انتقاد «رُز مک گوآن» از حرکت اعتراضی «مریل استریپ» در گلدن گلوب پیش رو

«رُز مک گوآن»، بازیگر نام آشنای هالیوود در توئیت جدید خود زنان هالیوودی را که نامزد کسب جایزه ی گلدن گلوب شده اند، مورد انتقاد قرار داد. رهبری این زنان بر عهده ی بازیگر پرافتخار هالیوود یعنی «مریل استریپ» است که طرحی به زنان دیگر گلدن گلوب پیشنهاد داده و قرار شده که در مراسم امسال همه ی زنان نامزد شده در اعتراض به بدرفتاری های اخلاقی صورت گرفته علیه زنان، لباس سیاه به تن نمایند. چند روز پیش بود که مجله ی خبری «PEAPLE» خبر از چنین نقشه ای داد و بیان کرد که افرادی چون «مریل استریپ، اما استون و جسیکا چستین» رهبران اصلی این جنبش در گلدن گلوب امسال خواهند بود. از سوی دیگر اما «رز مک گوآن» در بیانیه ای جدید حرکت این زنان را مورد انتقاد قرار داده است:

از دورویی شما بیزارم. بازیگرانی چون مریل استریپ که سال ها با خوک کثیفی چون «هاروی واینشتاین» همکاری کرده اند قرار شده تا در مراسم گلدن گلوب امسال سکوت کرده و لباس سیاه به تن کنند. همین سکوت شما مشکل اصلی ماست. شما جایزه ای جعلی را به هر حال دریافت خواهید کرد و این سکوت شما هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد. من از دو رویی زنانی چون مریل استریپ بیزارم. باشد که همه ی شما لباس سیاه به تن کنید. لباس های سیاهی که کمپانی «مارچزا» برای تان طراحی می کند!

ماچزا نام برندی است که متعلق به همسر هاروی واینشتاین یعنی «جورجینا چپمن» است.

بعد از این بیانیه از سوی مک گوآن صدای مریل استریپ در آمد. او نیز صبح امروز پاسخ بیانات او را چنین داد:

احساس خوشایندی نیست که کسی چون مک گوآن از شما انتقاد کند ولی دوست دارم برایش شفاف سازی کنم که من هرگز خبر نداشتم هاروی چنین آدمی است. من از عمد سکوت نکرده ام. من هرگز از پدیده ای چون تجاوز حمایت نمی کنم و نمی دانستم در پس زمینه چه خبر است. او مرا هرگز به اتاق هتلش دعوت نکرده است. من تنها یکبار در سال 1998 به دفتر کارش سر زدم و در آن روز «وس کراون» همراهم بود. آن روز با هاروی درباره ی پروژه ی «Music of the Heart» صحبت می کردیم. واینشتاین استودیویی بود که توزیع بیشتر فیلم هایی که من بازی کرده ام را برعهده داشت. این فیلم ها تنها برای من نبوده اند و من آن ها را با کمک همکاران دیگر ساخته ام. هاروی هرگز یک فیلمساز نبوده است. او فقط تهیه کنندگی می کرد. این فقط من نیستم که نمی دانستم با چنین فردی همکاری می کنند. تجاوزی که هاروی در دهه ی 90 به مک گوآن روا داشت همیشه نزد بازیگران و فیلمسازان محکوم خواهد بود. تنها از این بابت احساس تاسف می کنیم که همکاری ما با شخصی چون هاروی برایش اعتبار بسیاری در پی داشت و او فرصت گول زدن و سواستفاده از زنانی جوان و جویای نام را از این طریق پیدا کرد.

 

هفت ژانویه ی 2018 مراسم گلدن گلوب برگزار خواهد شد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *