هنوز جوهر گوشی های گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 (+Samsung Galaxy S8) روی بیلبوردهای تبلیغاتی خشک نشده است که حالا شاهد انتشار اولین اطلاعات از همکاری سامسونگ و کوالکام به منظور تجهیز گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) به تراشه اسنپدراگون 845 (Qualcomm Snapdragon 845) هستیم.

احتمالا تراشه اسنپدراگون 845 با فناوری ساخت 7 نانومتری تولید می‌شود

در حال حاضر تراشه‌های اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895 که قدرت‌بخش پرچمداران سامسونگ هستند، با فناوری ساخت 10 نانومتری تولید شده و بهترین عملکرد را میان چیپ‌های موبایلی دارند. اما حالا که مدت زمان زیادی از توسعه فناوری ساخت 7 نانومتری و انجام آزمایش‌های مختلف توسط سامسونگ و شرکت تایوانی “TSMC” می‌گذرد، شکی نیست که تراشه اسنپدراگون 845 هم با لیتوگرافی 7 نانومتری تولید خواهد شد. زمانی نه چندان دور نیز یکی از شرکت‌های وابسته سامسونگ با نام “System LSI” از امکان تولید انبوه تراشه‌های 7 نانومتری تا اوایل سال 2018 میلادی خبر داده بود که گفته‌های قبلی ما را تایید می‌کند.

هرچند، حالا که گلکسی اس 9 قرار است با تراشه جدید کوالکام روانه بازار شود، امیدوارم مهندسان دو شرکت، همکاری نزدیکی به منظور بهینه‌سازی پرچمدار بعدی کره‌ای‌ها با اسنپدراگون 845 داشته باشند. در واقع تست‌هایی که اخیرا روی باتری گلکسی اس 8 انجام شده، از عملکرد بهتر نسخه اگزینوسی این گوشی و شارژدهی بیشتر آن با اختلاف یک ساعته خبر دارند.

متاسفانه اطلاعات دیگری در این زمینه منتشر نشده و امیدواریم طی روزهای آینده، جزئیات بیشتری در رابطه با همکاری کوالکام و سامسونگ در اختیارمان قرار گیرد.

گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *