«جان دیوید واشینگتن»: کریستفر نولان هر روز با متانت به سؤالات ما در مورد فیلمنامه پیچیده Tenet جواب می‌داد

تریلر رسمی فیلم «عقیده» به کارگردانی «کریستفر نولان» هفته‌ی گذشته منتشر شد و هواداران از آن زمان تاکنون در پی دانستن اینند که «وارونگی زمان» یعنی چه. به نظر می‌رسد که درک این مسئله برای بازیگران فیلم هم چندان ساده نبوده است. «جان دیوید واشینگتن» که در «عقیده» نقش جاسوسی را بازی می‌کند که زمان را وارونه می‌سازد، می‌گوید هر روز در مورد داستان از نولان سؤالاتی می‌پرسیده است.

واشینگتن در مصاحبه با «جف کیلی» می‌گوید: «هر روز سؤالاتی از نولان می‌پرسیدم. اما او بسیار دوستانه برخورد می‌کرد و به آرامی و با متانت به آن‌ها جواب می‌داد. بسیار اهمیت داشت که بازیگران بتوانند روند داستان را به درستی دنبال کنند تا بتوانیم به بهترین شکل آن را روایت کنیم. ما با فیلم‌های نولان آشنایی داریم، اما به نظر می‌رسد که این یکی متفاوت باشد. به نظر می‌رسد که فیلمی باشد که او با آن فیلمسازی ۱۰ یا ۱۵ سال آینده را مشخص می‌کند.»

نولان نیز به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی «توتال فیلم» گفته است که هدفش از ساخت «عیقده» این بوده که انتظارات سینماروها از ژانر جاسوسی را به سطح تازه‌ای برساند. کارگردان می‌گوید: «فیلمی با جاه‌طلبی و مقیاسی عظیم است که یک ژانر را، مشخصاً فیلم جاسوسی را می‌گیرد، و می‌کوشد آن را به عرصه‌ی تازه‌ای ببرد و مخاطبین را به سفری ببرد که پیش از آن تجربه نکرده‌اند، و شاید انتظارش را نداشته باشند.»

نولان اضافه می‌کند: «ما در درجه‌ی نخست به دنبال این هستیم که مخاطبین تجربه‌ی بی‌نظیری در ژانر جاسوسی داشته باشند، اما از پیش‌فرض‌های مخاطب در ژانر استفاده می‌کنیم تا او را به عرصه‌هایی غیرمنتظره و جالب توجه ببریم.»

با این حال، سؤال این است که آیا مخاطبین فیلم «عقیده» را درک خواهند کرد؟ «رابرت پتینسون» اوایل ماه می در مصاحبه با مجله‌ی GQ گفته بود که هنوز داستان فیلم را متوجه نشده است.

برادران وارنر قرار است فیلم «عقیده» را ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر ماه ۱۳۹۹) در سالن‌های سینما اکران کند، هر چند این تاریخ ممکن است تغییر کند و سینماهای آمریکا تا آن زمان به صورت کامل بازگشایی نشوند. در تریلر اخیر فیلم نیز تاریخ ۱۷ ژوئیه درج نشده است.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *