حضور خبرنگاران روی فرش قرمز Joker به دلایل امنیتی ممنوع شد

استودیوی برادران وارنر حضور خبرنگاران رسانه‌های چاپی و ماهواره‌ای را بر روی فرش قرمز مراسم افتتایحه‌ی «جوکر» (Joker) ممنوع اعلام کرد. این رویداد که شنبه شب در سالن نمایش تی‌ال‌سی چاینیز هالیوود برگزار می‌شود، تنها به عکاسان اجازه‌ی دسترسی به بازیگران و فیلمسازان را می‌دهد. انتظار می‌رود در این مراسم «واکین فینیکس»، «زازی بیتس» و «فرانسیس کانروی» ستارگان فیلم و «تاد فیلیپس»‌ کارگردان حاضر شوند.

سخنگوی برادران وارنر به ورایتی در این خصوص می‌گوید: «فرش قرمز ما تنها پذیرای عکاسان خواهد بود. حرف‌های بسیاری در مورد «جوکر» زده شده، به نظر ما اکنون مردم فقط باید فیلم را ببینند.»

ممنوعیت مصاحبه روی فرش قرمز یک هفته پس از انتشار گزارش‌هایی صورت می‌گیرد که از خشونت و ماهیت تحریک‌آمیز فیلم حکایت می‌کردند.

سالن‌های نمایش لندمارک نیز اجازه‌ی ورود سینماروها با ماسک شخصیت «جوکر» را نخواهد داد. پنجشنبه‌ی گذشته ورایتی گزارش داد که پلیس لس آنجلس تعداد نیروهایش را در سالن‌های نمایش افزایش خواهد داد. پلیس این شهر می‌گوید تاکنون گزارشی مبنی بر احتمال حمله دریافت نکرده اما سینماروها را ترغیب کرده بود که هوشیارتر باشند.

نگرانی‌ها در مورد «جوکر» شخصیت خشن اصلی آن پس از نمایش فیلم در جشنواره‌ی ونیز آغاز شد و برخی ابراز نگرانی کردند که این تریلر کشتار جمعی را بیش از اندازه تکریم می‌کند.

خانواده‌ی قربانیان حادثه‌ی تیراندازی در سالن نمایش شهر آرورا در سال ۲۰۱۲ نیز با ارسال نامه‌ای به استودیوی برادران وارنر اعلام کردند که تمایل ندارند اکران «جوکر» لغو شود، اما داستان سمپاتیک فیلم آنان را نگران ساخته است. آن‌ها به جای ممنوع اعلام شدن اکران فیلم از برادران وارنر خواستند علیه قانون حمل اسلحه فعالیت کند.

استودیو روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان داد و نوشت: «نه شخصیت خیالی «جوکر» و نه خود فیلم خشونت را به هیچ شکلی تأیید نمی‌کند. هدف فیلمسازان، فیلم و یا استودیو نمایش شخصیت اصلی به عنوان قهرمان نبوده است.»

فیلیپس در مصاحبه با اسوشیتد پرس به این حواشی واکنش نشان داده و می‌گوید: «فیلم در دنیایی خیالی روی می‌دهد. می‌تواند نظرات و مفاهیم واقعی ارائه دهد، اما شخصیتی خیالی در دنیایی خیالی است که از ۸۰ سال قبل وجود داشته. چیزی که بیش از همه مرا آزار می‌دهد مسئله‌ی مردان سفیدپوست است. «جان ویک» مردی سفیدپوست است که ۳۰۰ نفر را به قتل می‌رساند و همه می‌خندند و به افتخارش کف و سوت می‌زنند. چرا فکر می‌کنند این فیلم معیار متفاوتی دارد؟ راستش را بخواهید با عقل جور درنمی‌آید.»

«جوکر» از ۴ اکتبر (۱۲ مهر ماه ۱۳۹۸) در سراسر آمریکا اکران می‌شود.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *