بنا به ادعای بسیاری از افراد و کارشناسان، گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 (LG G6) جالب‌ترین و هیجان‌انگیزترین گوشی هوشمندی بود که در نمایشگاه MWC 2017 از آن رونمایی شد. این گوشی پرچمدار سال 2017 شرکت کره‌ای ال‌جی است و جانشین رسمی گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 (LG G5) محسوب می‌شود. اما به نظر شما ال‌جی جی 6 چه تفاوت‌هایی نسبت به ال‌جی جی 5 دارد؟ با سایت شبکه همراه باشید تا به مقایسه مختصر این دو گوشی اندرویدی قدرتمند بپردازیم.

مقدمه

ال‌جی در کنفرانس مطبوعاتی که برای کنگره جهانی موبایل یا همان نمایشگاه MWC 2017 ترتیب داده بود، از پرچمدار جدیدش یعنی گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 رونمایی کرد. ال‌جی جی 66 نسبت به پرچمدار پیشین شرکت ال‌جی تغییرات متعددی را شامل می‌شود و به واقع سبکی متفاوت را ارائه می‌کند. بنا به ادعای بسیاری از افراد و کارشناسان، ال‌جی جی 6 جالب‌ترین و هیجان‌انگیزترین گوشی هوشمندی بود که در نمایشگاه MWC 2017 معرفی شد.

اما به نظر شما گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 چه تفاوت‌هایی نسبت به گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 دارد؟ به نظر شما از مقایسه مختصر این دو گوشی اندرویدی قدرتمند با یکدیگر به چه نتیجه‌ای می‌رسیم؟ در این مقاله قصد داریم که به مقایسه مختصر دو گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 و ال‌جی جی 5 بپردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

ظاهر و طراحی

ظاهرا و سبک طراحی ال‌جی جی 6 با ال‌جی جی 5 روند کاملا متفاوتی دارد. اگر به خاطر داشته باشید ال‌جی در گوشی جی 5 از بدنه ماژولار استفاده کرد، اما ال‌جی جی 6 به این نوع بدنه مجهز نیست. از نظر ابعاد دو گوشی مد نظر تفاوت‌های ناچیزی نسبت به یکدیگر دارند، برای مثال جی 6 در حدود 0.5 میلیمتر از جی 5 کوتاه‌تر، 2 میلیمتر از جی 5 کم عرض‌تر و 0.2 میلیمتر از آن ضخیم‌تر است. بنابراین در مجموع ال‌جی جی 6 بدنه‌ای کوچک‌تر اما کمی ضخیم‌تر نسبت به ال‌جی جی 5 دارد.

در پنل پشتی گوشی ال‌جی جی 6 برآمدگی‌های مربوط به اسکنر انگشت و دوربین دوگانه وجود ندارند. باتری دستگاه قابل جداسازی نیست و وزن ال‌جی جی 6 چیزی در حدود 4 گرم از جی 5 بیشتر است. ال‌جی پنل پشتی گوشی هوشمند ال‌جی جی 6  را به شیشه گوریلاگلس 5 مجهز کرده و استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 را هم برای این گوشی دریافت کرده است. این موارد اصلی‌ترین تفاوت‌های ظاهری و طراحی دو گوشی ال‌جی جی 6  و ال‌جی جی 5 محسوب می‌شوند.

صفحه نمایش

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، طول و عرض ال‌جی جی 6 از ال‌جی جی 5 کمتر است اما با این حال این گوشی از صفحه نمایشی 5.7 اینچی بهره می‌برد! این موضوع در حالی است که گوشی ال‌جی جی 5 به نمایشگری 5.3 اینچی مجهز است. تجهیز ال‌جی جی 6 به نمایشگر 5.7 اینچی سبب شده که نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه در حدود 78.6 درصد شود که تقریبا 8.5 درصد از نسبت نمایشگر به بدنه ال‌جی جی 5 بیشتر است. بنابراین اگر به پنل جلویی این دو گوشی نگاه کنید، متوجه می‌شوید که مساحت بیشتری از این پنل در گوشی ال‌جی جی 6  توسط نمایشگر دستگاه احاطه شده است.

وضوح تصویر نمایشگر ال‌جی جی 6 هم از گوشی ال‌جی جی 5 بیشتر بوده و برابر با 2880 در 1440 پیکسل است. این موضوع سبب شده که تراکم پیکسلی 564 پیکسل در هر اینچ گوشی ال‌جی جی 6  هم بیشتر از تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی جی 5 باشد. همچنین صفحه نمایش گوشی ال‌جی جی 6 از دو تکنولوژی جدید دالبی ویژن (Dolby Vision) و HDR10 پشتیبانی می‌کند که در ال‌جی جی 5 خبری از آن‌ها نیست.

تراشه و رم

ال‌جی جی 6 به تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام مجهز است که در اصل نسخه تقویت شده همان تراشه اسنپدراگون 820 محسوب می‌شود که در گوشی ال‌جی جی 5 هم شاهد استفاده از آن هستیم. رم هر دو محصول ظریفت مشابه 4 گیگابایتی دارند و هر دو گوشی از اتصال حافظه SD پشتیبانی می‌کنند. ضمنا هر دو اسمارتفون از حافظه داخلی پیش‌فرض 32 گیگابایتی بهره‌مند هستند، البته ظاهرا ال‌جی قصد دارد که نسخه‌ای از گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 را با تجهیز به حافظه داخلی 64 گیگابایتی روانه بازار کند.

دوربین

ال‌جی پرچمدار سال 2017 خود را هم به دوربین دوگانه مجهز کرد. دوربین دوگانه گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 از دو سنسور 13 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. این موضوع در حالی است که دو سنسور دوربین اصلی ال‌جی جی 5 به ترتیب 16 و 8 مگاپیکسلی بودند. همچنین دوربین سلفی ال‌جی جی 6 از سنسوری 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است، اما ال‌جی جی 5 از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بهره‌مند بود.

ال‌جی در دوربین اصلی گوشی ال‌جی جی 6 از تکنولوژی فوکوس اتوماتیک مرحله‌ای استفاده کرده و اشاره دارد که این تکنولوژی عملکرد سریع‌تری نسبت به فوکوس اتوماتیک لیزری دارد. دوربین اصلی ال‌جی جی 6 زاویه دید نهایی 125 درجه‌ای را ارائه می‌کند و دوربین سلفی آن هم زاویه دید 100 درجه‌ای دارد. برای مقایسه دقیق کیفیت عملکرد دوربین دو گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 و ال‌جی جی 5 باید منتظر اطلاعات تجربی بیشتری باشیم و نمی‌توانیم فقط به اعداد و ارقام و نام قابلیت‌ها اکتفا کنیم.

باتری

باتری که ال‌جی در گوشی ال‌جی جی 6 از آن استفاده کرده‌، بی‌شک حداقل از نظر اعداد و ارقام جزء نقاط قوت این محصول به شمار می‌رود. باتری این گوشی ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی دارد که ظرفیت بسیار مناسب و جالبی به نظر می‌رسد، چرا که این اولین باری محسوب می‌شود که ال‌جی ظرفیت باتری این چنینی را برای پرچمدارش در نظر می‌گیرد.

البته همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، باتری ال‌جی جی 6 برخلاف ال‌جی جی 5 قابل جداسازی یا تعویض آنی نیست. ال‌جی جی 6 مانند گوشی ال‌جی جی 5 به حالت ذخیره‌سازی انرژی (Battery Saving Mode) اختصاصی مجهز است و با توجه به بهره‌مندی دستگاه از تراشه اسنپدراگون 821 انتظار داریم که قدرت شارژدهی آن از باتری 2800 میلی آمپر ساعتی گوشی ال‌جی جی 5 بیشتر باشد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه مختصر دو گوشی هوشمند ال‌جی جی 6  و ال‌جی جی 5 پرداختیم. کاملا مشخص است که اصلی‌ترین تفاوت مابین این دو محصول مربوط به سبک طراحی و ظاهر آن‌ها می‌شود.

شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *