بازگشت Saturday Night Live با اجرای غیرمنتظره «تام هنکس»

پس از یک ماه وقفه «شوی زنده شنبه‌شب» طبق اعلام قبلی با ویدیوها و بخش‌هایی که عوامل آن در خانه ضبط می‌کردند و نیز حضور غیرمنتظره‌ی یک ستاره به عنوان مجری بازگشت. پس از آنکه این سریال کمدی از تیتراژ جدیدش رونمایی کرد، «تام هنکس» جلوی دوربین ظاهر شد تا اعلام کند مجری این اپیزود از برنامه است. او در ابتدای مونولوگ خود می‌گوید از این جهت اجرای این قسمت را پذیرفته که یکی از شناخته‌شده‌ترین سلبریتی‌های مبتلا به کووید-۱۹ است.

پس از پخش اپیزودی با اجرای «دنیل کرگ» ستاره‌ی «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die)، تولید «اس‌ان‌ال» مانند دیگر عناوین سینمایی و تلویزیونی با شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمد. اپیزود شنبه شب گذشته تماماً از راه دور توسط عوامل نوشته و در خانه‌های‌شان اجرا شدند.

در این اپیزود «کریس مارتین» به عنوان مهمان موزیکال حاضر بود و «لری دیوید» بار دیگر نقش «برنی سندرز» را در حالی بازی کرد که این نامزد ریاست جمهوری هفته‌ی گذشته اعلام کرد که به کمپین انتخاباتی خود پایان می‌دهد. «الک بالدوین» هم مانند همیشه در بخش «تازه‌های آخر هفته» (Weekend Update) نقش «دونالد ترامپ» را ایفا کرد.

«آدام سندلر»، «بیل هیدر»، «تینا فی» و «مایا رودالف» بازیگران کهنه‌کار این مجموعه نیز پیام‌های جداگانه‌ای برای این اپیزود ارسال کردند. در لحظات پایانی اولین اپیزود «شوی زنده‌ی شنبه شب از خانه» (Saturday Night Live From Home) به «هال ویلنر» که ۷ آوریل پس از ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفت نیز ادای احترام شد. ویلنر یکی از آهنگسازان این مجموعه بود و سابقه‌ی تولید آلبوم‌هایی برای «لو رید»، «لوسیندا ویلیامز»، «ماریان فیثفول» و بسیاری دیگر را داشت.

«کیت مک‌کینان» در ابتدای این قسمت در حالی که اشک از چشمانش جاری شده بود، یکی از بازیگران «اس‌ان‌ال» ویلنر را «یکی از جذاب‌ترین و پرشورترین و خوش‌قلب‌ترین انسان‌ها» می‌نامد. این بخش با اظهارات ویلنر به پایان می‌رسد: «زنده بودن این مجموعه است که برای من به‌شدت هیجان‌انگیز است – کاری شگفت‌آور است. وقتی جواب دهد هیچ کاری نظیر آن وجود نخواهد داشت. خطر آن را دوست دارم زیرا هم ممکن است خراب شود و هم به‌شدت جادویی از آب درآید.»

در اپیزود شنبه شب به کرات از اهمیت فاصله‌گیری اجتماعی و شستن دست‌ها گفته می‌شود. پیام این قسمت همان‌گونه که هنکس می‌گوید این است که ما در این بحران در کنار یکدیگریم.

هنکس در مونولوگ خود به مستند جنجالی «تایگر کینگ» (Tiger King) نت‌فلیکس هم می‌پردازد و به مخاطبین می‌گوید: «سلام به همه‌ی شما گربه‌ها و بچه‌گربه‌های جذاب، این منم، یار قدیمی شما.» هنکس می‌گوید: «در این روزها شوخی کار عجیبی به نظر می‌رسد اما تنها هدف «اس‌ان‌ال» این است که بخنداند، بنابراین ما فکر کردیم که بیایید یک بار امتحان کنیم.»

هنکس که برای دهمین بار مجری این مجموعه می‌شد در مورد اینکه چرا او اجرای این قسمت را برعهده گرفته می‌گوید: «از وقتی که به این ویروس مبتلا شدم، بیش از پیش احساس کردم که والد آمریکا هستم چرا که هیچ‌کس دوست ندارد برای مدت طولانی به من نزدیک شود و افراد را معذب می‌کنم.» هنکس که به همراه همسرش «ریتا ویلسون» در استرالیا به ویروس کرونا مبتلا شد می‌گوید حال او و همسرش خوب است.

اپیزود جدید «شوی زنده‌ی شنبه‌شب» برخلاف قسمت‌های قبلی به معنای واقعی کلمه «زنده» نبود. «ایدی براینت» یکی از عوامل مجموعه شب گذشته پیش از پخش اپیزود توضیح داد که آن‌ها بخش‌های کوچکتری که در طول هفته ضبط شده بود را به هم متصل کردند و برای اولین بار در تاریخ مجموعه، عوامل به همراه مخاطبین اپیزود را به تماشا نشستند. اما برای حفظ حالت همیشگی، هنکس جلسه‌ی پرسش و پاسخ زنده‌ای را به مونولوگ تبدیل کرد.

هنکس می‌گوید: «دیدن اسکچ‌ها بدون طراحی صحنه و گریم عجیب خواهد بود. البته. اما آیا شما را می‌خنداند؟ «اس‌ان‌ال» است دیگر، لحظات خوبی وجود خواهد داشت، شاید به همراه یکی دو لحظه‌ی ناخوشایند، خودتان که بهتر می‌دانید. مراقب خودتان باشید. ما در این روزها در کنار یکدیگریم و با هم از آن عبور می‌کنیم. از کارکنان بیمارستان‌ها قدردانی می‌کنیم، پیش از همه پاسخگو بودند، و تمام خدمت‌گزاران… مردان و زنانی که این کشور را به پیش می‌برند وقتی که بیش از همیشه به آن‌ها احتیاج داریم. از آن‌ها مراقبت می‌کنیم و نیز از یکدیگر.»

اپیزود ۲۸ مارس این مجموعه قرار بود با اجرای «جان کرازینسکی» از شبکه‌ی ان‌بی‌سی روی ایر برود اما با شیوع ویروس کرونا پخش آن لغو شد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *