حالت پرواز (َairplane mode­)، یکی از قابلیت های گوشی است که با بهره گیری از آن، کلیه امواج های رادیویی، بلوتوثی و Wi-Fi و در کل تمامی اتصالات بی سیم دستگاه، غیر فعال می شود.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با نزدیک قرار دادن گوشی هوشمند، در کنار بلندگو و اسپیکرهای مختلف، صداهای ناهنجار و عجیب غریبی به گوشتان برسد. در صورت فعال بودن این قابلیت نیز ممکن است این اتصالات، بر روی سنسورهای مختلف و تجهیزات موجود در هواپیما تاثیر گذاشته و عملکرد آن ها را نیز مختل کند.
بهره گیری و استفاده از این گزینه، از طریق منو تنظیمات و فعال کردن آن امکان پذیر است. با فعال شدن حالت پرواز، آیکون هواپیما، در بالای LCD و در نوار اعلان ها قابل نمایش می باشد.

به طور کلی ممکن است حالت پرواز در دستگاه های مختلف متفاوت باشد اما هدف اصلی آن، قطع کلیه اتصالات و ارتباطات می باشد. به طور مثال این ویژگی در دستگاه های آیفون، آیپد و اپل واچ، علاوه بر غیرفعال نمودن راه های ارتباطی، بلوتوث و Wi-Fi را نیز قطع می نماید.

البته باید اشاره کرد با وجود فعال بودن حالت پرواز airplane mode، کاربران همچنان می توانند از برخی اپلیکیشن ها، بازی ها و دوربین بهره ببرند و ویدئوهای موجود در دستگاه را تماشا کنند.

بهره گیری از Wi-Fi و بلوتوث

در سال 2013، سازمان هواپیمایی فدرال ایالات متحده آمریکا، دستورالعمل های جدیدی را برای استفاده گسترده کاربران از گوشی های هوشمند، اضافه کرد که در پی آن، قابلیت اتصال بلوتوثی به هدفون و هندزفری امکان پذیر است و می توان در صورت مهیا بودن Wi-Fi در پروازها، از آن استفاده نمود.

فعال نمودن این قابلیت، با کشیدن نوار اعلان ها به پایین و لمس آیکون حالت پرواز قابل اجرا است اما پیش از خارج شدن از هواپیما بهتر از از قوانین پرواز در کشور های مختلف آگاه باشید و سپس اقدام به فعال نمودن Airplane mode کنید.

حالت پرواز (َairplane mode)

حالت پرواز (َairplane mode)

کارایی های حالت پرواز

باید اشاره کنیم که این ویژگی، تنها در هنگام پرواز، استفاده نمی شود و در مواردی جز پرواز نیز کاربرد دارد. در صورتی که اتصالات گوشی همراه، در دریافت سیگنال با مشکل مواجه شد، می توان به جای خاموش و روشن کردن دستگاه، یک بار حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید.
علاوه بر این، در زمان‌هایی که تمایلی به دریافت نوتیفیکیشن ندارید، مثل زمان استراحت، می‌توانید از این حالت استفاده کنید. از این رو، پیام، ایمیل و یا هیچ تماسی دریافت نخواهید کرد، اما برخی هشدار ها مانند ساعت و Reminder ها که از پیش بر روی گوشی هوشمندتان تنظیم نموده اید، فعال است.
همچنین، فعال نمودن حالت هواپیما airplane mode در هنگام شارژ دستگاه، سبب سرعت بخشیدن به شارژ دهی می شود و از مصرف باتری در مواقع غیر ضروری، می کاهد.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *