد. میزان حافظه رم در نظر گرفته شده برای این محصول برابر 4 گیگابایت بوده و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز جهت ذخیره اطلاعات در دسترس کاربران خواهد بود.

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاسدوربین پشتی 12 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی هم که هر دو دارای دریچه دیافراگمی در اندازه f/1.7 هستند از دیگر مشخصات سخت افزاری بارز گلکسی اس 8 است. انرژی مورد نیاز این گوشی نیز از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی تأمین خواهد شد. در نهایت اینکه سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا بر روی این گوشی به صورت پیش فرض نصب خواهد بود که با توجه به عرضه نسخه 7.1 این سیستم عامل از جانب گوگل، کمی ناامید کننده است.

یکی از نکات جالب در مورد گلکسی اس 8 این است که با وجود اندازه کوچک‌تری که نسبت به گلکسی اس 7 اج دارد، از صفحه نمایش بزرگ‌تری برخوردار است و این به لطف کاهش حاشیه‌های زائد از اطراف صفحه نمایش، محقق شده است. البته سامسونگ برای رسیدن به این هدف و کاهش هر چه بیشتر حاشیه‌ها، مجبور شده تا دکمه‌های خازنی پایین صفحه نمایش را به داخل رابط کاربری منتقل کرده و کلید هوم فیزیکی را نیز حذف کند. با حذف کلید هوم، اسکنر اثر انگشت نیز به پشت بدنه و کنار لنز دوربین منتقل شده است. البته دکمه هوم از جلوی بدنه به معنای واقعی حذف نشده و تنها با انتقال به زیر صفحه نمایش از دید مخفی شده است.

دیجی‌رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *