مدل‌های مختلفی از کیبوردهای کلاسیک وجود دارد، از صفحه کلیدهایی به شکل ماشین‌های تایپ قدیمی گرفته تا دستگاه‌هایی که کاملا تا می‌شوند و به شکل یک تکه چوب درمی‌آیند. اما یک دستگاه پوشیدنی که باعث می‌شود هیچ نیازی به کیبورهای سنتی نداشته باشید واقعا جالب است.

گروهی در شرکت تپ‌سیستم (Tap System) گجتی پوشیدنی به نام تپ سترپ (Tap Strap) طراحی کرده اند که کاربران با استفاده از آن می‌توانند تمام دنیا را به یک صفحه کلید تبدیل کنند.

این دستگاهِ بنددار دارای 5 سوراخ است که کاربران انگشتان خود را درون آن قرار می‌دهند. چندین سنسوری که روی این دستگاه قرار دارند اطلاعات مربوط به حرکات دست و انگشتان کاربر را تحت نظر دارند. این گجت تقریبا به هر دستگاهی که از ارتباطات بلوتوث پشتیبانی می‌کند متصل می‌شود. شما می‌توانید انگشتان خود را روی هر سطحی بکشید تا این حرکات به دستورها و کاراکترهای مختلف تبدیل شوند، مثلا با یک بار ضربه انگشت به حروف صدادار دسترسی پیدا می‌کنید و با انجام برخی حرکات تلفیقی می‌توانید سایر حروف را تایپ کنید.

از ماه مه سال پیش این دستگاه در اختیار برخی از افراد قرار گرفته تا آن را مورد آزمایش قرار داده و نتایج بررسی‌های خود را به شرکت اعلام کنند تا محصول نهایی به نظرات کاربران نزدیکتر باشد.

به گفته دیوید شیک (David Schick) یکی از سازندگان اصلی تپ‌سترپ، این شرکت با استفاده از اطلاعاتی که از کاربران دریافت کرده ، فرمانهای ماوس را به دستگاه اضافه و جنس آن را به پارچه نزدیکتر کرده است. همچنین یک قطعه با قابلیت ارسال پاسخ‌های لمسی به این دستگاه اضافه شده تا کاربران هنگامی که به دستان خود نگاه نمی‌کنند نیز بتوانند با آن کار کنند.

به گفته شیک این گجت برای افرادی که از دستگاه‌های واقعیت مجازی استفاده می‌کنند بسیار کاربردی خواهد بود.

یکی از مشکلات اصلی این دستگاه برای کاربران، یادگیری حرکات آن است. شاید یادگرفتن حرکات ترکیبیِ این گجت و معانی آنها کمی سخت و زمان‌بر باشد. البته به گفته شرکت تپ‌سیستم، در صورتی که کاربران یک ساعت با اپلیکیشن آموزشی TapGenius تمرین کنند روش کار با این گجت را فراخواهند گرفت. اما به هرحال افرادی که تایپ را بصورت تقریبا حرفه ای با استفاده کیبوردهای فیزیکی انجام می‌دهند احتمالا به سختی با این دستگاه کار خواهند کرد.

البته شیک اظهار داشته که هدف از ساخت تپ‌سترپ جایگزین کردن آن با کیبوردهای QWERTY نبوده است. به گفته او این گجت کاربردهای زیادی دارد و افراد مختلف دلایل مختلفی برای استفاده از آن خواهند داشت.

همچنین به گفته شیک این امکان نیز وجود دارد که در آینده این دستگاه با کاربردهای دیگری به جز تایپ کردن نیز عرضه شود. شرکت سازنده این گجت در تلاش است تا زبانهایی به جز انگلیسی را در این دستگاه تعبیه کند.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *