خانه ورزش اخبار ورزش بوفون: جدایی کاسیاس از رئال مادرید ناراحت کننده بود؛ رونالدو بیشترین مشکلات را برایم ایجاد کرده است

بوفون: جدایی کاسیاس از رئال مادرید ناراحت کننده بود؛ رونالدو بیشترین مشکلات را برایم ایجاد کرده است

0

دروازه بان تیم یوونتوس از این نتیجه ناراحت بود اما در عین حال تعجب هم نکرده بود، چرا که کاملاً از قدرت و خطرات لاروخا آگاه بود. در مصاحبه ای که این دروازه بان ۳۹ ساله با Marca داشت، به سؤالات زیر پاسخ داد.

چرا سال های زیادی را در یوونتوس سپری کرده اید؟

چون حس تعلق را دوست دارم، به همین خاطر ۱۰ سال در پارما ماندم و حالا ۱۷ سال است که در یوونتوس هستم. دوست دارم در گروهی مشخص و ثابت کار کنم که با آنها رابطه و هم زیستی خوبی دارم. حس می کنید که بخش مهمی از تیم هستید، بنابراین تصمیم گرفتم که تا پایان اینجا بمانم.
آیا تصور ماندن در یک باشگاه در فوتبال مدرن کمرنگ تر شده است؟

مسلماً همینطور است. تجارت به این مورد غلبه کرده است. فوتبال می تواند برای تماشاگران و کسانی که بازی می کنند زیبا باشد و برای من بسیار لذت بخش و زیبا بود که سال ها در پارما و یوونتوس بمانم، چون به این ترتیب می توانید صمیمیت با مردم و افراد آنجا را حس کنید.
چه اتفاقی در فینال لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید رخ داد؟

نیمه اول خوبی داشتیم، اما وقتی تصور کردیم که می توانیم در کل ۹۰ دقیقه همانطور بازی کنیم، بیش از حد معتمد به نفس بودیم. تصور کردیم که می توانیم کار را برای بازیکنان بزرگ رئال مادرید سخت کنیم اما آنها قوی تر بودند و با شایستگی پیروز شدند. این برای ما یک درس بود. اگر دوباره با رئال مادرید روبرو شویم، احتمالاً رویکرد خود در بازی را عوض خواهیم کرد.
چه درسی از فینال گرفتید؟

من یاد گرفتم که در یک فینال باید حس رقابت طلبی در کل تیم وجود داشته باشد. یکی از بزرگترین شاخصه های تیم های ایتالیایی فراتر از هر چیزی کار تیمی و استحکام دفاعی است. با اینحال، در این فینال ما باز تر بازی کردیم و به دنبال مقابله نفر به نفر با بازیکنان رئال مادرید بودیم. سپس شاهد برتری آنها بودیم و متوجه شدیم که می توانستیم با به کار گیری ویژگی های دیگر در بازی، بهتر عمل کنیم. باید مقابل آنها به تعادل مورد نیاز دست پیدا می کردیم.
آیا برتری رئال مادرید روانی بود؟

در این مورد بله، در حالیکه طی ۱۰ سال اخیر تیم های اسپانیایی از جمله تیم ملی این کشور، اطمینان و اعتقاد ایجاد کرده اند. این به آنها در انواع بازی ها آرامش می بخشد، چیزی که شاید ما نداریم. اما باید بگویم که در پایان تمام این ها، من از مسیری که یوونتوس طی کرده راضی هستم چرا که بازی در دو فینال لیگ قهرمانان طی ۳ سال اخیر به این معنی است که ما هم قدرتمندیم.
نظر شما در مورد تیم ملی اسپانیا چیست؟

اسپانیا طی ۱۰ سال اخیر تیم بزرگی بوده است. حتی اگر برخی تغییرات هم داشته باشند، فلسفه و سبک بازی آنها عوض نشده است. از روی تجربه می گویم که اگر مراقب آنها نباشید، می توانند به شما آسیب برسانند.
آیا جدایی ایکر کاسیاس از رئال مادرید را درک می کنید؟

این مسئله را درک نمی کنم چون با زیر و روی باشگاه رئال مادرید آشنا نیستم. بنابراین نمی دانم که در پشت صحنه چه اتفاقاتی رخ داده است، اما ناراحت کننده بود که شاهد انتقال او به تیمی دیگر باشیم.
آیا رئال مادرید باید دروازه بان جدیدی مثل جیانلوئیجی دوناروما را جذب کند؟

رئال مادرید طی ۱۰ سال اخیر هیچ فقدانی نداشته است، و بهترین بازیکنان را در اختیار دارد. با وجود چیز هایی که برخی می گویند، کیلور ناواس دروازه بان بزرگی است. آنها همراه با او فاتح دو قهرمانی اروپا شده اند و او هم در این مسیر اغلب نقش مهمی داشته است. معتقدم که نیازی به خرید ندارند، چرا که نتایج هم نشان می دهد که آنها با این ترکیب برنده هستند.
کدام مهاجم بیشترین مشکل را برای شما ایجاد کرده است؟

مهاجمی که انواع و اقسام مشکلات را برایم ایجاد کرده، رونالدو بزریلی است. او بازیکنی بی نقص بود و قدرت، سرعت، مهارت های فنی و تکنیکی، و چابکی داشت. او یک بازیکن تیز و برنده بودند. به نظر می رسید که او را در آزمایشگاه ساخته اند.
آیا نگران زندگی پس از فوتبال هستید؟

از زندگی پس از بازنشستگی نمی ترسم چون عاشق زندگی ام. خیلی چیز ها را مدیون فوتبال هستم چون به من اجازه داد که احساسات فوق العاده ای را تجربه کنم.
نظر شما در مورد ورود به دنیای مربیگری چیست؟

نه در حال حاضر این ایده برایم جذاب نیست، چون شغل سخت و استرس زایی است.
آیا امسال با توجه به اینکه سال آخر حضور شما خواهد بود، حس متفاوتی دارد؟

نه، حس می کنم که می خواهم همچنان به کار و تلاش ادامه دهم و به اهداف این فصل برسم.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *