«دن گیلروی» در فیلم بعدی خود Faster, Cheaper, Better هوش مصنوعی را به چالش می‌کشد

«دن گیلروی» فیلمسازی نیست که چند بار به سراغ یک داستان برود. او با پشتوانه‌ی چندین سال فیلمنامه‌نویسی، در چند سال اخیر نام خود را به عنوان یکی از کارگردانان غیرقابل‌پیش‌بینی هالیوود مطرح کرده است. او از درام محزون «شبگرد» به درام حقوقی «رومن جی. ایزرئیل، وکیل دادگستری» و تریلر هنری «اره‌ی مخملی» روی آورد. فیلم بعدی او «سریع‌تر، ارزان‌تر، بهتر» (Faster, Cheaper, Better) است که نشان می‌دهد کارگردان باز هم وارد مسیری تازه شده.

گیلروی در حال حاضر به دنبال استودیویی برای تولید «سریع‌تر، ارزان‌تر، بهتر» است که رواج هوش مصنوعی در آمریکا را به چالش می‌کشد. این فیلم در طول دو دهه روایت می‌شود چرا که دارای شخصیت‌ها و داستان‌های متعدد از جمله یک سرکارگر، یک کارآفرین جوان، مسئول یک گلخانه، و یک میلیاردر عرصه‌ی تکنولوژی است که زندگی‌شان به واسطه‌ی هوش مصنوعی به هرج‌ومرج کشیده می‌شود.

گیلروی علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه‌ی این پروژه را هم به نگارش درآورده است. این فیلمساز که برای «شبگرد» نامزد اسکار شده علت گرایش خود به این داستان را توضیح می‌دهد: «همیشه به ماشین‌ها و تکنولوژی علاقه‌مند بودم و اخیراً اینکه چگونه اتوماسیون و هوش مصنوعی صنایع را دگرگون ساخته. برای مثال، در حال حاضر و در همین لحظه، کارخانه‌هایی تماماً اتوماتیک در سراسر دنیا وجود دارند و در آن ربات‌ها به معنای واقعی کلمه در حال ساختن ربات هستند تا آن‌ها را جایگزین انسان کنند. وقتی تحقیقاتم را آغاز کردم، متوجه شدم که این تنها ابتدای یک دوران تحول‌گرایانه است که ما در حال ورود به آن هستیم، جایی که اتوماسیون و هوش مصنوعی هم طراز با گرمایش زمین قرار می‌گیرند.»

گیلروی اضافه می‌کند که بر جنبه‌ی تکنولوژی صنایع تمرکز می‌کند اما فیلم داستانی به‌شدت انسانی با درام، تعلیق و طنز و صحنه‌های دیدنی روایت می‌کند. تاریخ شروع فیلمبرداری این پروژه هنوز نامشخص است.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *