آپدیت جدید ویندوز ضعف امنیتی WPA2 را رفع کرده است

مایکروسافت در طی اطلاعیه ی دیروز خود، اعلام کرد که ضعف امنیتی WPA2 در آپدیت جدید، رفع شده است.

شرکت های بزرگ فناوری اخیرا از یک ضعف امنیتی خبر می دهند که ایمنی بسیاری از سیستم عامل ها، نظیر اندروید، ویندوز، لینوکس، iOS و MacOS را تهدید می کند.

هکرها از طریق این آسیب پذیری، می توانند به شبکه ی Wi-Fi دسترسی پیدا کنند و از طریق پروتکل WPA و WPA2، بر روی سیستم ها و محتواهای وبسایت ها تاثیر بگذارند. این مهاجمان قادرند حتی برخی موارد را در بخش نرم افزاری تغییر دهد و نرم افزارهای مخربی را در سیستم های کاربران اجرا نمایند.
به گفته ی برخی محققان، کلیه ی دستگاه ها با سیستم عامل های iOS، Android، Windows، MasOS و همچنین لینوکس تحت تاثیر این آسیب پذیری قرار دارند و به نظر می رسد کاربران اندرویدی و لینوکس، بدترین تاثیر را می پذیرند.

در پی این ضعف امنیتی، گوگل و مایکروسافت نیز در اطلاعیه ای اعلام کردند که در حال رفع این مشکل می باشند و وعده ی حل آن را به مشتریان خود داده اند.

آپدیت جدید ویندوز ضعف امنیتی WPA2 را رفع کرده است

مایکروسافت اقدام به رفع ضعف امنیتی WPA2 در آپدیت جدید ویندوز خود کرد.

این آسیب پذیری های امنیتی به مهاجمان اجازه می دهد تا ترافیک Wi-Fi بین دستگاه و نقاط دسترسی بی سیم را به راحتی بخوانند و از این طریق به ترافیک اینترنتی نفوذ پیدا کرده و اطلاعات درون وبسایت ها را تخریب کنند. این حملات که KRACK نامیده می شود به طور کلی به تمامی دستگاه هایی که به این وای فای متصل اند را تحت تاثیر قرار می دهد.

بر طبق این اخبار، مایکروسافت سریعا آپدیت جدیدی را برای کاربران خود عرضه کرد و در اطلاعیه ای اعلام نمود که این به روز رسانی در اختیار مشتریان قرار دارد و در صورتی که گزینه ی Windows Update در سیستم ها فعال باشد، دانلود آن به صورت خودکار امکان پذیر است.
گفتنی است همچنان ردموندی ها، از این خبر جزئیات بیشتری را انتشار نداده اند که البته می تواند تا حدی منطقی باشد؛ چرا که تا آن زمان وجود این مشکل امنیتی در پروتکل WPA2 فاش نشده بود.

فردی به نمایندگی از مایکروسافت به سایت نئووین بیان کرده است که:

این به روز رسانی در تاریخ 10 اکتبر عرضه شد و اکنون کاربران این امکان را دارند که این آپدیت جدید را دریافت کنند و در صورت فعال نمودن خودکار آپدیت ویندوز می توانند از آن بهره ببرند. ما در سریع ترین زمان ممکن برای حفاظت از مشتریان، این بسته ی به روز رسانی را مهیا کردیم. اما از انتشار این قضیه خودداری کردیم تا فروشندگان دیگر نیز بتوانند آپدیت هایشان را توسعه و منتشر کنند.

البته گفتنی است این آپدیت جدید تنها برای افرادی امکان پذیر است که از ویندوز 7 به بالا بهره مند باشند.

تانی کال

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *