خانه سینما و تلویزیون ایستراگ‌های قسمت سوم از فصل هفتم سریال Game of Thrones

ایستراگ‌های قسمت سوم از فصل هفتم سریال Game of Thrones

0

قسمت سوم از فصل هفتم سریال Game of Thrones با نام «عدالت ملکه» از شبکه HBO پخش شد و در این مطلب سعی داریم به نکات مخفی و ایستراگ‌های این قسمت از سریال بپردازیم.

خطر اسپویل: اگر تا به حال موفق به تماشای قسمت سوم از فصل هفتم سریال نشده‎اید از خواندن ادامه متن خودداری کنید.

عدالت ملکه برای بسیاری از طرفداران سریال Game of Thrones قسمت هیجان‌انگیز و راضی‌کننده‌ای بود. جان و دنریس برای اولین بار در تاریخ سریال یکدیگر را ملاقات کردند، برن به وینترفل رسید، سرسی انتقام مرگ میرسلا را به شکل عجیب و بی‌رحمانه‌‍‌ای از الاریا سند گرفت، لیدی اولنا تایرل به پیشواز مرگ رفت و بسیاری از اتفاقاتی از این قبیل در عدالت ملکه باعث شدند تا طرفداران و بینندگان سریال به وجد بیایند و عطش‌شان برای تماشای قسمت بعد و ادامه داستان بیشتر شود.

همانطور که در جریان هستید، تک تک قسمت‌های سریال Game of Thrones دارای ارجاعات و ایستراگ‌هایی هستند که احتمالا بسیاری از تماشاگران در اولین نگاه متوجه آن‌ها نشوند. در این مطلب سعی کرده‌ایم تمامی نکات مخفی و ایستراگ‌هایی که ممکن است در قسمت سوم فصل هفتم از دست داده باشید را برای شما لیست کنیم.

  1. این خانم کیست؟

آیا خدمتکاری که سرسی و جیمی لنیستر را بر روی تخت خواب دید به یاد می‌آورید؟ برخی از بینندگان تصور می‌کردند که عوامل سریال Game of Thrones بازیگر جدیدی را به عنوان خدمتکار سرسی به سریال اضافه‌ کرده‌اند، اما با اندکی توجه متوجه می‌شوید که این خانم جدید در واقع همان «برندت» (Bernadette) سابق، خدمتکار قدیمی سرسی لنیستر، بوده و تنها آرایش و مدل‌ موهای خود را تغییر داده است. ما برندت را برای اولین بار در فصل دوم مشاهده کردیم. او همان خدمتکاری بود که شروع شدن عادت ماهیانه سانسا استارک را به سرسی گزارش داد. او در قسمت‌های دیگری از سریال نیز حضور کوتاهی داشته است، اما سوال مهم اینجاست که چرا برندت خودش را شبیه به ملکه هفت پادشاهی آرایش کرده است؟ برخی از تئوری پردازان معتقد هستند که سرسی تمامی خدمتکاران قلعه رد کیپ و یا حداقل آن‌هایی که ارتباط مستقیمی با خودش دارند را مجبور کرده است تا از ظاهر جدید ملکه وستروس پیروی کنند.

  1. تشابهات بیشتر میان پادشاه دیوانه و سرسی لنیستر

سرسی در قسمت سوم از فصل هفتم سریال Game of Thrones نوع جدیدی از عدالت ملکه وستروس را به نمایش گذاشت. او با بوسه زهرآلودی «تاین» (Tyene)، دختر مورد علاقه الاریا سند، را درست مشابه کاری که الاریا با میرسلا (تنها دختر سرسی) انجام داد، مسموم کرد. سرسی می‌توانست به سادگی آن‌ها را بکشد و انتقامش را بگیرد، اما به جای یک مرگ سریع و خشن، ترجیح داد تا با روشی به مراتب کندتر، دردناک‌تر و در نوع خود خشن‌تر با الاریا سند تسویه حساب کند. در لحظه‌ای که همه منتظر بودیم تا کوه جمجمه الاریا را همانند «اوبرین» (Oberyn) متلاشی کند، سرسی را مشاهده کردیم که سم کشنده‌ای را از راه دهان به بدن تاین سند منتقل کرد. او آن‌ها (مادر و دخترش) را روبه روی یکدیگر به دیوار زنجیر کرده بود به طوری که نتوانند یکدیگر را لمس کنند. الاریا سند مجبور است تا به آرامی جان دادن آهسته و عذاب آور دخترش را تماشا کند و هیچ کاری هم از دستش ساخته نیست. البته خوانندگان کتاب نغمه یخ و آتش و حتی طرفداران قدیمی سریال Game of Thrones به محض دیدن این صحنه متوجه می‌شوند که سرسی این شکنجه هولناک را ابداع نکرده و سال‌ها پیش چنین اتفاقی در در بارانداز پادشاه توسط حاکمی دیگر اجرا شده است. آن شخص کسی نیست جز پادشاه اریس دوم، آخرین پادشاه از خاندان تارگرین که به شاه دیوانه نیز معروف بود.

در اولین فصل از سریال Game of Thrones ند استارک نحوه مرگ برادر و پدرش به دست شاه دیوانه را بازگو می‌کند. داستان از این قرار است که ریگار تارگرین (پسر شاه دیوانه) لیانا استارک (خواهر ند) را گروگان می‌گیرد. ریکارد (پدر ند) و برندون استارک (برادر ند) برای اجرای عدالت و اعتراض به این رفتار بی‌شرمانه نزد پادشاه اریس می‌روند، اما شاه دیوانه به جای اجرای عدالت دستور می‌دهد تا برندون را از سقف آویزان کرده و او را با آتش وحشی بسوزانند. ریکارد را هم از گردن به دیوار با فاصله کمی از پسرش زنجیر می‌کند. در نهایت ریکارد استارک در تلاشش برای نزدیک شدن به برندون و نجات دادن پسرش توسط همان زنجیر خفه می‌شود و برندون نیز در آتش می‌سوزد. به زنجیر آویختن الاریا سند و مجبور کردنش برای تماشای مرگ تنها دختر زنده‌اش دقیقا مشابه همان شکنجه‌ای است که شاه دیوانه بر روی پدر و برادر ند استارک انجام داد. اصلا جای تعجبی ندارد که بینندگان سرسی را با عنوان ملکه دیوانه خطاب می‌کنند چرا که رفتار او شباهت‌های زیادی به شاه دیوانه دارد. منفجر شدن سپت بیلور را که فراموش نکرده‌اید؟ آن هم ایده اصلی شاه دیوانه بود که سرسی عملی‌اش کرد.

نکته جالب‌‍تر اینجاست که همه این قضایا به جیمی لنیستر ختم می‌شوند. اگر به خاطر داشته باشید، در پیش‌گویی آمده بود که سرسی به دست برادر کوچک‌ترش کشته می‌شود. بسیاری از طرفداران این مجموعه معتقدند که منظور از برادر کوچک‌تر در واقع جیمی لنیستر (که اندکی پس از سرسی به دنیا آمد) است نه تیریون. به خاطر دارید که شاه دیوانه به دست چه کسی کشته شد؟ آیا ملکه دیوانه نیز به دست همان شخص به قتل می‌رسد؟ راستش را بخواهید نمی‌توانیم هیجان‌انگیز بودن چنین تئوری را انکار کنیم آن هم در زمانی که اولنا تایرل اعتراف کرده است که تیریون، جافری را نکشته و خود او (اولنا) عامل مرگ جافری بوده است. گفته می‌شود که آگاهی از بی‌گناهی تیریون و رفتارهای وحشتناک سرسی در قبال او و بسیاری از موارد ریز و درشت دیگر باعث شده‌اند که جیمی کم کم عشقش را نسبت به سرسی فراموش کند و…!

  1. جان تارگرین

مطمنا قبول دارید در صحنه‌ای که جان اسنو به تیریون می‌گوید که یک استارک نیست (اشاره به فرزند نامشروع بودنش) و بلافاصله اژدها (نماد خاندان تارگرین) وارد صحنه می‌شود، سریال قصد دارد رگ و ریشه‌های اصلی جان را به تماشاگران یادآوری کند؟ در اواخر فصل گذشته بود که مشخص شد جان اسنو یک تارگرین است. از آن زمان به بعد عوامل سازنده به روش‌های مختلف سعی کرده‌اند تا هویت اصلی شاه شمال را بارها به بینندگان متذکر شوند.

به عنوان مثال سر داووس در دیالوگی از جان اسنو تعریف می‌کند و به دنریس می‌گوید که همه مردم شمال نه به خاطر رگ و ریشه جان، بلکه به خاطر اراده و هدفی که دارد از او حمایت می‌کنند. «همه آن عوضی‌ها او (جان) را رهبر خود می‌دانند چون به او ایمان دارند». این جمله بسیار مشابه جمله‌ای است که سر باریستان سلمی در فصل سوم سریال Game of Thrones درمورد ریگار تارگرین به دنریس گفته بود. «زمانی که برادرت، ریگار ارتشش را برای نبرد ترایدنت رهبری می‌کرد، افرادش حاضر بودند تا جانشان را برای او فدا کنند چون به او ایمان داشتند و عاشقش بودند».

در ادامه قسمت سوم که جان و دنیریس بیرون از قلعه با یکدیگر صحبت می‌کنند، دنریس به جان می‌گوید که همه افراد از انجام دادن کاری که در آن خبره هستند لذت می‌برند. جان اسنو می‌گوید که او اینطور نیست. همه طرفداران و بینندگان سریال می‌دانند که جان اسنو جنگجوی ماهری است، اما هیچ وقت از کشتن لذت نمی‌برد. می‌توانیم این مورد را نیز به یکی از مشخصه‌های شخصیتی بارز ریگار تارگرین ربط بدهیم. در فصل پنجم سر باریستان سلمی به دنریس می‌گوید: «ریگار مهارت زیادی در کشتن داشت، اما هیچ‌وقت از این کار لذت نمی‌برد». پس از پایان فصل ششم، هنوز هم برخی از طرفداران معتقد بودند که جان اسنو فرزند ریگار تارگرین نیست. حال با توجه به این ارجاعات و دلایل توصیه می‌کنیم که دست از لجبازی بردارند و حقیقت را قبول کنند! برن استارک نیز برای صحبت کردن با جان بسیار عجله دارد و مطمئنا می‌خواهد در مورد هویت واقعی او صحبت کند؛ بنابراین، تا پایان این فصل همه شک و شبه‌ها در رابطه با پدر واقعی جان اسنو از بین خواهند رفت.

  1. استفاده تیریون از جملات بران، دوست صمیمی‌اش

متاسفانه بران برخلاف فصل‌های گذشته، در فصل هفتم حضور پررنگی نداشته است و تنها در قسمت عدالت ملکه بود که چند ثانیه‌ای توانستیم او را در کنار جیمی لنیستر و لرد رندل تارلی بر روی اسب، قبل از حمله به هایگاردن، مشاهده کنیم. جالب است بدانید که صحبت‌ها و جملات برن بیشتر از خود او در این فصل از سریال Game of Thrones حضور داشته‌اند. در صحنه‌ای که حمله آنسالیدها به کسترلی راک را نشان می‌دهد، تیریون می‌گوید: «کسترلی راک یک دژ بسیار محکم و غیرقابل نفوذ طلقی می‌شود، اما همانطور که دوست خوبم می‌گفت، با داشتن تعداد زیادی از مردان قوی، نفوذ به هر چیزی امکان پذیر است».

این دقیقا همان جمله‌ای است که بران در فصل اول به تیریون گفته بود. متاسفانه در جنگ‌های پیش رو بران و تیریون در جبهه‌های مخالف یکدیگر به نبرد می‌پردازند.

  1. آیا یک تئوری دیگر در شرف وقوع است؟

این مورد به قسمت‌های گذشته اشاره نمی‌کند و به نظر می‌رسد که بیشتر بر روی تئوری که طرفداران سریال مدتی است به آن دامن زده‌اند، صحه می‌گذارد. زمانی که برن به وینترفل باز می‌گردد، با خواهرش، سانسا درمورد توانایی‌هایی که دارد صحبت می‌کند؛ اما در صحبت‌هایش در مورد کلاغ 3 چشم ابهاماتی وجود دارد. او به سانسا می‌گوید که کلاغ 3 چشم است، اما سانسا با تعجب از او می‌پرسد: «فکر می‌کردم کلاغ 3 چشم شخص دیگری است که به تو آموزش داده». برن در جواب به سردرگمی‌های سانسا می‌گوید که قضیه بسیار پیچیده بوده و سخت می‌شود آن را توضیح داد؛ اما آیا واقعا تعریف کردن کلاغ 3 چشم این‌قدر سخت است؟

برن به سادگی می‌توانست به خواهرش بگوید کلاغ 3 چشم صفتی است که از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود. او از کلاغ 3 چشم سابق آموزش دیده و اکنون به کلاغ 3 چشم جدید تبدیل شده است. به همین راحتی! اما برن از توضیحات بیشتر اجتناب می‌کند و همین باعث شده است که طرفداران سریال آن را به یک تئوری محبوب و هیجان‌انگیز دیگر ربط بدهند. بر اساس این تئوری، برن و کلاغ 3 چشم قبلی در واقع یک شخص هستند. از آن‌جایی که برن می‌تواند به گذشته و آینده سفر کند، برن پیر، از آینده آمده است تا نسخه جوان‌تر خودش را آموزش دهد و او را برای نبرد نهایی آماده کند. البته ممکن است که این تئوری صرفا زایده ذهن طرفداران باشد و رنگ واقعیت به خود نبیند، اما صحبت‌های برن و سانسا دارای ابهامات زیادی بود و برن قابلیت‌های خود را غیرقابل توضیح می‌دانست در صورتی که واقعا اینطور نیست.

  1. بخشش جان و دنریس

این مورد چندان به گذشته برنمی‌گردد و بینندگان را به افتتاحیه فصل هفتم سریال Game of Thrones ارجاع می‌دهد. زمانی که جان و دنریس در دراگون‌استون با یکدیگر در مورد زانو زدن و ارتش مردگان جر و بحث می‌کنند، دنریس از جان تقاضا می‌کند که یک دختر را به خاطر گناهان پدرش قضاوت نکند. آیا این جمله را قبلا نشنیده‌اید؟ در افتتاحیه فصل هفتم، خود جان اسنو به سانسا می‌گوید که هیچ وقت نباید فرزندان را به خاطر گناهان والدینشان مجازات کرد و با گفتن این جمله، از مجازات بچه‌های کاراستارک و آمبر به خاطر خیانت پدرانشان، گذشت می‌کند.

سریال می‌خواهد بر روی این موضوع تاکید کند که جان و دنریس فارق از تفاوت‌هایشان، دارای خط فکری تقریبا مشابه‌ای هستند و هر دوی آن‌ها سعی می‌کنند تا عدالت و شفقت را در همه حال اجرا کنند. البته اینکه چطور آن‌ها در رابطه با نبردهای پیش رو با سرسی و ارتش مردگان به تفاهم می‌رسند، مسئله دیگری است و باید تا قسمت‌های آینده منتظر ماند و دید که آیا تشابه خط فکری آن‌ها باعث می‌شود که غرور خود را کنار بگذارند یا خیر.

  1. بازگشت خنجر کتسپا

پیش‌نمایش قسمت چهارم بازگشت یکی از سلاح‌های شناخته شده قدیمی را تایید می‌کند. در صحنه‌ای از پیش‌نمایش قسمت چهارم خنجر «کتسپا» (catspaw)، که به معنی پنجه گربه است، را مشاهده می‌کنیم. حتما به یاد دارید که در فصل اول، لنیسترها قصد داشتند با همین خنجر برن را به قتل برسانند تا او نتواند راز رابطه نامشروع جیمی و سرسی لنیستر را برملا کند. شخصی که اجیر شده بود توسط این خنجر برن را بکشد، خودش قربانی سامر، دایرولف برن، می‌شود و کتلین برای پیدا کردن صاحب اصلی این خنجر و کسی که قصد جان فرزندش را کرده بود، راهی بارانداز پادشاه می‌شود. در بارانداز پادشاه لیتل‌فینگر به کتلین می‌گوید که این خنجر به تیریون لنیستر تعلق داشته است.

این آخرین باری بود که خنجر کتسپا را مشاهده کردیم. در فصل هفتم سریال Game of Thrones نیز سموئل تارلی نقاشی آن را در کتاب قدیمی پیدا می‌کند. در آن کتاب توضیحات و نقاشی تمامی سلاح‌هایی که با فلز والریایی ساخته‌ شده‌اند، وجود دارد. از آن‌جایی که (صرف نظر از آتش) فلز والریایی و شیشه اژدها تنها سلاح‌های شناخته‌ شده‌ای هستند که می‌توانند وایت واکرها را از بین ببرند، انتظار داریم که این خنجر نیز در آینده نقش مهمی را در داستان ایفا کند.

بازیگر نقش ساموئل تارلی در مصاحبه‌ای گفته بود که عوامل سریال از قصد بر روی نشان دادن نقاشی این خنجر تاکید کرده‌اند تا بتوانند ذهن بینندگان را برای اتفاقات آینده آماده سازند. طرفداران با زیر و رو کردن تصویر فوق به این نتیجه‌‍ رسیده‌اند که شخصی که کتسپا را به دست گرفته، خود لیتل‌فینگر است. چرا که رنگ آستین و لباس او دقیقا همانی است که در نمایی دیگر از پیش‌نمایش قسمت چهارم، لیتل‌فینگر به تن کرده است. جالب‌تر آنکه در تصویر جدید منتشر شده از مجله انترتیمنت ویکلی، خنجر کتسپا را بر روی کمربند آریا استارک مشاهده می‌کنیم. آیا آریا در قسمت چهارم از فصل هفتم سریال Game of Thrones لیتل‌فینگر را به قتل می‎‌رساند و خنجرش را به عنوان غنیمت جنگی برمی‌دارد؟

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *