«امیلیا کلارک» در جریان فیلمبرداری Game Of Thrones در معرض یک بیماری خطرناک بوده است

معمولاً پایان یک چیز، با شفاف سازی‎هایی در مورد مراحل ساختش همراه است. حال که طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones) با شدت و هیجانی بسیار منتظر فصل آخرش هستند، بازیگران این سریال نیز به پایان کارشان به عنوان ستاره‎های «بازی تاج و تخت» می‎رسند. خانم «امیلیا کلارک» بازیگر نقش «دنریس تارگرین» در این سریال، اعلام کرد که در زمان فیلمبرداری، دو بار با بیماری ورم شدید سرخرگ مغزی روبرو بوده است.

در مقاله‎ای شخصی که برای مجله The New Yorker نوشت، ایشان در مورد یکی از دفعاتی که با این بیماری دست و پنجه نرم کرد، این گونه نوشته است: «در صبح روز ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۱ در رختکن یک ورزشگاه در شمال لندن مشغول لباس پوشیدن بودم که احساس سردردی شدید کردم. به حدی درد داشتم و خسته بودم که به سختی توانستم کفش‎هایم را بپوشم. وقتی شروع به تمرین کردم، در دقایق اول بسیار برایم سخت بود و خودم را مجبور به انجام‎شان کردم.» در نهایت وی نتوانسته تمرینات خود را انجام دهد و در حالی که روی زمین می‎خزید، مجبور به بازگشتن به رختکن شده که در همان لحظه نیز درد به شدت افزایش یافته است. در حالی که خانم کلارک لحظه به لحظه ضعیف‎تر می‎شد، خانمی از وی مراقبت کرده و او را در حالت مناسب قرار داده تا زمانی که نیروهای اورژانس به محل آمده و او را به بیمارستان منتقل کرده‎اند. بعد از گرفتن یک MRI در بیمارستان، به خانم کلارک گفته شد که دچار سکته‎ای ناشی از خونریزی به محیط اطراف مغز شده که بسیار خطرناک است. بعد از آن، عمل جراحی بر روی مغزش صورت گرفته و موفقیت آمیز نیز بوده است و خانم کلارک بعد از بهبود، توانسته به کارش باز گردد.

اما در سال ۲۰۱۳ زمانی که نقش «هالی گولایتلی» را در یک تئاتر خیابانی ایفا می‎کرد، متوجه شد که دوباره همان حالت به وی دست داده ولی این بار قرار نیست به سادگی به پایان برسد. ایشان در این باره می‎گویند: «زمانی که برای اجرای نقش در نیویورک بودم و تنها ۵ روز از بیمه‎نامه‎ام مانده بود، به بیمارستان رفتم تا یک اسکن مغز انجام دهم. توموری در طرف دیگر مغزم بود و اندازه‎اش دو برابر شده بود. دکتر گفت که بایستی این مشکل را در طی یک عمل جراحی که ساده‎تر از دفعه پیش خواهد بود حل کنیم.» با این حال او می‎گوید که به خاطر دارد که زمانی که بعد از اتمام عمل بیدار شده، از درد فریاد کشیده است. وی می‎گوید: «عمل جراحی با شکست مواجه شده و خونریزی شدید داشتم؛ دکترها گفتند که اگر درجا عمل جراحی انجام نشود، احتمال زنده ماندنم بسیار کم خواهد بود. این دفعه، لازم بود با برُیدن جمجمه‎ام و با دسترسی به مغزم عملیات صورت بگیرد و لازم بود سریعاً این کار انجام شود.»

بهبود برای خانم کلارک شرایط بسیار دشواری بود و او توصیف کرده است که از هر دردی که شخصیت دنریس کشیده، وحشتناک‎تر بوده است و اعتراف کرد که امیدی به زنده ماندنش نداشته است. با این حال، پس از بهبود و شرکت در مراسم کامیک کان به همراه دیگر اعضای تیم بازیگری سریال بازی تاج و تخت، دوباره دردی آشنا به سراغش آمد. وی می‎گوید: «این دفعه دیگر مطمئن بودم که جان سالم به در نمی‎برم. من دو بار از مرگ فرار کرده بودم ولی او بازگشت تا این دفعه کار را یکسره کند. اما من زنده ماندم. توانستم به مراسم MTV و مراسمات دیگری نیز برسم. در سال‎های بعد از جراحی، به نوعی که حتی امید و انتظارش را نیز نداشتم بهبوبد یافتم. بهبودی الان من صد در صدی است.»

بعد از این مشکلات، خانم کلارک مجله مخصوص خود را تاسیس کرده تا به افرادی که دچار ناراحتی‎ها و سکته‎های مغزی شده‎اند کمک کنند که هم از نظر روانی و هم از نظر جسمی بهبود یابند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *