خانه ورزش اخبار ورزش باشگاه پرسپولیس به AFC شکایت می‌کند

باشگاه پرسپولیس به AFC شکایت می‌کند

0

تیم پرسپولیس در حالی مقابل الاهلی عربستان متوقف شد که یک یا دو پنالتی این تیم از سوی داور نادیده گرفته شد.

در دقیقه ۹ بازی خطای پنالتی روی شماره ۹ پرسپولیس یعنی مهدی طارمی اتفاق افتاد که از سوی ادهم داور اردنی نادیده گرفته شد.

در این صحنه که مدافع الاهلی روی طارمی خراب شد اکثر کارشناسان داوری تاکید داشتند پنالتی مسلم پرسپولیس گرفته نشده است و مدافع الاهلی روی طارمی خطا کرد.

همچنین در دقیقه ۲۵ نیمه اول در یک صحنه ضربه ارسالی امیری با هند مدافع الاهلی همراه بود اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. این صحنه می توانست پنالتی باشد اما سلیقه داور این بود که توپ به دست برخورد کرده است نه این که مدافع الاهلی با دست مانع از ادامه حرکت توپ شده باشد.

تمام این اتفاقات در شرایطی افتاد که در این بازی برای اولین بار از دو کمک داور کنار دروازه هم استفاده شد تا صحنه ها با دقت بیشتری بررسی شود و اشتباهات داوری کاهش یابد.

پرسپولیس در بازی رفت و برگشت مقابل الریان قطر در مرحله گروهی هم از داوری متضرر شد. در بازی رفت هند مدافع الریان در محوطه جریمه از سوی داور چینی نادیده گرفته شد و در بازی برگشت پنالتی روی علیپور گرفته نشد.

در بازی مقابل الهلال هم یک پنالتی مسلم روی علیپور از سوی داور مسابقه گرفته نشد. در بازی برگشت با الوحده همان داور چینی بازی الریان، فومینگ قاضی بازی بود و یک پنالتی دیگر روی علیپور را اعلام نکرد. دو خطای پنالتی روی علیپور به قدری محرز بود که تمام کارشناسان داوری روی آن صحنه گذاشتند.

با این شرایط در بازی های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حداقل سه تا چهار پنالتی مسلم گرفته نشده و در دو صحنه مشکوک هم داور می توانست به نفع نماینده ایران اعلام پنالتی کند.

به همین خاطر باشگاه پرسپولیس قصد دارد روز شنبه با ارسال نامه ای به AFC مراتب اعتراض خود را اعلام نماید.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در این باره اعلام کرد در حال بررسی موضوع هستیم و احتمال این که نامه ای به AFC بفرستیم زیاد است.

رسانه های عربستانی قبل از بازی الاهلی مقابل پرسپولیس اقدام به جوسازی های بسیاری کرده و انتخاب داور اردنی را اشتباه دانسته و اعلام کردند چون اردنی ها ارتباط خوبی با قطری ها دارند و قطر هم با عربستان مناقشه شدید سیاسی دارد انتخاب این داور به ضرر آنهاست.

رسانه های عربستان حتی بعد از بازی هم دست برنداشته و از داور انتقاداتی را مطرح کردند و قضاوت او را به نفع پرسپولیس دانستند در حالی که حداقل یک پنالتی مسلم نماینده ایران گرفته نشد.

برخی بر این باور بودند باشگاه پرسپولیس باید بعد از جوسازی رسانه های عربستانی به انتخاب داور عربی برای این بازی اعتراض می کرد. باید دید AFC برای بازی برگشت داوری از شرق آسیا انتخاب می کند و یا باز هم قضاوت را به داوری عربی می سپارد.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *