جدول مقایسه تعرفه های اینترنت غیر حجمی

در چند روز گذشته، شرکت های اینترنتی تعرفه‌های غیر حجمی خود را اعلام کردند که شاهد بالا و پایین شدن بسیاری نیز در این میان بودیم. با توجه به مهلت آخر وزیر ارتباطات، احتمال آنکه طرح‌های اعلام‌شده، نهایی شوند بسیار زیاد است (هرچند ممکن است تغییر کنند). بر همین اساس اقدام به ساخت جدولی از تمام تعرفه‌های اعلام‌شده و طرح‌های تشویقی برای هر سرویس کردیم تا بتوانید با مقایسه ترافیک‌ها و همچنین طرح‌های تشویقی هر شرکت، بهترین تصمیم را بگیرید.

نکات ضروری قبل از مطالعه جدول

  • ترافیک‌های درج‌شده در جدول، همگی به‌صورت آزاد هستند و میتوانید از تمام آن برای اینترنت خارج نیز (بین الملل) استفاده کنید. شرکت‌های اینترنتی در جدول‌های مخصوص خودشان این اعداد را بر اساس سقف ترافیک داخلی ثبت کرده‌اند که گمراه‌کننده است. ما در این جدول، ترافیک آزادانه را محاسبه و ثبت کرده‌ایم. بنابراین از تمام حجم‌های درج‌شده در جدول می توانید برای ترافیک خارج نیز (تلگرام، اینستاگرام؛ یوتیوب و …) استفاده کنید.
  • بر اساس تعرفه 1 به 2 ، ترافیک‌ داخل به‌صورت نیم‌بها از اعداد ثبت‌شده کسر خواهد شد. برای مثال اگر یک گیگابایت از سرور خارج (برای مثال یوتیوب) استفاده کنید همان یک گیگ، اما اگر یک گیگابایت از سرور داخل ایران (برای مثال آپارات) استفاده کنید تنها ۵۰۰ مگابایت از حجم های درج شده در جدول کاسته خواهد شد. این رقم برای سرویس پیشگامان، یک‌سوم محاسبه خواهد شد.
  • تمامی تعرفه‌ها از سایت رسمی شرکت‌ها برگرفته شده؛ اما ممکن است در چند روز آینده تا تصویب نهایی، مجدد دچار تغییر شوند.
  • بسته‌های تشویقی درج‌شده از سایت و پشتیبان رسمی شرکت‌ها برگرفته شده است؛ اما تضمینی برای برقرار بودن همیشگی آن‌ها نیست
  • طبق گفته مسئولان، ترافیک داخل باید شامل تمامی سایت‌های داخل ایران باشد؛ نه فقط لیست منتخبی که چندی پیش منتشر شده بود

جدول بروزرسانی شده شامل تمام تغییراتی است که شرکت‌های اینترنت تا تاریخ ۱۵ آذرماه در تعرفه‌های اینترنت غیر حجمی خود ایجاد کرده‌اند. آخرین تغییرات مربوط به تعرفه‌های های‌وب است که این تغییرات در جدول اعمال شده است.

مقایسه تعرفه اینترنت غیرحجمی

دانلود سایز اصلی جدول

تانی کال

زومیت

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *