دل‌جویی هالیوود از پسرک مظلوم به حاشیه کشیده شد

پس از انتشار ویدئوی تکان‌دهنده‌ای از پسرکی که مورد آزار و اذیت همکلاسی‌هایش قرار گرفته بود، هالیوود دست به کار شد تا به هر شکل به کمک «کیتون جونز» بشتابد. «مارک روفالو» و «کریس ایوانز» از اولین نفراتی بودند که در واکنش به این ویدئو کیتون را به مراسم فرش قرمز فیلم «انتقام جویان: جنگ ابدیت» (Avengers: Infinity War) در لوس آنجلس دعوت کرده‌اند.

کیتون در آن ویدئوی جنجالی با چشمانی اشکبار می‌پرسید «فقط می‌خواهم بدانم چرا قلدری می‌کنند؟» پرسش تأمل‌برانگیزی که می‌توانست یک جنبش اجتماعی بزرگ را در آمریکا به وجود آورد. جمعه گذشته «کیمبرلی جونز» مادر پسرک، این ویدئو را پس از آنکه کیتون را از مدرسه آورده بود، در صفحه فیسبوکش منتشر کرد. پسر در این ویدئو توضیح می‌دهد که هم‌کلاسی‌هایش به دلیل وجود زخم‌های سرش که از جراحی تومور به جا مانده است، او را زشت خطاب کرده و روی او شیر ریخته‌اند.

کیتون در این ویدئو می‌پرسد: «هدفشان از این کار چیست؟ چرا از آزار یک انسان بی‌گناه لذت می‌برند؟ درست نیست. کسانی که با بقیه فرق دارند نباید به خاطر تفاوتشان سرزنش شوند. آن‌ها که گناهی نکرده‌اند. دماغم را مسخره می‌کنند، و می‌گویند هیچکس با من دوست نمی‌شود.» این ویدئو پس از 24 ساعت بیش از 10 میلیون بار مشاهده شد و به زودی از مرز 20 میلیون مشاهده نیز عبور می‌کند.

«کریس ایوانز» با انتشار توییتی خطاب به کیتون نوشت: «قوی باش کیتون. اجازه نده ناامیدت کنند. به تو قول می‌دهم که اوضاع بهتر شود. همین‌طور که آن آشغال‌های هم‌کلاسی‌ات می‌خواهند تصمیم بگیرند که در زندگی چطور آدمی باشند، دلت می‌خواهد به همراه مادرت سال آینده به مراسم افتتاحیه فیلم اونجرز بیایی؟»

«مارک روفالو» نیز در صفحه توییتر خود نوشت: «دوست کوچک من، در کودکی به من هم زور گفته‌اند. ابرقهرمان شخصی من تویی. مواظب دلت باش.» «مارک همیل» نیز نوشت: «چون تو زرنگ و خوش‌تیپ هستی، حسودیشان می‌شود.» «هیلی استاینفیلد»، «جاستین بیبر»، «جنیفر لوپز»، «پاتریک آدامز» (سوتس)، «میلی بابی براون» (اتفاقات عجیب)، «پاتریشا آرکت»، «ایوا لونگوریا» و ده‌ها سینماگر دیگر نیز هرکدام با انتشار متن و یا فیلمی به دل‌جویی از کیتون پرداختند.

اما داستان به همین جا ختم نشد. حمایت کم‌نظیر چهره‌های هالیوودی از «کیتون جونز» 11 ساله با دیده شدن پرچم ایالات مؤتلفه آمریکا در پست‌های اخیر مادر کیتون در صفحه فیسبوکش به حاشیه کشیده شده و مادر به نژادپرستی متهم شد. علاوه بر تصاویر پرچمی که نماد ایالات جنوبی در جنگ داخلی آمریکا و برده داری است، در مطالب قدیمی‌تر صفحه «کیمبرلی جونز» انتقاد از اقدامات «کالین کپرنیک» و زانو زدن وی به هنگام پخش سرود ملی آمریکا در بازی‌های فوتبال و تظاهرات معترضین اعمال خشونت پلیس علیه سیاهپوستان نیز به چشم می‌خورد.

«کیمبرلی جونز» سه شنبه برای انجام مصاحبه در برنامه «صبح بخیر آمریکا»ی شبکه‌ی ABC حضور یافت تا به جنجال‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته بود پاسخ دهد. او در این مصاحبه با تأکید بر اینکه «در همه دنیا تنها دو عکس در کنار این پرچم» دارد، این بحث‌ها را مسخره خواند و گفت «اطرافیان ما می‌دانند که ما نژادپرست نیستیم.»

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *