حضور جیک جیلنهال در فیلم زندگینامه برنستاین

جیک جیلنهال قرار است در فیلم The American (آمریکایی)، فیلم زندگینامهٔ لئونارد برنستاین، حضور داشته باشد. کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم بر عهدهٔ کری فوکوناگا خواهد بود. لئونارد برنستاین، آهنگساز، رهبر ارکستر، مدرس موسیقی و پیانیست مشهور آمریکایی بود. این فیلم بر اساس کتاب زندگینامهٔ لئونارد برنستاین، نوشتهٔ همفری برتون در سال ۱۹۹۴، ساخته خواهد شد و مراحل تولید آن از پاییز امسال آغاز می‌شود؛ بودجهٔ ساخت فیلم The American را استودیو Bron تأمین خواهد کرد. کمپانی Sierra/Affinity تصمیم دارد در جشنواره بین‌المللی فیلم کن که چند روز دیگر آغاز می‌شود، حق پخش فروش جهانی این فیلم را به کمپانی‌های علاقمند و خریدار، بفروشد. حق پخش این فیلم در ایالات متحده آمریکا بر عهدهٔ Endeavor Content است.

جیک جیلنهال با حضور در فیلم‌های زندگینامه‌ای غریبه نیست و سابقهٔ ایفای نقش در فیلم‌ October Sky و همچنین به‌تازگی در فیلم Stronger را دارد

فیلم The American تنها فیلمی نیست که قرار است زندگی این شخصیت هنری را به تصویر بکشد، اما محتمل‌ترین آن‌ها بعد از چند سال است. پیش‌تر نام فیلمسازان بزرگی برای ساخت فیلم زندگینامه لئونارد برنستاین مطرح شده بود. در ابتدا مارتین اسکورسیزی تصمیم به ساخت فیلمی در مورد این آهنگساز افسانه‌ای در سال ۲۰۱۵ گرفت که فیلمنامهٔ آن پروژه را جاش سینگر (یکی از نویسندگان فیلم The Post) به رشتهٔ تحریر درآورده بود؛ اتفاقی که رخ نداد و مارتین اسکورسیزی سراغ پروژه‌های دیگر رفت. چندی پیش در گزارشی از سایت وِرایتی، اعلام شد که استیون اسپیلبرگ قرار است پشت درهای بسته جلسه‌ای را با استودیوهای کاربلد هالیوود برای ساخت فیلم زندگینامهٔ لئونارد برنستاین برگزار کند. طبق گزارش‌های منابع این سایت، این پروژه با پروژه جاش سینگر و مارتین اسکورسیزی که آن هم در مورد لئونارد برنستاین بود و برای کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) نوشته شده، متفاوت بود. البته همین منابع به این موضوع اشاره داشتند که اسپیلبرگ معمولاً فیلمنامه‌های زیادی را می‌خواند و حتی مجذوب خیلی از آن‌ها می‌شود، اما در نهایت از کارگردانی خیلی از پروژه‌ها کنار می‌کشد که این اتفاق در مورد فیلم جدید نیز رخ داد و وی در نهایت تصمیم گرفت ساخت فیلم West Side Story (داستان وست ساید) را براساس فیلمنامه‌ای از تونی کوشنر، نویسنده فیلم Lincoln (لینکلن)، در دستور کار قرار دهد.

طبق گزارش سایت دِدلاین، تهیه‌کنندگان فیلم The American، جیک جیلنهال و ریوار مارکر، رئیس کمپانی Nine Stories، خواهند بود. نگارش فیلمنامهٔ این فیلم بر عهدهٔ مایکل میتنیک خواهد بود. جیک جیلنهال در مصاحبه با سایت دِدلاین، در مورد این پروژه و شخصیت لئونارد برنستاین صحبت کرد و این صحبت‌ها را با هم می‌خوانیم:

همچون بسیاری از مردم، با دیدن فیلم West Side Story (به کارگردانی رابرت وایز و محصول ۱۹۶۱) بود که لئونارد برنستاین جای خود را در قلب من باز کرد. اما هنگامی که بزرگ‌تر شدم، بیشتر از آهنگسازی وی آموختم و فهمیدم که تا چه اندازه فرهنگ مدرن آمریکا، مدیون وی و کارهای بی‌نظیر اوست. به‌عنوان یک انسان، لئونارد برنستاین شخصیتی جذاب بود؛ سرشار از هوش و البته متناقض. بسیار مایهٔ افتخار است که قرار است داستان این شخصیت از زبان دوستی بااستعداد چون کری فوکوناگا روایت شود.

مایکل میتنیک سابقهٔ همکاری با مارتین اسکورسیزی را در سریال درام Vinyl (واینل) داشته و نگارش فیلمنامهٔ فیلم The Current War (جنگ جریان) را که در مورد زندگی توماس ادیسون بود نیز در کارنامهٔ خود دارد. در مورد کری فوکوناگا باید گفت که فیلم The American، چهارمین تجربهٔ فیلمسازی وی در مقام کارگردان خواهد بود وی پیش‌تر کارگردانی فیلم‌های بلند سینمایی Sin Nombre (بدون نام)، Jane Eyre (جین ایر) و Beasts of No Nation (جانوران بدون مرز و بوم) را انجام داده است. بسیاری وی را با کارگردانی فصل اول سریال جنایی، معمایی و درام True Detective(کارآگاه حقیقی) شبکه HBO می‌شناسند. از کری فوکوناگا به‌زودی سریال Maniac (دیوانه)، به روی آنتن شبکه نتفلیکسخواهد رفت.

جیک جیلنهال با حضور در فیلم‌های زندگینامه‌ای غریبه نیست و سابقهٔ ایفای نقش همور جونیو هیکام را در فیلم October Sky (آسمان اکتبر) جو جانستون، دارد. همچنین وی به‌تازگی در فیلم Stronger (قوی‌تر)، نقش جف باومن، شخصی که در جریان بمب‌گذاری شهر بوستون در سال ۲۰۱۳ هر دو پای خود را از دست داد، را بر عهده داشت. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ دیوید گوردون گرین بود و بازیگرانی چون تاتیانا مسلنی، میراندا ریچاردسون، کلنسی براون، فرانکی شاو و جیمی لو‌بلانش در کنار جیک جیلنهال به ایفای نقش پرداختند. با وجود استقبال منتقدان از فیلم گرین و نقش‌آفرینی عالی جیک جیلنهال، فروش فیلم در گیشه بسیار ناامیدکننده بود و با بودجهٔ ساخت ۳۰ میلیون دلاری، تنها ۷.۵ میلیون دلار فروش داشت.

تانی کال

برگرفته از Screenrant

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *