با وجود همه مهارتی که گوگل در جستجو بین سایت‌های مختلف، ایندکس کردن آن‌ها و یافتن اطلاعات در دنیای آنلاین دارد، به نظر می‌رسد در مورد سایر خدمات خود بیشتر از استراتژی آزمون و خطا استفاده می‌کند. این روند در چند سال گذشته همواره ادامه داشته و اکوسیستم این شرکت همواره در حال تغییر بوده است. به عنوان نمونه، همین چند ساعت پیش تیم Hangouts خبر از اعمال تغییری دیگر در خدمات خود داده است.

اپلیکیشن Google photosاما خبر امروز ما درباره Hangouts نیست، بلکه به گفته منابع آگاه، غول اینترنتی جهان در حال کار بر روی یک پروژه جدید جهت تحت تأثیر قرار دادن بازار شبکه‌های اجتماعی، می‌باشد. این اپلیکیشن و یا پلتفرم جدید، یک فضای مشترک برای کار بر روی عکس‌ها را به کاربران ارائه خواهد کرد. بدین صورت که در آن گروه کوچکی از افراد قادر خواهند بود عکس‌های خود را به اشتراک گذاشته و به کمک یکدیگر آن‌ها را ویرایش کنند. تقریباً می‌توان گفت با نسخه پیشرفته‌تری از آلبوم‌های اشتراکی Google Photos روبرو خواهیم بود که از فیلترهای متنوع و برخی فاکتورهای شبکه‌های اجتماعی بهره خواهد برد.

طبیعتاً می‌توان انتظار داشت که گوگل در این پروژه خود نیز از الگوریتم‌های یادگیری ماشین پیشگام خود برای افزودن قابلیت شناسایی افراد و اشیاء موجود در عکس‌ها، طبقه‌بندی خودکار آن‌ها و جستجوی پیشرفته در بین تصاویر، استفاده نماید.

برنامه ویرایش عکسمتاسفانه، این تمام چیزی است که در حال حاضر در مورد این نرم‌افزار جدید می‌دانیم. حتی هنوز نام این پروژه نیز مشخص نیست و یا حداقل گوگل آن را اعلام نکرده است. یکی از نمایندگان گوگل با اینکه وجود چنین پروژه‌ای را تأیید کرده اما از ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص آن خودداری نموده است.

البته بر اساس گفته‌های دیگر منابع آگاه، این اپلیکیشن و یا پلتفرم جدید برای عرضه در رویداد Google I/O امسال (27 تا 29 اردیبهشت) در نظر گرفته شده است. گوگل سال گذشته نیز سرویس‌های Allo و Duo را در همین رویداد معرفی کرده بود.

 دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *