مشخصات بی ام و ۵۳۰d را باید بگونه ای دانست که این خودرو را در دسته خودرو های  موتور جلو، محور عقب یا چهار چرخ محرک بسته به مدل با قابلیت حمل ۵ مسافر و بدنه ای در کلاس سدان ۴ درب دانست.

موتور  مورد استفاده در بی ام و ۵۳۰d از نوع دیزلی توربوشارژ با حجم ۲۹۹۳ سی سی در کنار  ۶ سیلندر و ۲۴ سوپاپ است و می تواند با دارا بودن بلوک آلومینیومی و تزریق سوخت نوع مستقیم  قدرت: ۲۶۱ اسب بخار @ ۴۰۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور: ۴۵۷ پوند فوت @ ۲۰۰۰۰ دور در دقیقه را تولید و توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی به چرخ ها منتقل می شود.

با توجه به مشصات فنی و موتوری این خودرو می تواند شتاب خودر را در مدت زمان ۵٫۱ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر برساند و در ادامه به بیشترین سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

ابعاد بی ام و ۵۳۰d به ترتیب شامل فاصله ی دو محور:۱۱۷٫۱۱  اینچ ،طول: ۱۹۴٫۳   اینچ ،عرض: ۷۳٫۵   اینچ ،ارتفاع:۵۸٫۲۲   اینچ  و وزن خالص  ۴۲۰۰-۴۳۵۰ پوند است.

نسل هفتم بی ام و ۵۳۰d بعد از این همه سرو صدا در رسانه ها و عکس های جاسوسی مختلف امروز بصورت رسمی در سایت شرکت بی ام و قرار گرفت.

خودرویی با استفاده گسترده از فولاد با مقاومت بالا، آلومینیوم، منیزیم و کاهش وزنی در حدود ۱۳۷ پوند (۶۲٫۱۴ کیلوگرم) ،طراحان این برند آلمانی به طور قابل توجهی به بروز رسانی های اساسی برای نسل جدید خود پرداخته اند. بی ام و سری ۵  بر روی پلت‌فرم کلار ساخته شده است.

از نظر ابعادی بی ام و ۵۳۰d جدید دارای افزایش سایز  شده است که بشکل دقیق اگر بخواهیم اشاره داشته باشیم دارای افزایش سایز  ۳۶ میلی‌متری در طول، ۶ میلی‌متری در عرض ، ۲ میلی‌متری در ارتفاع می باشد .همچنین در بحث فاصله بین دو محور این خودرو افزایش  ۷ میلی‌متری را تجربه می کند که در مجموع سبب افزایش فضای سرنشین و حجم صندوق خودر به  ۵۳۰ لیتر شده است که در نسل ۶ به مقدار ۵۲۰ لیتر فضا داشت.

بزرگترین تغییرات ها در جلوی خودرو  هستند که در آن از چراغهای جلو ،جلو  پنجره به شکل متصل بهم در آمده اند که باعث می شود فیس جلوی خودرو گسترده تر  شوند و شکیل تر شوند و کمی از اصالت کسل کننده اش دور شود.طراحی این خودرو به شدت ما را به یاد سری ۷ جدید می اندازد.چه در زبان طراحی و چه در نوع چراغ ها .

موتور و همچنین  گیربکس در تمام مدل های  بی ام و سری ۵  بروز شده اند. برای تمام مدل ها بسته به انتخاب مشتری امکان سفارش انتقال قدرت دو دیفرانسیل وجود دارد.سیستم تعلیق در جلو شامل فنربندی جناغی و دو تایی است که در عقب نیز تبدیل به مولتی لینک ۵ نقطه اتصال است.

گالری تصاویر بی ام و ۵۳۰d مدل ۲۰۱۷

اروندپلاک

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *