ارون گرینبرگ معتقد است که ایکس‌باکس وان نه تنها در بخش عناوین انحصاری مشکلی ندارد بلکه در این زمینه بزرگترین و بهترین بازی‌ها و مجموعه‌ها را دارد و بهترین تجربه را برای بازیکنان رقم می‌زند.

وضعیت عناوین انحصاری ایکس‌باکس وان زیاد جالب نیست و طبق آمار، نینتندو سوییچ در نه ماه ابتدایی حضورش در بازار، عناوین انحصاری بیشتری از مجموع این تعداد برای ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ داشته است. شرایط با تاخیر عرضه عنوان Crackdown 3 بدتر هم شد اما ارون گرینبرگ از مایکروسافت چنین نظری ندارد.

او معتقد است که ایکس‌باکس علاوه بر بزرگترین بازی‌های انحصاری‌، محتوای انحصاری زیادی را نیز در اختیار بازیکنان و کاربران قرار می‌دهد:

مردم ایکس‌باکس را انتخاب می‌کنند چرا که ما بزرگترین مجموعه‌ها و بزرگترین بازی‌های انحصاری را داریم به شرط این که شما طرفدار مجموعه‌های Halo، Gears of War و یا Forza باشید. من بابت فصل تعطیلات هیجان‌زده هستم چرا که ایکس‌باکس وان تنها کنسولی است که شما می‌توانید بر روی آن Forza 7 یا Cuphead و یا PlayerUnkown’s Battlegrounds را تجربه کنید. ما واقعا از این بابت خوشحال هستیم. همچنین ما همزمان با عرضه ایکس‌باکس وان ایکس عنوان انحصاری Super Lucky’s Tale را داریم. این تمام ماجرا نیست. در فصل بهار نیز عناوینی همچون Sea of Thieves، State of Decay 2 و Crackdown 3 عرضه می‌شود. بنابراین ما بدون وقفه عناوین انحصاری زیادی را برای بازیکنانمان عرضه می‌کنیم.

البته که اما و اگر‌هایی در حرف‌های گرینبرگ وجود دارد. ابتدا باید به بازی PlayerUnkown’s Battlegrounds اشاره کرد. تکلیف این بازی، که توسط مایکروسافت برای ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود، هنوز مشخص نشده است و احتمال عرضه آن برای پلی‌استیشن ۴ وجود دارد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که هر سه بازی انحصاری ایکس‌باکس وان که گرینبرگ برای بهار ۲۰۱۸ به آن‌ها اشاره کرد، تاریخ عرضه زودتری داشته‌اند و با تاخیر در تاریخ عرضه مواجه شده‌اند. به همین دلیل احتمال تاخیر مجدد در تاریخ عرضه این عناوین وجود دارد.

گرینبرگ همچنین در خصوص یکی از بزرگترین مزیت‌های ایکس‌باکس وان ایکس گفت که بیشتر بازی‌ها بر روی ایکس‌بکس وان به بهترین شکل اجرا می‌شوند:

به عنوان یک گیمر باید بگویم که مهم نیست شما طرفدار چه نوع سبکی از بازی‌ها باشید. بازی‌های نقش‌آفرینی، مسابقه‌ای و یا بازی‌های شوتر. همه این بازی‌ها بر روی ایکس‌باکس وان ایکس به بهترین شکل اجرا خواهند شد.

حرف‌های گرینبرگ در این خصوص منطقی به نظر می‌رسند و عناوین فرست پارتی مایکروسافت و بازی‌های ترد پارتی بر روی ایکس‌باکس وان ایکس به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شوند. حال باید صبر کرد و دید که آیا این ویژگی، مردم را قانع به خرید یک کنسول ۵۰۰ دلاری خواهد کرد؟ این مهمترین سوالی است که به زودی پاسخ داده می‌شود.

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *