از «تام هنکس» در مراسم گلدن گلوب 2020 تقدیر می‌شود

«تام هنکس» که تاکنون دو بار برنده‌ی اسکار شده به عنوان دریافت کننده‌ی جایزه‌ی «سیسیل بی. دمیل» از طرف «انجمن مطبوعات خارجی هالیوود» معرفی شد. این جایزه‌ی افتخاری ۵ ژانویه سال آینده (یکشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۸) در هفتاد و هفتمین دوره‌ی برگزاری مراسم گلدن گلوب در بورلی هیلتون به هنکس اهدا می‌شود.

هنکس در سال‌های گذشته با فیلم‌های «بزرگ»، «فیلادلفیا»، «فارست گامپ» و «دورافتاده»، چهار مرتبه جایزه‌ی گلدن گلوب را به خانه برده و پنج نامزدی دیگر را هم در کارنامه دارد. او به فهرست طولانی بازیگرانی اضافه می‌شود که این جایزه‌ی افتخاری را دریافت می‌کنند.

«لورنزو سوریا» ریاست «انجمن مطبوعات خارجی هالیوود» شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: «انجمن مطبوعات خارجی هالیوود مفتخر است که جایزه‌ی «سیسیل بی. دمیل» امسال را به «تام هنکس» اهدا کند. او بیش از سه دهه با شخصیت‌های غنی و شوخ و شنگی که با آنان بزرگ شدیم و ستایش‌شان می‌کنیم قلب مخاطبین را تسخیر کرد. او به اندازه‌ی زمانی که روی پرده‌ی نقره‌ای دیده می‌شود، پشت دوربین به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده توانا است. ما مفتخریم که آقای هنکس را در کنار ستارگانی چون «اپرا وینفری»، «جورج کلونی»، «مریل استریپ»، «مارتین اسکورسیزی»، و بسیاری دیگر قرار دهیم.»

هنکس علاوه بر این می‌تواند با فیلم «یک روز زیبا در محله» (A Beautiful Day in the Neighborhood) که امسال اکران می‌شود در بخش بازیگری نامزد گلدن گلوب شود. این فیلم اوایل سپتامبر در تورنتور روی پرده رفت و تحسین منتقدین از بازی هنکس را به دنبال داشت. تابستان امسال او در انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» دیزنی و پیکسار در نقش وودی صداپیشگی کرده که باید در بخش بهترین انیمیشن نامزد گلدن گلوب شود.

هنکس از طرف «مؤسسه‌ی فیلم آمریکا» (AFI) هم جایزه‌ای افتخاری دریافت کرده است. او پس از «اسپنسر تریسی» دومین بازیگر تاریخ سینما است که دو سال متوالی با «فیلادلفیا» و «فارست گامپ» برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

جایزه‌ی «سیسل بی. دمیل» از طرف مدیران «انجمن مطبوعات خارجی هالیوود» اهدا می‌شود.  سال گذشته «جف بریجز» این جایزه را دریافت کرده بود.

گلدن گلوب ۲۰۲۰ یکشنبه ۵ ژانویه (یکشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۸) از شبکه‌ی NBC روی ایر خواهد رفت.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *