شرکت گوگل اخیرا در گزارشی اقدام به بررسی امنیت سیستم عامل اندروید در سال ۲۰۱۶ میلادی کرده است. نتایج این بررسی نشان از افزایش امنیت این سیستم عامل محبوب تلفن‌های هوشمند در سال گذشته دارد. با این حال گوگل قصد دارد در سال جاری میلادی اقدام به محدود کردن فعالیت‌ نرم‌افزارهای ناخواسته کند و بدین ترتیب برنامه افزایش امنیت در سیستم عامل اندروید همچنان ادامه خواهد داشت.

به گفته گوگل نرخ کلی نصب نرم‌افزارهای مخرب در اندروید از سال ۲۰۱۴ به طور پیوسته در حال کاهش است. در سال ۲۰۱۵ پس از اینکه باگ نرم‌افزاری Stagefright گزارش شد، گوگل به طور ماهانه اقدام به انتشار آپدیت امنیتی برای اندروید نمود و در سال ۲۰۱۶ نیز به این کار ادامه داد. این بروزرسانی برای دستگاه‌هایی که میزبان اندروید ۴.۴.۴ و بالاتر بودند عرضه می‌شد که تقریبا شامل ۸۶ درصد از کل دستگاه‌هایی بود که از سیستم عامل اندروید بهره می‌بردند.

با این حال گوگل به خطر نرم‌افزارهای ناخواسته در دستگاه‌های اندرویدی به عنوان یک مشکل مهم در سال ۲۰۱۷ اشاره کرده و قصد دارد به طور جدی با این مورد مبارزه کند. به عبارت دیگر گوگل قصد دارد در سال جاری سیاست‌های جدیدی در رابطه با این دسته از نرم‌افزارها که Mobile Unwanted Software یا به اختصار MUwS نامیده می‌شوند، اتخاذ کند. گفتنی است نرم‌افزارهای ناخواسته شامل اپلیکیشن‌هایی بوده که اقدام به جمع‌آوری اطلاعات در رابطه با اپلیکیشین‌های نصب شده، حساب‌های شخص ثالث و نام فایل‌های موجود در سیستم، بدون اطلاع و موافقت کاربر می‌کنند.

گوگل در تلاش است تا فعالیت این نرم‌افزارها در سال ۲۰۱۷ را محدودتر کند.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *