«جان ویک 4» در سال 2021 اکران می‌شود؛ منتظر پایان خوش نباشید

پس از افتتاحیه‌ی موفق «جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم» (John Wick: Chapter 3 – Parabellum) در تعطیلات آخر هفته‌ی گذشته و غلبه بر فیلمی چون «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame)، استودیوی لاینزگیت برای تولید دنباله‌ی دیگری برای این چندگانه چراغ سبز نشان داد و تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۱ را برای نمایش فیلم درنظر گرفت.

عملکرد این چندگانه در گیشه فراتر از انتظارات استودیو بوده و در سه روز اول اکران در بازارهای داخلی ۵۷ میلیون دلار و در سراسر دنیا ۹۲.۲ میلیون دلار فروخته است. این رکورد از زمان اکران «هانگر گیمز: زاغ‌ مقلد – بخش ۲» در سال ۲۰۱۵ که ۱۰۲.۶ میلیون دلار در هفته‌ی اول فروخت، بی‌سابقه بوده است. این فیلم از سینماروها نمره‌ی A- «سینمااسکور» دریافت کرده و در حال حاضر امتیاز ۸۸ درصد در «راتن تومیتوز» برای آن به ثبت رسیده است.

استودیو در مورد بازگشت «کیانو ریوز» در نقش اصلی هنوز توضیحی ارائه نکرده است. در این چندگانه علاوه بر ریوز، «لارنس فیشبورن»، «ایان مک‌شین»، «لنس ریدیک» و «هالی بری» هم ایفای نقش کرده‌اند. «جان ویک ۳» به کارگردانی «چاد استاهلسکی» در حالی آغاز می‌شود که برای سر ویک ۱۴ میلیون دلار جایزه تعیین شده و ارتشی از آدمکش‌ها برای شکار او تعقیبش می‌کنند. پس از قتل یکی از اعضای «های تیبل»، بی‌رحم‌ترین زنان و مردان قاتل همه جا در کمین او نشسته‌اند.

«چاد استاهلسکی» در مصاحبه با «ایندی‌وایر» در مورد آینده‌ی چندگانه می‌گوید: «مردم همیشه از من سؤال می‌کنند که آیا فیلم را با یک رویدادی مبهم به پایان می‌رسانم یا نه؟ آیا قسمت چهارمی در کار هست؟ کیانو [ریوز] و من هرگز از قسمت اول تا دوم، و دوم تا سوم قصد تولید یک دنباله نداشته‌ایم.»

اگرچه از پایان داستان «جان ویک ۳» چنین به نظر می‌رسد که قسمت دیگری نیز ساخته می‌شود اما استالسکی به هواداران هشدار می‌دهد که برای دیدن ادامه‌ی سرگذشت این آدمکش سگ-دوست زیاد هیجان‌زده نشوند و انتظار پایانی خوش نداشته باشند.

استاهلسکی می‌گوید: «جان ممکن است از تمام این مصیبت‌ها جان سالم به در ببرد، اما پایان خوشی در کار نخواهد بود. راستش را بخواهید، اکنون می‌خواهم شما را به چالش بکشم، از شما سؤالی می‌پرسم: دوست دارید چگونه تمامش کنم؟ فکر می‌کنید می‌رود و در افق محو می‌شود؟ او ۳۰۰ نفر را به قتل رسانده، انتظار دارید آزادانه بچرخد و شرایطش رو به راه باشد؟ عاشق شود؟ اگر شما جای این بشر می‌بودید، اگر این مرد حقیقتاً وجود می‌داشت، روزش چگونه به پایان می‌رسید؟ زندگی او تا آخر عمر تباه شده.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *