گوشی Moto Z Play به دلیل داشتن باتری ۳۵۱۰ میلی آمپری خود دستگاهی شناخته شده بوده، ضمن اینکه علاوه بر این باتری قدرتمند دارای چیپست اسنپدراگون ۶۲۵ نیز بوده و به کاربر این امکان را می دهد تا بدون دغدغه دسترسی به پریز برق، همواره از دستگاه خود استفاده کند. اما به نظر می رسد که در نسل جدید این گوشی، یعنی Moto Z2 Play قرار نیست که همان قابلیت های مدل قبلی را برای کاربر فراهم کرده و او را بی نیاز از شارژ کردن مجدد گوشی در طول روز کند.

با تایید گوشی موتو زد ۲ پلی در آژانس رگولاتوری کشور چین که مشابه FCC در ایالات متحده می باشد، مشخص شده است که باتری بکاربرده شده در نسل بعدی گوشی موتو زد با شماره مدل XT1710 ظاهرا دارای ظرفیت ۲۸۲۰ میلی آمپری خواهد بود و به این ترتیب ۲۰% از ظرفیت باتری مدل قبلی کاسته شده است. سایر مشخصات فنی این گوشی مانند نمایشگر OLED آن در سایز ۵٫۵ اینچ و با رزولوشن فول اچ دی ۱۰۸۰ x 1920، مشابه مدل پیشین می باشد. چیپست استفاده شده در این مدل نیز اسنپدارگون ۶۲۶ بوده که حاوی پردازنده مرکزی هشت هسته ای با سرعت پردازش ۲٫۲GHz است. از آنجایی که انتظار می رود تا مقدار انرژی مصرفی اسنپدارگون ۶۲۶ برابر با مقدار انرژی مصرفی اسنپدراگون ۶۲۵ باشد، بنابراین احتمالا از این نظر مشکلی وجود نخواهد داشت.

طبق تاییدیه TENAA منتشر شده همچنین، Moto Z2 Play دارای ویژگی هایی چون حافظه رم ۴ گیگابایتی خواهد بود که در مقایسه با مدل سال گذشته که ۳ گیگابایتی بوده، افزایش داشته است. همچنین انتظار می رود که حافظه داخلی آن ۶۴ گیگابایت باشد که نسبت به حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی مدل Z Play افزایش ظرفیت داشته است. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی در مدل زد پلی حالا تبدیل به دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی در زد ۲ پلی شده است و تبدیل شدن اسکنر اثر انگشت مربعی شکل در گوشی مدل سال گذشته به حسگر بیومتریک بیضوی شکل در مدل ۲۰۱۷ را نباید فراموش کرد.

در حقیقت تایید شدن این گوشی در TENAA، به این معناست که به زمان عرضه رسمی این گوشی به بازار زمان زیادی باقی نمانده و اگر تغییرات کلی اعمال شده در خصوص Z2 Play تنها نتیجه ای در متوسط عمر باتری داشته باشد، این مدل جدید (که قرار است در رنگ های مشکی و سفید عرضه شود) به هنگام وارد شدن به بازار چیزی برای گفتن نخواهد داشت.

دلیل این تصمیم موتورولا که تاثیری منفی بر متوسط عمر باتری Moto Z2 Play گذاشته را نمی توان در حال حاضر به صورتی شفاف بیان کرد. شاید این کمپانی درصدد است تا با استفاده از باتری های باریک تر و کم ظرفیت تر، این گوشی را باریک تر کرده تا بتواند آن را در بین سایر گوشی های موتو زد قرار دهد که البته این دلیلی منطقی به نظر نمی رسد، چراکه اکثر کاربران استفاده از یک گوشی با باتری قدرتمند را به داشتن دستگاهی باریک و سبک ترجیح می دهند.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *