جورج آر.آر. مارتین پایان متفاوت کتاب‌های Game of Thrones را تأیید کرد

«جورج آر.آر. مارتین» نویسنده‌ی کتاب‌های «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) تأیید کرد که رمان‌های فانتزی او پایانی متفاوت با سریال شبکه‌ی HBO خواهد داشت.

[حاوی اسپویلر]

در طول فصل پایانی «بازی تاج‌وتخت»، «برن استارک» تخت آهنین را تصاحب کرد، «آریا استارک» نایت کینگ را کشت، و «دنریس تارگرین» به «ملکه‌ی دیوانه» تبدیل شد، اتفاقی که با دیدن صحنه‌های حذف شده‌ی سریال کمی قابل درک‌تر شد. بنابراین هواداران کتاب‌های «نغمه‌ی یخ و آتش» خوشحال می‌شوند وقتی که لازم نباشد آنچه در «بازی تاج‌وتخت» دیده‌اند را دوباره در کتاب‌های «بادها زمستانی» و «رؤیای بهار» بخوانند.

مارتین به تازگی در مصاحبه با نشریه‌ی آلمانی ولت که توسط یکی از کاربران ردیت ترجمه شده ادعا کرده است: «مردم از پایان آگاه شده‌اند – اما نه آن پایانی که [دیوید بنیاف و دن وایس شورانرهای سریال] تأییدش را از من گرفتند و البته انتظارش را نمی‌کشیدم. به هر حال، کاری که در چند سال گذشته انجام می‌دادم را ادامه خواهم داد: همچنان سعی می‌کنم کتاب بعدی را به اتمام برسانم، «بادهای زمستانی» و سپس رمان بعدی «رؤیای بهار». در حال حاضر بر این مسائل تمرکز کرده‌ام. بعد از آن باید دید چه پیش خواهد آمد.»

با این حال، احتمال سلطنت «برن استارک» بر «شش قلمرو» در کتاب‌های مارتین وجود دارد، چرا که او از نویسندگان سریال را از ایده‌های خود آگاه کرده بود. «آیزک همپستد-رایت» اعتراف کرده است که اگر مارتین پایان متفاوتی برای شخصیت برن در کتاب‌ها روایت کند او «کاملاً ناامید» خواهد شد: «این واقعیت خوشایند است که کتاب‌ها و سریال توانستند به صورت مستقل تکامل پیدا کنند، بنابراین لزومی ندارد که جورج پایان کتاب را مثل سریال ترسیم کند.»

مارتین در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید در ابتدا قرار بوده سریال به صورت سه فیلم به پایان برسد. این اقدام می‌توانست مقیاس بخش‌های پایانی فصل هشتم را به شکل قابل توجهی دستخوش تغییر کند. مارتین توضیح می‌دهد: «اچ‌بی‌او تمایلی نداشت. مدیران شبکه می‌گفتند: ما سریال تولید می‌کنیم، در صنعت سینما ارتباطی نداریم. در صورتی که اچ‌بی‌او فیلمی بسازد، مثل فیلمی که برای «ددوود» ساختند، آن را تنها در تلویزیون پخش می‌کنند نه سالن‌های سینما. امروز همه‌چیز در حال تغییر است. چه چیزی در سینما نشان می‌دهند؟ همه‌چیز در هم آمیخته. این روزها مرز میان سینما، سرویس‌های استریمینگ و تلویزیون مشخص نیست.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *