خانه ورزش اخبار ورزش تقابل‌های بی‌سابقه در جدال پرسپولیس و نفت؛ ۱۲ یار مشترک

تقابل‌های بی‌سابقه در جدال پرسپولیس و نفت؛ ۱۲ یار مشترک

0

دو تیم پرسپولیس و نفت تهران در لیگ برتر ۱۴ بار به مصاف هم رفتند که ۵ برد برای پرسپولیس به ثبت رسیده و ۶ بازی هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

نفتی ها هم سه بار موفق به کسب پیروزی مقابل پرسپولیس شده اند که شاید بتوان مهم ترین برد نفت در لیگ برتر را پیروزی تیم علیرضا منصوریان در لیگ پانزدهم و بازی برگشت قلمداد کرد که نفت با کسب پیروزی دو بر صفر مانع از قهرمانی پرسپولیس در لیگ شد.

پرسپولیس از آن مسابقه با نفت تا کنون در بازی های خانگی متحمل شکست نشده و چه در بازی های لیگ و چه در بازی های لیگ قهرمانان آسیا با کسب پیروزی یا تساوی زمین را ترک کرده است.

در این بازی تقابل های زیادی را شاهد خواهیم بود چراکه دو تیم نفرات مشترک بسیار زیادی دارند. از حمید درخشان که کاپیتان و سرمربی سابق پرسپولیس بوده و جای خود را به برانکو در پرسپولیس داد و دستیارش نیما نکیسا، تا محسن بنگر، محمد نصرتی، سامان آقازمانی، حامد آقایی، امیرحسین فشنگچی و محمدحسین ناییجی که همگی سابقه بازی در پرسپولیس را داشته و الان در تیم نفت عضویت دارند.

کامیابی نیا، امیری، بیرانوند و سیدجلال حسینی هم از جمله بازیکنان سابق نفت هستند که طی سالهای اخیر به پرسپولیس نقل مکان کرده اند.

سه کلین شیت بیرانوند در سه بازی اخیر شامل بازی رفت و برگشت لیگ شانزدهم و بازی سوپرجام نکته مثبت کارنامه گلر پرسپولیس است و بیرانوند به دنبال تکرار این کلین شیت ها در چهارمین بازی متوالی خواهد بود.

همچنین مهدی طارمی که در بازی رفت و برگشت فصل گذشته مقابل نفت گلزنی کرده بود، پس از آن که در بازی سوپرجام گلی نزد و در ۴۴۴ دقیقه اخیر هم موفق به گلزنی برای سرخ ها نشده، به دنبال آن است تا همچون فصل گذشته دروازه نفت را باز کرده و اولین گلش را در لیگ هفدهم به ثمر برساند و از زیر فشار انتقادات خارج شود.

پرسپولیس و نفت البته در دهه ۶۰ هم تقابل هایی با یکدیگر داشتند که همواره با برتری پرسپولیس همراه بوده است. گلزنی های علی پروین در این بازی ها از جمله اتفاقات خاطره انگیز برای هواداران پرسپولیس است.

پرسپولیس در سال ۶۰ مقابل نفت به برتری دو بر یک با گل های فتح آبادی و کارگر دست یافت و در سال ۶۱ هم با هت تریک ناصر محمدخانی به پیروزی سه بر صفر رسید و در جام حذفی با گل های پروین و فتح آبادی دو بر صفر برنده شد. پرسپولیس در سال های ۶۲ و ۶۶ هم با تک گل پروین و کارگر در دو بازی به برتری یک بر صفر رسید.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *