اولین تصویر برد پیت در فیلم Ad Astra

برد پیت، بازیگر نام‌آشنا و محبوب سینمای هالیوود، در اولین تصویر منتشرشده از فیلم علمی تخیلی Ad Astra (سفر به‌سوی ستارگان) جیمز گری، در حال سفر به فضا است. جیمز گری، کارگردان این فیلم، معمولاً خود را محدود به یک ژانر نکرده و فیلم‌های متفاوتی در کارنامه دارد؛ از فیلم جنایی و تریلر We Own the Night (شب از آن ماست) تا فیلمی عاشقانه‌ چون The Immigrant (مهاجر) و البته معروف‌ترین فیلمش که فیلم تحسین‌شده‌ٔ تاریخی و ماجراجویی The Lost City of Z (شهر گمشده‌ٔ زی) بود. فیلم بعدی جیمز گری در ژانر جاسوسی خواهد بود و از رمان جاسوسی تری هایس با عنوان I Am Pilgrim (من زائرم) ساخته خواهد شد.

طبق گزارشی که سایت ددلاین سال گذشته منتشر کرده بود و از طرف سه کمپانی فاکس قرن بیستم، نیو ریجنسی و بونا فیلم گروپ تأیید شده بود، فیلم Ad Astra برای اکران در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۱ دی ماه ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است، اما به‌تازگی اخباری به گوش می‌رسد که شاید کمپانی فاکس قرن بیستم در نهایت تصمیم بگیرد این فیلم علمی تخیلی را در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۸ اکران کند تا فیلم بتواند در مراسم اسکار سال آینده حضور داشته باشد. البته تا این لحظه هیچ‌گونه اعلام رسمی از سوی کمپانی فاکس قرن بیستم در این رابطه مطرح نشده است. اولین تصویر از برد پیت در فیلم Ad Astra منتشر شده است که در پایین این تصویر را مشاهده می‌کنید و به نظر باید به‌زودی منتظر تیزر و تریلر این فیلم نیز باشیم:

Ad Astra

داستان فیلم جدید جیمز گری با عنوان Ad Astra، در مورد شخصیت روی مک‌براید با نقش‌آفرینی برد پیت خواهد بود. روی مک‌براید قرار است در جستجوی پدر خود که بیست سال پیش در مأموریتی یک‌طرفه به سیاره نپتون سفر کرده بود تا نشانه‌هایی از حیات موجودات بیگانه بیابد، سفری دور و دراز را آغاز کند. تامی لی جونز، بازیگر قدیمی و تکرارنشدنی سینمای هالیوود نیز ایفاگر نقش کیلفورد مک‌براید، پدر روی مک‌براید، خواهد بود. چندی پیش اعلام شد روث نیگا، بازیگر سریال Preacher (واعظ) نیز به این پروژه ملحق شده است، ولی هنوز مشخص نیست نقشی که برای وی در نظر گرفته شده در زمین حضور خواهد داشت یا همچون برد پیت فضانورد خواهد بود. دونالد ساترلند، جیمی کندی، کیمی شیلد، جان اورتیز و جان فین از دیگران بازیگران این فیلم هستند.

فیلم Ad Astra را هویت فن هویتما، مسئول فیلمبرداری فیلم Interstellar (میان‌ستاره‌ای) فیلمبرداری کرده است و از نور استفاده‌شده و همچنین رنگ‌های به‌کاررفته در تصویر، می‌توان تا حدی پی به شباهت‌های تصویری میان فیلم جیمز گری و فیلم کریستوفر نولان برد. البته از نظر کلیت داستانی و همچنین رمانی که فیلم Ad Astra از روی آن اقتباس شده است، نباید منتظر پیدا کردن شباهتی در این دو فیلم باشیم. اما در مورد فیلم‌هایی که جیمز گری پیش‌تر کارگردانی کرده است موضوع متفاوت است و در فیلم‌های The Immigrant و The Lost City of Z، سفر انسان به جهان بیرون و ماجراجویی شخصیت‌های اصلی را دیده‌ایم. در فیلم Ad Astra نیز ماجراجویی شخصیت روی مک‌براید در فضا را شاهد خواهیم بود؛ همزمان در تلاش برای یافتن نشانه‌ای از پدرش.

لازم به ذکر است که نام فیلم اصطلاحی آشنا در زبان لاتین است که نخستین بار توسط ویرژیل در کتاب تاریخی «انه‌اید» به کار برده شد و به معنای «سفر به‌سوی ستارگان» است. گفتنی است جیمز گری داستان فیلم Ad Astra را با داستان رمان بسیار معروف «دلِ تاریکی»، اثر جوزف کنراد مقایسه کرده بود.

تانی کال

برگرفته از Screenrant

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *