در این مطلب، اسرار زیبایی موثری برای زنانی با پوست چرب به شما ارائه خواهد شد.

هدف شما، ایجاد تعادل است؛ نه خشک کردن پوست

باید با دقت بالایی با پوست چرب رفتار کنید. شما نباید پوست را از چربی‌های طبیعی آن عاری نمایید. در واقع، دقیقا برعکس است. استفاده از ماسک‌ها و پاک کننده‌های خشک باعث می‌شود که پوست شما چربی بیش از حدی تولید کرده، و وضعیت در دراز مدت بدتر می‌شود.

هدف شما، ایجاد تعادل است؛ نه خشک کردن پوست

پاک کننده‌ها، بهترین دوستان پوست شما هستند

دو بار استفاده از پاک کننده در روز (با کمک گرفتن از یک پارچه نرم و ملایم، یک پد با موهای نرم، و یا انگشتان تمیز)، روند ایده آلی است. فرمول محصولات ژلی (بدون الکل و مواد خشک کننده) برای پوست‌های چرب بسیار عالی هستند، چرا که آنها چربی‌های غیر ضروری را حذف کرده، از بروز باکتری‌ها جلوگیری نموده، و پوست را عمیقا پاکسازی می‌کنند.

پاک کننده‌ها، بهترین دوستان پوست شما هستند

لایه بردارهای شیمیایی، بهترین گزینه‌ها هستند

شما می‌دانید که لایه برداری به پاک شدن منافذ کمک می‌کند، اما لایه برداری با لایه بردارهای خشن و خشک کننده، می‌تواند منجر به شکستگی مویرگ‌ها شده و باکتری‌ها را بر روی پوست باز و یا خلل و فرج‌های بزرگ شده گسترش دهد.

لایه بردارهای شیمیایی، بهترین گزینه‌ها هستند

از یک تونر مناسب استفاده کنید

بحث های زیادی در مورد لزوم یا عدم لزوم استفاده از تونر وجود دارد. شما باید بدانید که تونرهای خشک و مبتنی بر الکل، تونرهای واقعی نبوده، و تنها چربی را از پوست شما گرفته و منجر به تحریک پوست به تولید چربی بیشتر می‌شوند. هدف واقعی یک تونر مناسب، متعادل نمودن سطح پی اچ (PH) و چربی پوست، از بین بردن آثار آرایش، کثیفی، آلودگی‌های مختلف، و آماده کردن پوست برای مراحل بعدی در روند مراقبت از آن می‌باشد.

از یک تونر مناسب استفاده کنید

حتما از مرطوب کننده استفاده کنید

این گفته که پوست چرب به مرطوب کننده نیاز ندارد، بسیار نادرست است. اما هر مرطوب کننده‌ای هم لزوما مناسب نیست. باید اطمینان حاصل کنید که یک فرمول سبک و غیر جوش زا را انتخاب کرده اید. مرطوب کننده‌های ژلی که جاذب چربی بوده و حاوی اس پی اف (SPF)هستند، یک گزینه عالی برای جلوگیری از بروز علائم اولیه پیری به شمار می‌روند.

حتما از مرطوب کننده استفاده کنید

شما می‌توانید از روغن استفاده نمایید

در حالی که ممکن است اعمال روغن بر روی یک پوست چرب کمی متضاد به نظر برسد، اما این امر لزوما درست نیست! بسیاری از زنان (به ویژه افرادی با پوست چرب، مستعد آکنه، و حساس)، در مورد اعمال روغن بر روی پوستشان بسیار محتاط هستند. با این حال، روغن‌های طبیعی می‌توانند از تولید سبوم یا چربی طبیعی پوست تقلید کرده و به ثبات تولید چربی کمک کنند.
البته شما باید از کرم‌های سنگین و مواد تشکیل دهنده جوش زایی مانند روغن نارگیل و روغن بذر کتان دوری کنید. در عوض، از روغن‌های سبک و در عین حال مغذی مانند روغن جوجوبا، هسته انگور، دانه گل رز، روغن آرگان استفاده نمایید.

شما می‌توانید از روغن استفاده نمایید

از یک پرایمر مات کننده استفاده نمایید

قبل از اعمال آرایش، از یک پرایمر مات کننده برای ایجاد یک پوست صاف و درخشان استفاده کنید. شما همچنین می-توانید با یک تیر دو نشان زده و از یک پرایمر مات کننده با اس پی اف مناسب بهره بگیرید.

از یک پرایمر مات کننده استفاده نمایید

از یک کرم پایه کاهش دهنده درخشش استفاده نمایید

مطمئن شوید که از فرمول آرایشی بدون چربی استفاده کنید که با درخشش مبارزه کرده و منافذ را مسدود نمی‌کند. از محصولات مبتنی بر سیلیکا اجتناب کنید. این محصولات، پوست را سفید و براق می‌کنند.

از یک کرم پایه کاهش دهنده درخشش استفاده نمایید

از یک پودر شفاف و مات کننده استفاده نمایید

پودرهای جاذب چربی، برای تثبیت آرایش و همچنین، تجدید آن در طول روز بسیار مناسب هستند. برای این هدف، می-توانید محصولات مناسب بسیاری را در بازار بیابید. این پودرها، چربی اضافی سطح پوست را پاک کرده و ظاهر کدر و غیر براقی به آن می‌بخشند.

از یک پودر شفاف و مات کننده استفاده نمایید

از ورق‌های جاذب چربی استفاده کنید

در حالی که ورق‌های جاذب، تولید چربی را در بلند مدت کاهش نمی‌دهند، با این حال آنها در زمینه جذب چربی و اعطای یک صورت بدون درخشش در تمام طول روز و شب به شما موثر خواهند بود. این امر می‌تواند شما را از اجبار به اعمال پودر بیشتر و بیشتر به پوست، و مسدود کردن منافذ در طول زمان بی نیاز سازد.

از ورق‌های جاذب چربی استفاده کنید

رومیس پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *