اطلاعات جدید درباره The Last of Us: Part II

کمپانی سونی امسال برخلاف سال گذشته، به جای برگزاری یک مراسم و کنفرانس بزرگ در رویداد Playstation Experience، تصمیم گرفت تا مراسم افتتاحیه مختصری با حضور چند بازی‌ساز برگزار کرده و سپس در پنل‌های اختصاصی، اطلاعات جدیدی از بازی‌های خودش را به اشتراک بگذارد. در یکی از این پنل‌های PSX 2017، بامداد امروز به وقت ایران سازندگان و عوامل توسعه بازی The Last of Us: Part II اطلاعات جدیدی از این اثر موردانتظار به اشتراک گذاشتند.

در این پنل نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us: Part II، هیلی گراس، از نویسندگان بازی و اشلی جانسون و تروی بیکر، صداپیشه شخصیت‌های الی و جوئل، حضور داشتند. در ابتدای توضیحات، نیل دراکمن اعلام کرد که داستان بازی The Last of Us: Part II، به شکلی است که هیچ‌کس، از جمله جوئل و الی، در آن در امان نخواهند بود. با اینکه پیش از این تئوری‌هایی مبنی بر زنده نبودن جوئل در این بازی مطرح شده بود، اما شاید اشاره دراکمن و در امان نبودن وی، به این معنی باشد که جوئل، حداقل در اوایل بازی، زنده خواهد بود. البته هنوز هم با قطعیت نمی‌توان چیزی در این مورد گفت. جالب است بدانید که در جریان پنل هم هیچ سوالی در این مورد مطرح نشد و سازندگان هم اشاره‌ای به آن نداشتند.

در ادامه هیلی گراس، که پیش‌تر اکثرا روی کارهای تلویزیونی کار کرده و این اولین تجربه وی در نوشتن داستان یک بازی است، اعلام کرد که نوشتن داستان این بازی برایش لذت خاصی داشت؛ چرا که وی همیشه یکی از طرفداران این سری بوده است. وی همچنین اشاره کرد که پس از اولین روز کاری خود روی این بازی، به منزل برگشته و به همسرش گفته که تصمیم گرفته‌اند تا یکی از شخصیت‌ها در بازی The Last of Us: Part II باردار باشد. این اظهارنظر گراس در راستای برخی تئوری‌های مطرح‌شده در رابطه با بازی است که می‌توانید جزییات بیش‌تر آن‌ها را در مقاله تحلیلی زومجی که چندی پیش منتشر شد، بخوانید.

بازی The Last Of Us 2

یارا شخصیتی است که پیشینه داستانی بسیار پیچیده‌ای خواهد داشت

بخش بعدی پنل به توضیحاتی پیرامون صداپیشه‌ها و شخصیت‌های بازی اختصاص داشت؛ همان‌طور که پس از نمایش بازی در Paris Games Week هم اعلام شده بود، یان الکساندر، صداپیشه و بازیگر شخصیت لِو، ویکتوریا گریس، صداپیشه و بازیگر شخصیت یارا و لورا بیلی صداپیشه شخصیت زنی است که در تریلر وی را دار زده بودند. حال در جریان پنل بازی اعلام شده که هم یان الکساندر و هم ویکتوریا گریس، اولین تجربه صداپیشگی و ایفای نقش خود در یک بازی ویدیویی را با The Last of Us: Part II تجربه خواهند کرد. از طرف دیگر دو شخصیت لو و یارا در بازی باهم ارتباط فامیلی و خانوادگی دارند و از این رو سازندگان سعی کرده‌اند به شکلی با ترکیب چهره صداپیشه‌های این دو شخصیت، کاری کنند که چهره آن‌ها در بازی شبیه به هم باشد. همچنین شخصیت یارا در بازی ۱۶ سال و لو ۱۳ سال دارند.

با اینکه در تریلر پاریس بازی شاهد صحنه‌های بسیار خشنی بودیم، اما به گفته دراکمن در بازی شاهد صحنه‌هایی نیز خواهیم بود که شرایط آرام‌تر و بهتر است؛ با این حال داستان کلی The Last of Us: Part II در مورد تلاش برای رسیدن به عدالت است و شاهد شخصیت‌های خاکستری زیادی خواهیم بود که تصمیماتی خاکستری هم می‌گیرند. دراکمن همچنین اعلام کرد که در تریلر پاریس، ما لحظه‌ای را می‌بینیم که لو و یارا به‌تازگی یک فرقه مذهبی را ترک کرده‌اند و در این قسمت از بازی با فردی همراه شده و متحد می‌شوند که در حالت عادی، وی را حتی لایق انسان بودن هم نمی‌دانستند! همچنین به گفته کارگردان بازی، ما در نسخه قبلی این سری نمی‌دانستیم که کدام گروه واقعا خوب و کدام واقعا بد است و چنین موردی در رابطه با The Last of Us: Part II هم صدق خواهد کرد.

دراکمن در ادامه به مکان جریان داشتن وقایع بازی و همچنین نحوه روایت داستان آن هم اشاره کرد؛ بر این اساس و همان‌طور که پیش‌تر هم این تئوری مطرح شده بود، اکثر وقایع بازی در شهر سیاتل جریان دارند. همچنین از حیث روایت، به گفته دراکمن تیم سازنده قصد دارد داستان را به شکلی کاملا خلاقانه روایت کند ولی تا پیش از انتشار بازی، قادر نخواهد بود جزییات بیش‌تری در این مورد ارائه کند. همچنین طبق اعلام وی، بخشی از طرفداران نسخه اول The Last of Us به منتقدین نسخه دوم تبدیل خواهند شد و شاید از این بازی خوش‌شان نیاید. با این حال این چیزی نیست که ذهن دراکمن را درگیر کرده باشد؛ چرا که وی اعتقاد دارد یک بازی‌ساز باید به اصول و باور‌های خودش ایمان داشته باشد. اصلا به همین دلیل هم ناتی داگ همواره بازی‌های داستانی و خطی خواهد ساخت و سراغ سبک‌هایی که شاید محبوبیت بیش‌تری داشته باشند، نخواهد رفت.

The Last of Us Part II

به گفته دراکمن در E3 2018 شاهد نمایش بزرگ و جذابی از بازی خواهیم بود

در ادامه دوباره گراس توضیحاتی در مورد بازی ارائه کرد و گفت که دلیل اصلی موفقیت نسخه قبلی بازی، این بود که شخصیت‌های آن یک سری کاراکتر ساده و معمولی نبودند و با افرادی طرف بودیم که شخصیت پیچیده‌ای داشته و در زندگی‌شان، کار‌های مثبت و منفی زیادی انجام داده بودند و سعی داشتند در دنیایی بی‌رحم، برای زنده ماندن تلاش کنند. از این رو تیم سازنده و نویسنده بازی قصد دارد تا در نسخه دوم هم چنین روندی را ادامه دهد و جوئل، الی و شخصیت‌های دیگر بازی، افرادی پیچیده خواهند بود که با مشکلات و اتفاقات مختلفی رو‌به‌رو می‌شوند؛ اتفاقاتی که باعث رشد هرچه بیش‌تر آن‌ها و حتی تغییر رفتارشان خواهند شد. گراس در پایان صحبت‌های خودش هم اعلام کرد که شخصیت یارا گذشته بسیار پیچیده‌ای دارد.

در نهایت دراکمن توضیحاتی هم در مورد روند ساخت بازی ارائه کرد؛ بر این اساس ساخت بخش‌هایی از بازی به پایان رسیده و تقریبا ۵۰ تا ۶۰ درصد از روند کلی ساخت The Last of Us: Part II انجام شده است. با این حال وی تاکید کرد که هنوز مشخص نیست بازی چه زمانی آماده خواهد شد؛ چرا که آن‌ها در مقطعی از توسعه بازی هستند که هر شخص و گروهی روی یک بخش از بازی کار می‌کند و یکی از سخت‌ترین کار‌ها، جمع کردن این بخش‌ها و وصل کردن آن‌ها به یکدیگر است که مشخص نیست چقدر طول خواهد کشید. با این حال دراکمن اعلام کرد که The Last of Us: Part 2 واقعا بزرگ و فوق‌العاده خواهد بود. به‌علاوه وی گفت که دوست دارد بخش‌های بیش‌تری از بازی را با طرفداران به اشتراک بگذارد علاقه‌مندان می‌توانند منتظر یک نمایش عالی از بازی در E3 2018 باشند.

تانی کال

برگرفته از Dualshockers

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *