عملیات ساختمان سازی مربوط به یک خانه معمولا ماه ها به طول می انجامد که در نهایت باعث وخیم تر شدن اوضاع بحران مسکنی خواهد شد که بسیاری از مردم در سراسر دنیا با آن مواجه هستند. کمپانی سانفرانسیسکویی Apis Cor که متخصص در زمینه تکنولوژی پرینت سه بعدی است، تصمیم به مقابله با این بحران از طریق فناوری پرینتر سه بعدی موبایلی خود گرفته است که می تواند کل یک خانه ۳۷ متر مربعی کوچک را در عرض ۲۴ پرینت کند – در واقع بسازد.

در وب سایت این کمپانی گفته شده که به نظر می رسد که امروزه در روند پیشرفت صنعت ساختمان سازی شاهد نوعی کندی و ضعف در پیشبرد به موقع پروژه ها باشیم و در این بین، Apis Cor با تلاش برای قادر ساختن افراد به ساخت مکانی برای زندگی، سعی بر مقابله با این روند دارد. سایز پرینتر سه بعدی قابل حمل (موبایلی) و انقلابی این شرکت، به اندازه ای است که برای حمل و جابه جایی آن مناسب بوده و بنابراین هزینه های حمل و نقل و مونتاژ در فرآیند ساخت این خانه وجود نخواهد داشت. گفتنی است که با وجود صرف تنها یک روز برای ساخت این خانه از مخلوط بتنی، به ادعای Apis Cor این ساختمان دارای عمر مفیدی تا ۱۷۵ سال خواهد بود. ضمن اینکه علاوه بر سریع بودن فرآیند ساخت، خانه ساخته شده کاملا سازگار با محیط زیست بوده و در عین حال مقرون به صرفه نیز می باشد.

خانه ای که در عرض 24 ساعت با تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته می شود

خانه ای که در عرض ۲۴ ساعت با تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته می شود

نمونه آزمایشی ساخته شده این خانه در ۶۰ مایلی جنوب مسکو، نتیجه امیدوارکننده ای را به همراه داشته است. برای ساخت این خانه، به جای اینکه قسمت های مختلف آن از قبل پرینت شده و بعد مورد مونتاژ قرار بگیرند، کل آن به صورت یکجا پرینت شده است. در واقع پرینتر Apis Cor اجزای ساختمانی مانند دیوارها، پارتیشن ها و نمای بیرونی خانه را در همان محل قرارگیری ساختمان، به صورت یکپارچه و یکجا پرینت کرده است.

حتی فصل زمستان و برودت هوا نیز بر عملکرد این پرینتر تاثیر منفی نگذاشته و این پرنیتر قادر به پرینت خانه مورد نظر تا دمای ۳۵ درجه سانتیگراد زیر صفر است. البته از آنجایی که بتن ریزی مخلوط بتنی مورد استفاده این پرینتر باید در دمایی بالاتر از ۵ درجه سانتیگراد صورت گیرد، در محل مورد نظر از چادری محافظ توسط Apis Cor استفاده شده است.

سطح خارجی این خانه با گچی تزئینی پوشیده شده که بعدا توسط تیم سازنده رنگ امیزی شده است. رنگ دیوارهای داخلی خانه نیز روشن و براق بوده و داخل آن از لوازم خانگی برند سامسونگ مبله شده است. هزینه تمام شده این خانه ۱۰۱۳۴ دلار یا حدود ۲۷۵ دلار برای هر متر مربع است.

vitrino

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *