خانه ورزش اخبار ورزش بارسلونا ۳ – ۰ سویا؛ خشم بارسا و مسی آماده

بارسلونا ۳ – ۰ سویا؛ خشم بارسا و مسی آماده

0

دو تیم بارسلونا و سویا از هفته سی ام رقابت های لالیگا به مصاف یکدیگر رفتند. مطابق با اعلام وبسایت رسمی رقابت ها دو تیم با ترکیب زیر به میدان رفتند:

ترکیب بارسلونا:

تراشتگن، ماسکرانو، پیکه، اومتیتی، بوسکتس، راکیتیچ، اینیستا، مسی، روبرتو، سوارز، نیمار

ترکیب سویا:

ریکو، ماریانو، مرکادو، پارخا، لنگلت، اسکودرو، نصری، ایبورا، انزونزی، ویتولو، کوریا

بارسا خیلی زود مالکیت توپ و میدان را در اختیار گرفت و خیلی زود می توانست دروازه حریف را باز کند.

دقیقه ۴: همکاری تماشایی اینیستا و سوارز موقعیت نه چندان خوبی در اختیار مسی قرار داد، این بازیکن با ضربه ای سرضرب دروازه حریف را به خطر انداخت اما ضربه او با بد شانسی به تیرک افقی دروازه برخورد کرد.

در ادامه بارسا باز هم به حملاتش ادامه داد و در دقیقه ۸ می توانست صاحب پنالتی بشود، مدافع این تیم سوارز را در محوطه جریمه سرنگون کرد اما داور این دیدار اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۶: روی یک نا هماهنگی مدافعین بارسلونا اشتباه عجیبی را انجام دادند و این اشتباه موقعیتی تک به تک را در اختیار انزونزی قرار داد اما این بازیکن به شکلی باورنکردنی این موقعیت را از دست داد.

دقیقه ۱۸: ارسال تماشایی اینیستا در داخل محوطه جریمه با ضربه سر راکیتیچ همراه شد که این ضربه با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵: روی حرکت انفرادی مسی بارسلونا صاحب موقعیت شد، ارسال این بازیکن برای سوارز با دخالت مدافعین سویا همراه شد اما این بازیکن با ضربه برگردون گلی تماشایی را برای بارسلونا به ثمر رساند.

دقیقه ۲۸: بارسا روی ضد حمله موقعیتی فوق العاده برای دو برابر کردن فاصله به دست آورد، ارسال در عمق راکیتیچ برای نیمار این بازیکن را داخل محوطه صاحب توپ کرد، ارسال او در شرایطی نه چندان خوب به سوارز رسید، این مهاجم اروگوئه ای پاسی زمینی را برای مسی فراهم کرد این بازیکن موفق شد دومین گل بارسا را به ثمر برساند.

دقیقه ۳۳: ارسال نیمار از روی نقطه کرنر با ضربه ماسکرانو همراه شد، توپ سرگردان بین بازیکنان رد و بدل شد و مقابل مسی قرار گرفت، این اعجوبه آرژانتینی با ضربه ای چکشی توپ را از میان انبوه بازیکنان به گل سوم بارسا تبدیل کرد.

دقیقه ۴۰: حرکت انفرادی و تماشایی نیمار با پاس کات بک او برای مسی همراه شد اما ضربه این بازیکن با برخورد به مدافعین حریف به گلی دیگر برای بارسا تبدیل نشد.

در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری مطلق بارسلونا به پایان رسید، این تیم در نیمه نخست از هر جهت بر حریف برتر بود و به برتری خوبی مقابل سویا دست یافت.

بارسا در نیمه دوم نیز به میدان داری خود ادامه داد و موقعیت های نصفه و نیمه ای را در همان ابتدا به دست آورد که از هیچ کدام از این موقعیت ها بهره نبرد.

دقیقه ۵۶: حرکت انفرادی و تماشایی نیمار موقعیت خوبی در گوشه محوطه به مسی داد، این بازیکن با ارسال کات بک دروازه سویا را به شدت تهدید کرد اما مدافعین سویا اجازه ندادند تا پیکه از این موقعیت استفاده کند.

دقیقه ۶۲: همکاری تماشایی بازیکنان سویا سارابیا را در موقعیت شوتزنی قرار داد، شوت سنگین این بازیکن دست به همانحایی رفت که تراشتگن حضور داشت و این دروازه بان با بدن این توپ را برگشت داد.

در ادامه سویا مالکیت توپ را در اختیار گرفت و بارسا سعی در کنترل کردن جریان دیدار داشت، عقب نشستن بارسا عاملی شد تا سویا موقعیت هایی را روی دروازه کاتالان ها به دست آورند اما با درخشش تراشتگن از هیچ یک از این موقعیت ها استفاده نکرد.

دقیقه ۷۸: پاس در عمق تماشایی اینیستا برای آلکاسر موقعیت خوبی در مقابل این مهاجم اسپانیایی قرار داد اما ضربه این بازیکن درست به جایی رفت که ریکو قرار داشت.

تصمیمات عجیب داور این دیدار چندین بار اعتراض هواداران حاضر در نیوکمپ را در بر داشت چراکه خطاهای جزئی از سوی بارسلونا با کارت زرد برای بازیکنان این تیم همراه می شد و در مقابل خطاهای بازیکنان سویا بدون اخطار باقی می ماند. با این وجود اعتراضات هواداران و خطاهای پیاپی ویتولو باعث شد تا در نهایت این بازیکن کارت قرمز را در برابر خود ببیند.

در نهایت نیمه دوم این دیدار نیز در شرایطی به پایان رسید که بارسا در این نیمه به آب و آتش نزد و سعی کرد بازی را کنترل کند و در سوی مقابل سویا هر چه زد به در بسته خورد تا در نهایت بارسا با حساب ۳-۰ به پیروزی برسد و موقتا به صدر جدول برود.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *